Държавата е с толкова много коли, че може да не им прави Каско

На практика тя може да действа като перфектен застраховател
Обновена: 4 яну 2012 18:18 | 4 яну 2012 17:06,
51
Държавата е с толкова много коли, че може да не им прави Каско

Държавата има толкова много автомобили, че може да не им прави Автокаско, тъй като на практика тя може да действа като застраховател, ако не застрахова имуществото си.

Държавата вероятно притежава около 200 000 автомобила или дори повече. В обществения сектор през 2010 г. са били заети 729 300 лица спрямо 1,93 млн. души в частния сектор. Зад няколко стотин хиляди държавни и общински служители стоят доста автомобили.

В България има общо около 2,5 млн. автомобила при 19 общозастрахователни компании, поднадзорни на Комисията за финансов надзор. Голяма част от автомобилите се управляват без застраховка Автокаско, поради което средно на компания се падат много под 100 000 застраховани автомобила. Държавата има доста повече от това число.

Не на последно място част от държавните автомобили не излизат от гаражите. Това са много МПС-та в Министерство на отбраната, Гражданска защита и други.

Също така много от държавните автомобили са със специален режим на движение, като това са полицейски автомобили, линейки, пожарни, автомобили на НСО и други. Тоест, ако има катастрофа с кола със специален режим на движение, виновен ще е автомобилът с неспециален режим на движение. Съответно щетите ще бъдат платени от неговата Гражданска отговорност и Автокаското на държавния автомобил е излишно.

Нека напомним, че Автокаско реално покрива щетите само на виновната за ПТП страна, тъй като невинният участник в произшествието се обезщетява от "Гражданската отговорност" на виновния.

Рискът от кражба на държавен автомобил е нисък, най-вече защото тези МПС имат гаражи, често паркинги на НСО, МВР. Също така малцина биха откраднали автомобил, на който има надпис "ДАИ", "Агенция Пътна инфраструктура", Община Тутракан, Училищен автобус и т.н. Разбира се, малцина биха откраднали и бронетранспортьор или линейка.

Именно въздържането от кражби е една от причините фирмите да брандират автомобилите си.

Автокаско на около 200 000 автомобила е минимум 60 млн. лв., тъй като най-малката премия за Автокаско е 300 лв.

Целият анализ прочетете само в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


51
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
6
4
 
2
 
! Отговори
до 3 преди 12 години
Колело, не гума, селски...
5
1
 
29
 
! Отговори
... преди 12 години
Писна ми да гледам как полицаите патрулират в пешеходни зони (центъра на град, паркове) със автомобил. Те не могат ли да ходят ?Лично съм виждал и линейки да взимат здравни служители от дома им и поле няма гориво, бавят се, все са задлъжнели болниците, а нас (работещите данъкоплатци) кой ни взима на работа, ходим си кой както може. За депутати, чиновници, НСО и т.н., т.е. ***, няма какво да говорим, всички си знаем какво разхищение са и как си използват колите за лични нужди...
4
1
 
24
 
! Отговори
Авторът преди 12 години
Каско не е задължителна застраховка
3
4
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
е,какво се различава държавата от народа си.тя да не би да е отделна идституция.ние си застраховаме колите задължително тя не.масово в пловдив полицейските коли карат без светнати фарове.да,може да са забравили да ги пуснат.но аз ако забравя пак ще се питаме-сега какво ще правим.
2
7
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Изобилието разделя хората. Бедността ги събира. Ако ти имаш захар, а аз не - ще заема малко от твоята. През следващият месец може да нямаш брашно - е, ще ти дам малко от моето.
1
8
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
ба,Коце от наше село гепи предната гума на валяка

Спонсорирани публикации