Мърдок пуска тежка поп-фолк артилерия срещу Big Brother

bTV изостави консервативния си образ заради борбата срещу Биг Брадър, Рекордният ръст в приходите от реклами на НТВ принуждава телевизията на Мърдок да прибегне към неочаквани ходове
26 сеп 2005 12:08,
Мърдок пуска тежка поп-фолк артилерия срещу Big Brother
Гореща телевизионна есен се очертава за bTV и Нова телевизия - печеливш би трябвало да е зрителят. Снимка: Корбис

За пръв път по българска национална телевизия ще бъде излъчен поп-фолк концерт. На тази стъпка се реши не кой да е, а bTV – считаната за най-консервативната българска телевизия и то с национален лиценз.

Медиата, собственост на магната Мърдок, ще излъчи в понеделник вечерта гигантския пловдивски концерт от турнето "Планета Прима 2005". Едно от най-мащабните събития за годината от българския концертен живот трябва да конкурира първото предаване на живо от Биг Брадър 2 по Нова телевизия, което започва също в 20.00 часа днес.

Битката за зрителския интерес ще е повече от епична. В концерта на Пайнер участват най-продаваните и най-популярни поп-фолк звезди в момента – Ивана, Гергана, Мария, Камелия, Емилия, Преслава, Малина и Емилия. Специален гост на концерта, събрал 24 000 души на стадион „Ботев“ в Пловдив в края на август, е Анелия.

В Биг Брадър пък се очаква да излязат двама участници, да влезе нов играч и да настъпи развръзката на семейната драма в шоуто.

Конкуренцията между двете телевизии и борбата за зрителски рейтинг и пазарен дял става повече от ожесточена.

Миналия понеделник се оказа, че концертът за турнето на Слави Трифонов, излъчен по bTV, е регистрирал изненадващо висок рейтинг и значително е надминал по гледаемост и пазарен дял първото издание на Биг Брадър 2.

Нова телевизия остави без коментар данните на единствената у нас пийпълметрична агенция "Тв план ТНС". По-рано тази година от медиата обявиха, че се съмняват в достоверността на резултатите, тъй като подобна рейтингова ситуация се появи между „Стар академи“ и „Файв старс“. Вероятно за да защитят рейтинговите си позиции, от Нова телевизия поискаха одит на „Тв план“, точно преди започването на Биг Брадър 2. Засега обаче ефектът от това искане не е в полза на Нова телевизия.

Дали данните за рейтинга и пазарния дял са достоверни, е въпрос, който тепърва ще се уточнява. Същественото е, че Нова телевизия почти успя да настигне по приходи от реклама лидера на пазара bTV.

За първото шестмесечие приходите на Нова телевизия са нараснали с малко повече от 20 млн. лева до 53.937 млн. лв., или близо 60% ръст в сравнение със същия период през 2004 г., показват данните на Market Links, цитирани от в. „Капитал“.

В същото време приходите на bTV са паднали с 6 млн. лв., до 57 млн. за периода януари-юни 2005 г., или 10 на сто спад в сравнение с първите шест месеца на 2004 г.

Причина за скока в приходите на НТВ несъмнено се крие в успеха на риалити шоуто „Стар академи“, което започна през април.

Нова телевизия се очертава и като „най-смелата“ медиа в България. Тя първа прояви дързостта да инвестира в риалити шоу и нерядко поема рисковани и често пъти печеливши експерименти в програмната си схема.

bTV, от своя страна, утвърди позицията си на консервативна телевизия, играеща ролята на обществен коректив в телевизионното медийно пространство - позиция, която би трябвало да поеме БНТ. Агонията на държавната медиа обаче е всеобщо известен факт и засега тя не намира начин да противодейства на агресивната политика на двете частни национални телевизии.

В тази връзка е изненадващо решението на bTV да пусне по-фолк концерт (вече излъчван по телевизия „Планета“) в прайм тайма и то с единствената цел да противодейства на Биг Брадър.
Ефектът в рейтинга за въпросния ден може и да бъде в полза на bTV, но този програмен ход е твърде вероятно да отблъсне много от редовните зрители на телевизията, които не са свикнали с подобни гледки по „зеления“ канал.


Спонсорирано съдържание