Бранд "България" ще удвои туристите у нас до 10 години

Вижте символите, които ще ни представят пред света
17 яну 2013 15:48,
87
Бранд "България" ще удвои туристите у нас до 10 години
Снимка: МИЕТ

Министерството на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ) предвижда през първите 5 години от прилагането на стратегията за туристическия бранд „България“ да бъде постигнат 25% ръст на посетителите у нас.

През цялостното изпълнение на стратегията на марката, която трябва да направи туристическия продукт на страната ни още по-разпознаваем и конкурентоспособен за период от 10-15 години, ресорното ведомство очаква удвояване на броя на посетителите в България.

Това съобщи зам.-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов по време на днешното официалното представяне на туристическия бранд. Той даде повече яснота за символите, интегрирани в марката.

Самият бранд „България“ включва палитра от символи, които трябва да представят страната ни и да изградят нови асоциативни форми в съзнанието на потенциалния посетител. За всеки вид туризъм, който страната ни предлага, е разработен отделен „подбранд“, който се отличава със собствени символи, има и свое лого. За направата им от консорциума „Сдружение за бранд „България“ са въплътили някои от най-типичните за България елементи- роза, слънце, море, планина, шевици, архитектура, погача.

Екипът, който се занимава с творческата част на продукта, е направил и проучване с какво точно чужденците асоциират държавата ни. „Оказва се, че това е именно слънцето, затова то е и водеща част от логото – намира се в центъра“, обяснява Нико-Александър Ян, който е и творчески ръководител на проекта.

Ян обясни още, че основната идея на бранда е „Откритие, което трябва да бъде споделено“, а слогънът, или девизът, който ще представя туризма в страната ни е „Открий и сподели“.

Самата концепция е разработена в рамките на няколко месеца след допитване на представители на 11 различни страни в Европа и Азия – държави като Германия, Русия, Англия, Италия и Испания, които икономическото министерство ще таргетира, като потенциални потребители на туристическия ни продукт. Работната група на „Сдружение за бранд „България“ тествала визуалната концепция за основсния бранд и неговите 10 „подбранда“ в 15 страни и се допитала до над 2 хил. представители на бранша.

Маринов коментира, че разработената нова търговска марка на дестинация България ще започне да се налага от септември.

Той уточни, че правото за ползване на бранда  - всички негови лога, символи, визуализации, се получава безплатно след регистрация в специална интернет-платформа, което ще стане възможно от март. Въпросната платформа ще бъде достъпна през сайта на МИЕТ.

На този етап обаче липсва яснота, какви ще бъдат критериите, на които трябва да отговаря всеки желаещ да използва новата визия и специфика на туристическия ни продукт. Липсва и насока кой ще бъде органът, който ще следи за качеството на предлаганите услуги, от всеки желаещ да интегрира новата марка, нейните лога и символи в бизнеса си.

Ресорният зам.-министър единствено уточни, че "пълнежът" зад всеки един подбранд ще бъде регулиран, както и досега са били регулирани туристически услуги у нас.

Припомняме ви, че разработването на марката е в рамките на проект, финансиран по оперативната програма "Регионално развитие“ и е на стойност 1,4 млн. лева.

Още за България четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


87
Още по темата: туризъмбранд българия
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
75
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Как може държава да се идентифицира с хапване сръбване,печене на слънце,туризъм в планина?Т.е. чисто географски,само с природа и емоция!Няма народностна характеристика!---------------------- Е, да...друго си е да има Светите братя със свитък с азбуката, Андрешко с капата и какво още... един балкански лев с голем *ур...
74
0
 
1
 
! Отговори
турист преди 11 години
зимен сезон не са седмиците от коледа до 4 -6 януариКрайно време е в туристическата администрация да заработят хора които имат визия. Защо не се съобразиха с резултатите от последните проведени по техен проект социологически проучвания в 10 генериращи туристически пазара за българия, според които розата се приема изклщчително позитивно и вече е разпознаваема. Сега отново ще ни трябват от 3 до-5 г. за да наложим новият бранд а в това време г-н маринов щв предложи отново да го сменим И ТАКА......
73
0
 
1
 
! Отговори
ТУРИСТ преди 11 години
Как г-н Маринов и подчинената му туристическа администрация изчислиха тези проценти и в сравнение с коя година ще ги отчетат. Всяка годига икономическото министерство отчита ръст в с 8-10% по тяхната логика следваше в България да не можем да се разминем от туристи а реалността е съвсем друга- Отидете по зимните ни курорти и вижте- празни ски писти и съоръжения за хотелите да не говорим радват се на трансфер от 90 човека на седмица при капацитет на хотела 240 легла и това са добрите седмици.
72
0
 
