Европейците вече почти не купуват нови коли

Продажбите на автомобили спадат с 11% през септември
16 окт 2012 20:12, Бойчо Попов
16
Европейците вече почти не купуват нови коли
Снимка: Ройтерс

Европейският автомобилен пазар отчита все по-стръмно спускане. След спада от 8,5 процента за август продажбите на производителите на леки автомобили са намалели през септември с 11% на годишна база до 1,13 милиона превозни средства, отчитат Асоциацията на автомобилната индустрия VDA и асоциацията на европейските производители ACEA, пише Wall Street Journal.

Особено предпазливи потребителите са били, както и в предходните месеци, в засегнатите от високите държавни дългове южноевропейски страни. В Италия продажбите през септември се сриват с 26 процента, във Франция - с 18%, в Испания - с цели 37%, след като се повишиха през предходния месец с 3%.

Причината за резкия спад на Иберийския полуостров е преди всичко увеличението на ДДС. Затова потребителите са предпочели да отложат предстоящите покупки на автомобили. Освен това през септември е имало два работни дни повече в сравнение със същия месец на миналата година, което прави продажбите в цяла Европа още по-слаби.

В Германия спадът в търсенето на автомобили е по-малко драматичен - с 11 на сто. В разрез с тази тенденция регистрациите на нови автомобили в Обединеното кралство са нараснали с 8 на сто.

От тежкото положение в Европа страдат почти всички местни производители, особено масовите. Тук азиатците се справят по-добре, отколкото европейските им конкуренти. Една от малкото автомобилни компании, които отчетоха ръст през септември, както и през последния месец, е японската Honda Motor Corp., както и южнокорейският Hyundai Group с неговите марки Hyundai и Kia.

За разлика от Европа пазарът в САЩ продължава силния си растеж. От другата страна на Атлантическия океан продажбите на германските производители продължават ръста си, като продажбите им през септември отново се увеличават повече от ръста на целия пазар. С увеличение от 17,4%, те са продали в САЩ 104 000 леки и лекотоварни автомобили и по този начин се представят по-добре от пазара като цяло.

За разлика от САЩ в Китай темпото на ръст отслабва. След плюса от 13% за август, месец по-късно продажбите нарастват едва с 2% до 1,14 млн. автомобила. Пазарният дял на германските марки в азиатската страна е 21%.

Още новини за пазара на автомобили четете тук!

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


16
Още по темата: пазар на автомобили
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
14
6
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Ами да свалят цените на колите алчните *** и пазара им ще тръгне.Не може заплати надолу,имоти надолу,лихви и всичко надолу,а само колите със старите цени..а новите модели(с фейслифт) даже и с 5-10хил. отгоре! Щом дори и безмозъчните западняци спряха да купуват,спукана им е работата на производителите.Да фалират...и без това са много..
13
5
 
9
 
! Отговори
Корлеоне преди 11 години
Мафията българска купува само нови! Мафиот втора ръка няма!
12
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
не смятам, че електрическите коли биха могли по някакъв начин да се сравнят със модерните *старовремски* дизели или бензинови дори. За втора кола стават, но да ти е единствената все още по никакъв начин. А между другото кой би си купил втора ръка ел.кола на 8 години примерно? Какво правиш с електричката като ти омръзне и искаш ново нещо?
11
12
 
6
 
! Отговори
До 8 преди 11 години
Японците и по-точно Хонда продават коли на водород от няколко години. Японците са се ориентирали и предлагат най-модерните коли. Тойота,Митсубиши,Нисан пък предлагат ел.коли от няколко години. Да му мислят другите марки със старовремските дизели.
10
8
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Японците и по-точно Хонда продават коли на водород от няколко години. Японците са се ориентирали и предлагат най-модерните коли. Тойота,Митсубиши,Нисан пък предлагат ел.коли от няколко години. Да му мислят другите марки със старовремските дизели.
9
2
 
6
 
! Отговори
До Ромпой преди 11 години
Мадрит????
8
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Споко, коли ще има и то много, ... на ток и водород. На там отива света с бързи крачки. Сега битката е кой да прилапа последните печалби от петрола и с тях да заеме по добри позиции на новия пазар на ел. коли и такива с водородни клетки. Сътресения ще има разбира се но ние българите сме свикнали на неудобства и мизерия. Това ще ни е даже като бонос но за разглезените ЕС граждани от западна Европа ще е тежко и мъчително. Така, че споко, босия няма *** и без друго ...
7
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Ми то милиони таралясници по пътя. Колко още да купуват. Озаптете се малко.А пък ние тъкмо ще се научим най-накрая да прави коли и на - ни пазар ни нищо. На тва отгоре човечеството ще премине на друго превозно средство или ше сфърши нафтата и па ше останем с пръст в г... Ама така е като все не сме в час.
6
4
 
18
 
! Отговори
ЕвроБахур преди 11 години
Велоалеи трябва да се строят,защото ние ще минем на рикши,а китайците на нови коли!Просто с повишаващия се петрол няма излашък!
5
5
 
27
 
! Отговори
Ромпой преди 11 години
Бяла/западна/Европа започва да бере плодовете на десетилетя де автомобилизация.Днес реално ако си жител на Париж,Лондон,Мадрит или друг мегаполис кола не ти трябва.Паркирането е свръх скъпо,трафика е убийствен а градския транспорт се стига до всяка точка 2-3 пъти по бързо от колкото с кола.Влакове стрели сноват между градовете а ако ти притрябва кола струва 30-40евро да си наемеш какъвто модел си искаш.Хората отдавна са осъзнали че петрола е на изчерпване и създават инфраструктура за живот него.
4
2
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
американците си знаят тяхната - яко на кредит, сменяй и потребявай без нужда, пък баламите да плащат, а земята все нас ще ни изкара
3
5
 
19
 
! Отговори
Европеец преди 11 години
Европейците не сме материалисти като вас изчадия, дето съсипахте планетата. Ама ви чака големия. Не торнада, а торнища ще ви газат.
2
5
 
14
 
! Отговори
морски преди 11 години
Само немско и японско,брато!
1
3
 
53
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Мале,мале като нямат нови ние откъде ще си купуваме стари?

Спонсорирани публикации