Отхвърлиха жалбите срещу проекта Автомагистрала „Люлин“

Строителството и пускането на обекта в експлоатация не предполага негативни въздействия върху здравето на населението в района, се казва в становището на ВАС
18 окт 2005 16:53,

Тричленен състав на Върховния административен съд (ВАС) отхвърли като неоснователна жалбите на неправителствени организации и граждани срещу решението на министъра на околната среда и водите по оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС), с което е одобрено осъществяването на проекта Автомагистрала „Люлин“, съобщиха от съда.

Решението може да се обжалва пред петчленен състав на ВАС в 14-дневен срок от съобщаването на страните.

Според съда в случая е неоснователно оплакването, че, независимо от доклада по ОВОС, е трябвало да се изготви и екологична оценка по отделна процедура и с отделен доклад.

Строителството и пускането на обекта в експлоатация не предполага негативни въздействия върху здравето на населението в района, се казва в становището на ВАС.  За неоснователни се смятат и оплакванията, че атакуваното решение е в противоречие с международните изисквания и в явно противоречие с държавния интерес. 

Междувременно днес от Министерство на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) съобщиха, че делегацията на европейската комисия в България е одобрила документацията за обявяване на международен търг за независим строителен надзор по проекта. Очаква се обявата за търга да бъде публикувана в страницата на Европейската комисия, след което агенция “Пътища” към МРРБ ще стартира набирането на апликационни форми за участие.

През юни 2005г. бе открита процедурата за набиране на предложения за строителство на автомагистрала “Люлин”. Крайната дата за подаване на офертите е 26 октомври 2005 г.   

Автомагистрала “Люлин” е по направление на Общоевропейски Транспортен коридор № IV в частта му Видин - София – Кулата и ще свързва Софийски околовръстен път - Мало Бучино – Голямо Бучино – пътен възел Даскалово. Общата й дължина е около 19 км.

Стойността на проекта е 148,45 млн. евро, от които 111,338 млн. евро са безвъзмездни средства по програма ИСПА и 37,112 млн. евро се осигуряват от българска страна.

Магистралата ще е с две платна и аварийна лента във всяка от посоките, а проектната скорост по нея ще е 100-110 км/час. По трасето ще бъдат изградени тунели с обща дължина 1269 м и големи съоръжения с обща дължина 5912 м.


Спонсорирано съдържание