Търговец иска пари за транспорт при трета рекламация

КЗП забрани заблуждаващата практика, иначе – съд
6
Търговец иска пари за транспорт при трета рекламация
Снимка: Dnes.bg

Комисията за защита на потребителите забрани на търговец да заблуждава клиентите си за правата им при предявяване на рекламация.

Според предвиденото в гаранционните му карти при трета рекламация за сходен дефект на закупена от него стока потребителите заплащат разходите за експертиза и транспорт, ако се окаже, че вината за повредата е тяхна.

Освен това изрично е посочено, че становището на експертизата е окончателно. Така потребителите остават с впечатлението, че след него отпадат всякакви други възможности за разрешаване на казуса, което не е вярно. Те биха могли да потърсят правата си и по съдебен ред, съобщиха от КЗП

Очевидно целта е клиентът да се откаже да подаде ново оплакване, след като стоката вече е поправяна два пъти и продължава да има същия дефект.

По закон при три удовлетворени чрез ремонт рекламации в рамките на гаранционния срок търговецът е длъжен да развали сделката и да върне парите на потребителя, ако отново има проблем с нея. Именно това той се стреми да избегне.

В хода на проверката е установено и друго нарушение. В гаранционната карта не е посочено, че дори и да не предоставя търговска гаранция, продавачът е този, който отговаря за липсата на съответствие на стоката с договора за продажба. По закон гаранцията на стоките е до две години.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


6
Още по темата: КЗП
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
4
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
И кой е търговецът? Или той може да ни ***, но не можем да научим името му?
3
15
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До Един Българин,Само като ти прочета поста и си ми ясен.От коя провнция си, балък?П.П. Пронвинциалистите са "иновативни" .....баламурници. Я ще си купят климатик "нов внос" втора ръка, я ще го гризнат на "ало-ало" , я ще отидат на ексКУРзия с фирма менте.Абе профита.........балъци.
2
0
 
2
 
! Отговори
Един Българин преди 8 години
До АнонименДобре че не си бил клиент на MTD България, че всеки случай с тях е такъв. Никога повече МТД, никога сервиз при тях. Добре че китайците изкопираха помпите и вече няма МТД.
1
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Добре че не съм имал такива случаи ,неприятна работа е.

Спонсорирани публикации