Едва 21% от предприятията у нас имат експортен потенциал

Какъв е успешният модел за стартъп в България?
13 фев 2017 12:50, Екип на Bloomberg
2
Едва 21% от предприятията у нас имат експортен потенциал
Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

Едва 21% от всички предприятия у нас имат експортен потенциал. Предвид факта, че българският пазар е доста ограничена територия, стартиращите компании се изправят срещу този проблем, като 91% от тях имат или подготвят продукти, с които таргетират външните пазари. Това обяви основателят на MOVE.BG Саша Безуханова в предаването "Бизнес старт" по Bloomberg TV Bulgaria.

Тя посочи също, че 26% от стартъпите имат свои регистрирани марки и патенти, което означава, че добавената стойност остава в рамките на българската икономика. 

Според Безуханова младите компании не получават достатъчно подкрепа от държавата и тя посочи, че в много други страни стартъпите са освободени от някои данъци и получават допълнителни преференции.

По думите й образователните програми в България не са достатъчно качествени, за да удовлетворят потребностите на световния пазар. Ето защо много от младите компании сами обучават своите кадри или се учат едни от други във взаимно-спомагателна среда.

Вижте целия разговор във видеото на Bloomberg TV Bulgaria


2
Още от
Напиши коментар Коментари
2
0
 
0
 
! Отговори
инж. преди 1 година
Номер едно,
Много, изглежда, си малък, за да пишеш такива неща. Ако нямахме експортен потенциал, нямаше как да ползваме валута по първо(соц) и второ(кап) направление!
1
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Има напредък, защото през 89-та нито едно предприятие нямаше едкпортен потенциал