Започва изграждането на фабрика за автомобилни кабели в Плевен

Предвижда се тя да заработи до края на годината и да разкрие 600 работни места
10 май 2014 19:49, Красимир Ангелов
11
Започва изграждането на фабрика за автомобилни кабели в Плевен
Драгомир Стойнев присъства на първата копка на завода. Снимка: Булфото

Първа копка на изграждането на фабриката за автомобилни кабелни системи на германското поделение на Nexans Autoelectric бе дадено днес в плевенския ж.к. „Сторгозия“, съобщават от общината.

Проектът e част от Индустриален и логистичен парк Плевен и се изгражда от Бългериън Пропърти Девелъпмънтс, специализирана в разработване и управление на търговски, индустриални и складово-логистични площи.

Предвижда се фабриката да заработи до края на годината. Тя ще осигури поетапно разкриване на 600 работни места.

Световноизвестният автомобилен доставчик се е спрял на региона на Плевен след направено проучване на възможностите за инвестиции в няколко страни от Източна Европа. Сред решаващите фактори за избор на локацията са били добрата инфраструктура, качеството на пазара на труда, стабилната валута и присъединяването на България към Европейския съюз.

Инвестицията е в размер на няколко милиона евро, но тя може да бъде разширена, ако има добро развитие на автомобилния пазар. В надпреварата за нея са участвали, както България, така и Румъния и Македония.

Nexans е основана през 1966 г. в град Флос (Южна Германия), като още през 1993 г. се разширява в Източна Европа, започвайки производство в Чехия, а четири години по-късно открива завод и в Румъния.

През 2000 г. френската телекомуникационна компания Alcatel преразглежда стратегията си, в резултат на което продава части от бизнеса си. Така от Alcatel autoelectric GmbH се получава Nexans autoelectric GmbH – водещ в света производител на кабели. Година по-късно компанията вече има завод и в САЩ, а през следващите години следва експанзия и откриване на нови производства в Словакия, Украйна, Тунис и Мексико.

През 2011 г. компанията разширява производствата си в Румъния, Украйна и Тунис, започва и производствена дейност в Китай, а през следващата година концернът е отличен като „Доставчик на годината“ за Daimler и General Motors. Именно за тези две компании ще са предназначени изработваните в Плевен части.

На церемонията днес ще присъстват министърът на икономиката и енергетиката Драгомир Стойнев, кметът на община Плевен проф. д-р Димитър Стойков, областният управител Илиян Йончев, представители на Бългериън Пропърти Девелъпмънт ЕООД и Нексанс Аутоелектрик и чуждестранни посланици.

В своето слово Драгомир Стойнев посочи, че началото на проекта е добро събитие за страната и е направил всичко възможно инвестицията да се реализира по-бързо.

"Всяка работодателска организация вече признава, че България се е отлепила от дъното. Статистическите данни са главното доказателство - 1,1 на сто икономически растеж  през четвъртото тримесечие на 2013 г., 1,6 на сто за 2014 г.;  през 2013 г. повече чуждестранни инвестиции отколкото през 2012 г., аргументира се министърът.

Той заяви, че правителството се стреми да подобрява бизнесклимата. "Предстои да гледаме нов закон
за насърчаване на инвестициите - той ще бъде обсъден с работодателските организации и се надявам да бъде подкрепен от опозицията, защото по тези политики трябва да има национален консенсус - става въпрос за работни места и доходи на хората, посочи Стойнев.

Още икономически новини от страната четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


11
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
10
0
 
4
 
! Отговори
Рали1 преди 9 години
До MиткоОпазено е благодарение и на кмета на града! На същия,на когото се иска оставката ! Задържането на зам.кмета с много забулена акция от страна на ДАНС!
9
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Господин Стойнев,във нашия град има подобно предприятие на тази компания,и те не са инвеститори,защото вие сте на власт,а защото в България минималната работна заплата е 340 лева.И те плащат точно толкова,а в Чехия за подобен труд плащат 900 евро.Затова са тук.Заради такива *** управници,където пишат такива закони и определят такава цена на българския работник.Става ли ти ясно Стойнев???
8
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Пак ли си ти?Показваш се или за да излъжеш нещо защото ти липсва компетентност,или да се похвалиш с нещо,пак по същите причини.Наслушахме се на глупости.Кажи поне нещо разумно.Разбираме,че няма какво,но и мълчанието върши по-добра работа от празнословието.Всички нормални хора разбраха,че само с милиарди заеми,кражби и хвалби не става.По популизъм се надпреварвате с Атака,но Бареков със заби и нокти дращи за първото място.За наглите лъжи,кражби и заплахи,,ще загубите изборите.Успех за опозицията!
7
3
 
