В Брюксел решени: Слагат край на винетките. Но какво значи това?

Всеки ще плаща спрямо това колко замърсява на въздуха
23 апр 2017 21:28,
124
В Брюксел решени: Слагат край на винетките. Но какво значи това?
Снимка: архив, Булфото

Eвропейската комисия подготвя предложение за промяна в пътните такси, така че автомобилите да плащат според нивата на вредни емисии, които изпускат. На практика това най-вероятно ще означава край за системата с винетките, която действа в България. 

Още по темата
Информацията бе потвърдена и от Европейската асоциация на автомобилните производители (АСЕА), която заяви, че подкрепя плановете за диференцирани ставки според нивото на емисии, стига те да са на база реален разход. 

Идеята е събираните от пътни такси и винетки средства да се запазят в приблизително същите размери като досега, но да се разпределят така, че автомобилите с малки и икономични двигатели да плащат по-малко, а тези с големи и мощни - повече. 

Най-потърпевши от това ще са тежкотоварните автомобили, които са съвсем малка част от превозните средства по пътищата, но изпускат приблизително една трета от парниковите емисии. Повишаването на таксите вероятно ще принуди превозвачите да обновят флотилиите си. 

Това ще е и първият опит да се въведе единно законодателство за пътните такси за целия съюз. В момента съществува директива само за товарните превози, а за леките автомобили всяко правителство само определя законовата рамка. 

Евентуалната нова европейска директива също няма да принуждава отделните държави да въвеждат конкретни схеми и тарифи за пътните такси (тоест всяка страна сама ще определя колко ще се плаща), но ще въведе единни принципи и правила. 

Най-съществената последица от нея ще е отпадането на винетките - тоест на таксуването на база определен период, а не на изминато разстояние. 

Точният текст на подготвяните промени ще бъде публикуван на 31 май, след което те трябва да бъдат одобрени от Европейския парламент и от страните-членки. 

Повече подобни новини четете в Automedia.bg

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


124
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
82
6
 
3
 
! Отговори
лллл преди 6 години
Само човек който не е пътувал с кола извън България може да твърди ,е винетките при нас са скъпи .Годишна 97 лв т.е. 50 евро . В Сърбия само едно преминаване на магаистралата от Ниш към Унгария или Хърватия 10 евро .На връщане още 10 евро . В Хърватия магистралата към Загреб е 16 евра а тази към дубровник 32 евро за еднократноп реминаване .В др. Страни не е по различно .Ако имат винетки са 2 пъти по скъпи .
81
7
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Тъй като съм с нова кола ,Евро 5 ,имам и катализатор и още не е запушен, работи си. Дизел съм но от ауспуха ми мирише на маргаритки. Та ,поради тия причини данъка ми е 239 лв. С 20 годшна Лада се плаща няколко пъти по-евтин данък. Това е, което трябва да знаете за екологията в България.
80
0
 
8
 
! Отговори
о, шипко преди 6 години
Ко ша праи свинетка?
79
0
 
3
 
! Отговори
Makaronki преди 6 години
Frenskite autoproizvoditeli veche si izkupvat obratno daje starite koli.
78
0
 
1
 
! Отговори
tesla преди 6 години
Usa kef
77
5
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Поредните напъни в интерес на автомобилната индустрия
76
5
 
10
 
! Отговори
пак преди 6 години
неработещо решение... Как ще стане тва в бг - бедните с 15 год. колида плащат повече от богатите французи с нови коли?
75
0
 
11
 
! Отговори
малиии преди 6 години
*** надейте така ве, като прочете това пиги може да получи удар)))))))))))):
74
2
 
11
 
! Отговори
Веско преди 6 години
Тъпите бюрократи пак умуват как уж да направят нещо, пък след година да се окаже смешно. Пък и така е снесено, че не разбрах, от мощността ли ще зависи таксата или от изминатите километри!?
73
3
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
То у нас първо не могат да ти направят един грамотен годишен технически преглед, пък за останалото - забрави. На запад всички треперят и си стягат колите сериозно преди такива прегледи, защото ако не минеш, директно ти спират колата от движение. Тук - я светни фаровете, я мигни с мигачо, я натисни спирачка и .... айдее готов си. Понякога дори и това не правят, само гледат да приберат жалките 40 левчета. А това да мерят газове, емисии, катализатор, генерация, да прегледат шасито... абсурд.
72
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Анонимен 70Ама как така бе, бате?Я съм виден састезател, мойо гоуф много мощен бе майна, он шото е чипосан. Я га тръгнем да ги дръпам софиянците и они мноо ми се точат, *** я съм бръз. Катализадора го шитнах оти добри кинти ми дааше Джонито от Перник, дето праи искускателни на кръговото.Кво ше ми ги говорите вие тука бе, мене ми викат малкия Бин Дизел...
71
7
 
5
 
! Отговори
недоволен преди 6 години
Идеята е събираните от пътни такси и винетки средства да се запазят в приблизително същите размери като досега, но да се разпределят така, че автомобилите с малки и икономични двигатели да плащат по-малко, а тези с големи и мощни - повече.Което не съвсем отговаря на действителността. Старите малолитражки консумират на дълъг път повече гориво от новите големи двигатели. Трябва да се гледа ЕВРО сертификата и дали колата има действащ катализатор.
70
2
 
2
 
! Отговори
xaxa преди 6 години
До 88 Ако ти е фабрична да. Докато 95 % от газовите уредби се слагат от пишман майстори няма да е така.... По-скоро сега тези които са си слагали урдебите някъде на шано ще трябва да платят допалнително да им ги оправят в оторизиран сервиз.
69
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Колко замърсява "НА" въздуха?Искате да кажете, че ние си нямаме НА представа и НА идея колко много автотранспорта ни цапа НА въздуха. Вие, така, НА грамотни ли сте?
68
0
 
6
 
! Отговори
Пипи преди 6 години
Най-после газовата ми уредба ще бъде призната и ще имам намаление на таксите.
67
0
 
14
 
! Отговори
Манолски преди 6 години
типично по български ще започнат врътките с вредните емисии, така че всеки уж кара безвредна кола и къде ще отиде далаверата за управляващите покрай ремонта на пътища ? Десетки милиони няма да влизат в джобчето на обръчите от фирми покрай ББ
66
10
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Взимаш малка мощност с евро "Х", махаш тръбите, слагаш чип, по големи инжектори и турбина и си ти. Малък данък голям вървеж!
65
4
 
6
 
! Отговори
ДОЙЧЕ преди 6 години
Докато КАТ не си вземат портативни датчици за газове ,нищо няма да се промени- преди прегледа катализатор под наем после пак пернишка мъга отзад...
64
1
 
5
 
! Отговори
Ач преди 6 години
1750лв е винетката за стар камион в БГ
63
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
А зад чесъна, не ти падат зъбите и не се умира така ли да разбирам? Метана и той не е парников газ пет пъти по силен от СО2.