3
 
! Отговори
1 преди 11 години
Постната пица на Дянков.
71
0
 
1
 
! Отговори
az преди 11 години
абе въпреки идеята на логото , да покаже всичките хубости на страната ... изпълнението е много слабо ... грозен е
70
0
 
1
 
! Отговори
х преди 11 години
ще ги направим 10000000 за 10години.
69
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
тъпо е логото да, ама и да ги крадем трябва да спрем
68
0
 
1
 
! Отговори
От Съюза на българск преди 11 години
- Автора, автора! - се носи на крилете на аплаузите по цялата страна, през гори и планини. И само ехото заглъхва скромно: - Мамата, мамата!
67
0
 
1
 
! Отговори
eholot преди 11 години
И на мен ми мяза на яйца на очи
66
0
 
1
 
! Отговори
РУМЕН221 преди 11 години
ОГЛАДНЯХ,- КАТО ВИДЯХ ТОВА ЯЙЦЕ ПЪРЖЕНО "НА ОКО"...
65
0
 
1
 
! Отговори
Онуфри преди 11 години
Не виждам кой може да хареса подобна емблема. Със сигурност не е запомняща се- претрупана, банална, стандартна, нищо оригинално и 'хитро', което да привлече вниманието и да направи впечатление. Отделно цветовете на мен лично са ми грозни. А парите ...
64
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Това лого е като Пикаса .Само *** ни управляват .
63
0
 
1
 
! Отговори
Дуди преди 11 години
Цепката на синьото дупе, което трябва да е планина е пистата на Цеко Минев в Банско. Евала! Голям олигарх, успя и в логото на страната да се набута! :DИначе туй лого с небългарските снимки от по 30цента от сайтове за продажба на снимки не струва и 5 лева, ако става дума само за разработването му и няма няколко милиарда рекламнти материали и брошури в поръчката.Ама що пък не? Фейсбук страница и твитер акаунт за по 50 000 как са? А самата официална туристическа страница на България за 4 мил.?
62
0
 
1
 
! Отговори
BG преди 11 години
***, *** ЖУРНАЛИСТИЧЕСКИ *** !!! БИХТЕ ЛИ МИ ПРЕВЕЛИ ХУБАВАТА "БЪЛГАРСКА" ДУМИЧКА "БРАНД". ЕЙ, *** ЖУРНАЛИСКИ ПРЕДАТЕЛСКИ - НА БАВЕН ОГЪН ТРЯБВА ДА ВИ ИЗПЕЧАТКАТО ТОЛКОВА СЕ СРАМУВАТЕ ДА ПИШЕТЕ НА БЪЛГАРСКИ АМИ МАРШ В USA, ПРОДАЖНА ПАСМИНА ТАКАВА !!!
61
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
1,4 млн.лева???? за това недорузомение - както се казва евалла
60
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
хахааххахаха До 10 години,НЯМА да ИМА БЪЛГАРИЯ! Това е целта на ТИКВОЧИТЕ!
59
0
 
1
 
! Отговори
Ник преди 11 години
Лековат символ!Как може държава да се идентифицира с хапване сръбване,печене на слънце,туризъм в планина?Т.е. чисто географски,само с природа и емоция!Няма народностна характеристика!А сме дали култура на Европа,че и на света!
58
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
...като пуснете армията от бандюги и *** по КУРОРТИТЕ В БЪЛГАРИЯ---ЩЕ СЕРЕТЕ НА ВСИЧКИЯ "ТУРИЗЪМ"!...МАЙ ПРАВИЛНО СИ ПРАВЕХА *** ...КАТО БЕХА ЗАТВОРИЛИ ,ЗЛАТНИТЕ ПЯСЪЦИ И СЛ.БРЯГ ЗА КУЧЕТА И БЪЛГАРИ.....ХА,ХА,ХААААААААААААА...!Ама , нали не искате да сме "полицейска държава".....ше ручате и "жабетата" у чорбата!
57
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
В тая смешна корумпирана държава туристите ще ни заобикалят. Не може само далавери и кражби, законите през ден се сменят, държавата се клати като Титаник!
56
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Най голямо бъдеще у нас има селския туризъм. С тези цени и с тези пенсии всички пенсионери ги виждам като селски туристи у бащиния си имот

Спонсорирани публикации