Българско шоколадово суши превзема Европа

Шоколатиер: Ще покажем дори дрехи и бижута от шоколад
Обновена: 29 яну 2016 13:24 | 29 яну 2016 13:22, Анисия Иванова
8
Българско шоколадово суши превзема Европа
Снимка: Bloomberg TV Bulgaria.

Големите имена в шоколатиерския бизнес по света са трето, четвърто, пето поколение и са изключително консервативни. Те са шовинистични по отношение на спазването на традициите и трудно експериментират. Това каза шоколатиерът Ради Стамболов в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

Точно в тази специфика на пазара кулинарният експерт вижда възможности за българските шоколатиери да се докажат на международните пазари.

Преди три години стартира шоколадовата работилница на Стамболов, а преди година и половина много голям датски партньор инвестира в бизнеса.

"Направихме джойнт венчър, акционерно дружество за производство на шоколадово суши. Започна като на шега, а излезе извън контрол и в момента няколко големи компании искат да купят нашия бизнес", обясни майсторът.

По думите му нвсички пазари си има кулинарни особености.

"В Дания, например, има данък върху захарта и за тях правим шоколадово суши с по-малко захарно съдържание. В Холандия го ядат по-сладко, в Русия - без животински продукти, в Полша предпочитат по-ванилов вкус. Всеки пазар е толкова специфичен, че както имаме един продукт, от него произлязоха още много други продукти", обясни Стамболов.

99,99% от продукцията на шоколадовата работилница е предназначена за износ. Преди три години при старта на компанията са произвеждани 3 до 5 хил. броя шоколадово суши, а днес се произвежда половин милион.

За своя продукт Стамболов казва, че е "мозъчна игра".

"Ние им предлагаме десерт, който изглежда едно към едно като основните видове суши. Променена е структурата на шоколада, има пластифициран кокос, има и много други продукти, които се слагат - "хайвер" от ягоди, "сьомга" от бял шоколад с екстракт от морков... Всичко е едно забавление", допълва шоколатиерът.

В плановете за бъдещето на Ради Стамболов влизат и нови "хубави проекти в арабските страни", както и участие в шоколадовото изложение на 26 и 27 март в хотел "Балкан", където ще могат да се видят дори дрехи и бижута от шоколад.

Целият разговор чуйте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria

4855 гледания   |  Още видео


8
Още от
Напиши коментар Коментари
4
1
 
18
 
! Отговори
до 5 преди 2 години
Човекът правилно е решил да не произвежда за България. Нито е платежоспособен пазар - нито може да си събере борчовете от пишман търговци и вериги.
3
17
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Значи в Дания го правели с по-малко захар, в Холандия по-сладко и т.н., а за българския пазар както обикновено ОТПАДЪЧНИ продукти. Ето това е лошото на нашите така наречени бизнесмени. Всичко качествено се изнася в чужбина с цел печалба, а за българския пазар остават само боклуците.
2
0
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Няма значение, кой го е измислил. Важното е човекът да си развива бизнеса и фирмата му да си плаща данъци в България и да назначава българи на работа. Това е важното! Българинът вместо да се прави на велик философ е хубаво да започне да мисли предприемачески, а не само да реве, че нямал пари. ЕС е отворен и имат нужда и от високи технологии и от производители на части за коли и от плодове и от зеленчуци и от всички. На изток също е отворено. Действайте вместо да се оплаквате!
1
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Ами виждал си, нали човекът казва че работят за износ!