7
 
! Отговори
ИВАН преди 9 години
СТОЙНЕВ, ТРЯБВА ВСЯКА СЕДМИЦА ДА ИМА ПО ЕДНА ТАКАВА НОВИНА. В БГ ИМА РЕСУРСИ , ИСКА СЕ ОРГАНИЗАЦИЯ .. РАЗБУДЕТЕ МЕСТНАТА АДМИНИСТРАЦИЯ , АКТИВИРАЙТЕ КООПЕРАЦИИТЕ , ДАЙТЕ САМОСТОЯТЕЛЕН БЮДЖЕТ НА СЕЛАТА ,ДЪРЖАВАТА ДА НЕ СТОИ КАТО СТРАНИЧЕН НАБЛЮДАТЕЛ И ДА СЕ ИНТЕРЕСУВА САМО ОТ ДАНЪЦИ...
6
4
 
3
 
! Отговори
Mитко преди 9 години
До Рали1 Запомни Рали 1, в тази работа има приемственост! В края на недовършен мандат по понятни причине, едно нещо е доведено до край! Сега стартира! Да се опази е фатката! През последните 5 години от рекет се оттеглиха много чужди, и фалираха още повече наши фирми!Сега въпроса ми е: Знаете ли колко фирми си прехвърлиха акции и дялове в съотношение 95/5 на нови собственици, не по пазарна оценка, а по номинал, и запазиха досегашните собственици с тези 5%!Въпроси, въпроси.....!Идват избори!!!!
5
4
 
2
 
! Отговори
Mитко преди 9 години
До 1357Нищо не строим, строят го чуждите фирми!Също, като в Македония, Владата подарява автобуси на общинските фирми, финансирани от гражданите!.....Дано поне им направят живота на инвеститорите нормален, а не да им скъсат задниците от глоби, срещу рушвети на Плевенските данъчни, Трудова инспекия и РИОС.......
4
2
 
11
 
! Отговори
Рали1 преди 9 години
"Решението на "Нексанс"да дойде в България беше от август-септември 2012,когато беше прието от борда на директорите на компанията.Горе-долу тогава решиха, че ще строят завода в Плевен,а на практика от миналия януари се занимават с договори с българската компания-изпълнител,с получаване на разни документи,за да могат все пак да почнат строителство и т.н.Така че решението беше доста преди да започнат политическите сътресения и нестабилност в страната."Стойнев,твоята заслуга за инвестицията е НУЛА
3
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
TAZI GODINA ZA POLUPROVODNICI , DOGODINA ZA CELI ---- HA -- HA - HA - HA I U4ILI6TE 6TE VI NAPRAVIM I POSLE I DECA ----- HA -- HA - HA --- HA SE NOSI EHOTO NA PRAVE6KIA KRADEC . opa opa OSTANAHA DA SE OTKRIAT O6TE 240 400 RABOTNI MESTA --- HA -HA -- HA -- HA
2
10
 
4
 
! Отговори
УЖАС преди 9 години
И няма нито един ГЕРБЕР, реформатор, ***, Калинка, Скачащи ГЪСКИ и друга *** да каже дружно: УУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУУуНе искаме да строим искаме та разграждаме?Който не скача е .... ХАХАХА - ЦИРК
1
2
 
19
 
! Отговори
tttt преди 9 години
Това са добри новини. Трябва да загърбим старите комунистически фабрики които ги разпродадоха за жълти стотинки. И да се гледа в бъдещето само тогава ще има работа и младите ще остават. Трябват ни фабрики за коли... и нови технологии

Спонсорирани публикации