КЗП скастри телеком, който ни цака с ваучери

Законът предвижда санкция до 30 000 лв.
32
КЗП скастри телеком, който ни цака с ваучери
Снимка: Булфото

Комисията за защита на потребителите (КЗП) забрани на мобилен оператор да прикрива в търговските си обекти съществената информация, че при закупуването и съответно ползването на предплатен пакет услуги, клиентът губи на всеки 90 дни парите по сметката си, ако до края на този период не презареди със сума над определена стойност, съобщават от комисията.

След забраната телекомуникационното дружество, чието име не се споменава, няма да има право в бъдеще да прилага описаната нелоялна търговска практика, а за нарушението Законът за защита на потребителите предвижда санкция до 30 000 лв. 

Проверка на КЗП в офис на мобилния оператор установи, че коректната информация за сроковете на валидност на сумата в предплатената карта и условията за продължаването й липсва. Тя фигурира единствено на интернет страницата на телекома.

В търговския обект пък е налично неактуално ръководство за употреба на визирания пакет за предплатени услуги, според което картата се дели на два периода – активен, в който абонатът може да получава и генерира обаждания и кратки текстови съобщения (12 месеца от датата на активиране) и допълнителен - пасивен, в който е възможно само приемането на обаждания и съобщения (последният 13-и месец). Според тези стари условия, при презареждане с 10.00 лв. клиентът удължава с една година активния период на предплатената си карта и с един допълнителен месец пасивния, уточняват от КЗП.

От там отчитат, че на практика дружеството предлага въпросния предплатен пакет съобразно предходно действалите условия, които са по-благоприятни от новите, тъй като са давали възможност на потребителя с еднократно закупуване на пакета да оползотвори сумата по картата през целия активен период на нейната валидност – 12 месеца, но които не са актуални.

По такъв начин търговецът създава погрешно впечатление у клиентите си за периода на валидност на картата и на текущата сума по нея, което от своя страна води до решение за покупка, което потребителят е възможно да не вземе без използването на тази заблуждаваща практика, завършва позицията на КЗП.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


32
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
25
0
 
2
 
! Отговори
разликата преди 8 години
Преди години бях командировка в Германия, купих си предплатена карта. Върнах се в България и 3 години тя бе валидна, докато не изхарчих парите по нея. Чудех се защо е все още валидна след като валидността е 1 година и реших да питам. Отговорът беше - не можем да я закрием докато имате пари в нея. А тук какво става - взимат ти парите, като изтече срока. А това си е чиста кражба, защоот нищо налага това. Само съдя изпълнител може да ти конфискува нещо.
24
0
 
3
 
! Отговори
Васко преди 8 години
И какво са 30 бона за телеком?!? Само за месец крадат повече от тия предплатени карти. Доброто решение в случая е - глоба 30% от брутната им печалба. Или по-добре - от оборота. Е, тогава ше си коригират мисленето, а и не само те.
23
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Да, Теленор ни плаши, че ще изгубим парите си. Така е, ние сме колонизирана държава, а те са могъщите викинги!
22
0
 
5
 
! Отговори
Наблюдател преди 8 години
Очевидно става "?" за мошениците от "Теленор" /преди Глобул/. Само че тази санкция е просто смешна. Поредната имитация на санкция под мотото -"Защита на потребителя". Дори факта че се избягва съобщаване името на оператора, доказва поредната демагогия на държавно ниво!
21
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Санкциите които държавните органи налагат са нищожни за едни и непосилни за малките фирми. Защо не ги направят да са процент от годишния оборот? До кога ще защитават големите компании? До кога ще има картелни споразумения и ще се правим че нищо не виждаме?
20
0
 
10
 
! Отговори
Това е само Теленор преди 8 години
Новите им по-изгодни условия на "би-кънект" са:презареждаш 6 лева и след 60 дни, ако не ги изговориш ги губиш.презареждаш 10 лева и след 90 дни, ако не ги изговориш ги губиш.Валидността на номера ти се увеличава с една година САМО,ако заредиш ДВА пъти по 10 или повече лева в рамките на ЕДИН месец.Накарах служителката да ми го повтори два пъти,защото бях решил, че първия път нещо не съм разбрал правилно.
19
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Теленор иВиваком
18
0
 
8
 
! Отговори
vesko02 преди 8 години
Телекомите са основен инструмент за държане на електората в перманентна зависимост от властта.
17
3
 
18
 
! Отговори
Dan преди 8 години
Всички телекомуникационни компании, без изключение, са мошеници. Всички ТЕ ни ограбват, защото сме им"услужили" със закони, които защитават единствено тях. Няма "комисии", няма "скастряне"...та вероятно "комисията" е на хранилка при тях. Всичко се знае и ..както винаги нищо не правим.
16
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
КЗП, КЗК, КРС и тн. комисии са все за защита интереса на потребителите по един или друг начин, но тук работят за защита печалбата на телекомите и всички други организации които ни цакат по един или друг начин. Защо не казват коя е компанията след като това не е клевета а е доказано нарушение? Да не и развалят имиджа и да продължи па някакъв друг начин.
15
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Защо обаче само един телеком, като го правят цели два? За другия може ли? Тези от КЗП сякаш не живеят в БГ и трябва да им се оплакваш за всеки отделен случай официално, за да се задействат, тлъстите плондери на държавна хранилка...
14
0
 
7
 
! Отговори
tato преди 8 години
kakvo sa 30 000 za tiah te kradat na vsiaka minuta otnovo mi spr[ha kartata sys 8 ,58 lv pisah do ombydsmana ima rewenie oshte ot mai a te prodaljavat napravete si izvodi kolko gi e enia b[h pyrvia koito se oplkaia pismoto e u men i ]e go poblikuvam i vyv fesa i na vsiakade no kakva faida niakoi shte mi vyrneli parite ne nali a men veqe pone s 70 leva me odrusaha do sega za 54 meseca
13
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Всички са от един дол дренки. Никаки договори не подписвам, каквито и звезди да ми свалят. От няколко дни ми потрошиха телефона, принудиха ме да ги сложа в списък на забранените номера.
12
0
 
23
 
! Отговори
Бивш на Фрог преди 8 години
Теленор. И мен така яко ме прецакаха. Купих си ваучер за 10лв и след 3 месеца получавам съобщение, че номерът ми е валиден само още 7 дни. След кратки разправии по гишетата им теглих една майка, не си купих нов ваучер и загубих номера си. Супер много ме е яд за номера, но ми писна да ме рекетират. Много са зле Теленор.
11
1
 
25
 
! Отговори
Е - Ник преди 8 години
МЕНТЕЛ - какво ги крият! Има ли смисъл? Професионални измамници!!!
10
0
 
33
 
! Отговори
клиент на ТЕЛЕНОР преди 8 години
Какво като не споменават името, всички, които използват Би- конект знаят за какво става дума! За да разбера какъв е срока на СИМ картата трябва да се обадя специално на оператор, а иначе непрекъснато ме заливат съобщения да презаредя с 10 лв. за да си удължа срока на картата с една година. А за сметка на това при зареждане с 6 лева срока на кредита е много по- къс. Та така: Некоректната компания е ТЕЛЕНОР!!!!
9
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
От няколко години ползвам предплатени карти на операторите и не плащам повече от 4лв на месец - осреднено. Никакви дългосрочни договори, никакви апарати на изплащане, никакви стресиращи месечни сметки
8
0
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Прилагат се партизански прийоми за обиране на потребителските мандри
7
0
 
40
 
! Отговори
додо преди 8 години
Това са теленор. Като ги попитах как ще ме обезщитят. Те отговориха, че няма такъв вариант и аз изгорях 15лв и мислех да ходя в защита на потребителя
6
0
 
40
 
! Отговори
Честито! преди 8 години
Честито на Теленор! Време беше да спрат със взимането на парите на обикновените хора, които не желаят смешните им абонаменти!

Спонсорирани публикации