Коледни трикове в магазина: Свежа музика, червени цени…

Психолог разкрива триковете, с които коледната индустрия ни измъква пари
3 дек 2016 12:43,
17
Коледни трикове в магазина: Свежа музика, червени цени…
Снимка: Reuters

Декември е. Време за празници, пазаруване, подаръци. Но и най-критичният месец за семейния бюджет.

Коледната индустрия е измислила десетки трикове, за да ни накара да харчим още и още независимо от финансовите ни възможности, категоричен е докторът по психология Николай Димитров.

Ето и някои от триковете, които ни прилагат търговците.

"Установено е че червената цифра, с която е написана цената на стоката, кара мъжете да си мислят, че това е промоция", разказа Димитров пред БНТ. За мъжа това било ясен сигнал, че има сериозно намаление, докато жените не се лъжели чак толкова лесно.

Търговците много отдавна работят с психолози, които им помагат да изработят своите коледни и не само коледни клопки, обясни още Димитров.

Една от тези клопки е наклонът на пода в магазина. "Установено е, че в големите хипермаркети подовете са наклонени и там накъдето е наклонът, са най скъпите цени. Без да усещаш, те те водят към най скъпите неща", разказа психологът.

Другият често използван трик бил на касите да се нареждат най-дребните, но с най-голяма надценка продукти. Такива са дъвките, крушките, паста за зъби и други. И преди да излезе клиентът често си казва "Я, нямам крушка, защо да не си взема една".

Музиката в магазините също е сред клопките. "Тя винаги е жизнерадостна, създава добро настроение и човек си казва: Е, айде да си взема още едно", разказа психологът.

Димитров е категоричен, че клопката на коледната индустрия може да се избегне с повече правене на сметки. Той препоръчва няколко трика.

Един от тях е човек да купува първо евтините неща. Защото, ако тръгне от скъпите, всяко следващо ще му се вижда по-евтино и ще купува повече.

Друг трик е да си направим проста сметка преди да тръгнем на пазар – с колко пари разполагаме и колко подаръци трябва да купим. Тогава лесно ще можем да преценим правилно финансовите си възможности.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


17
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
15
1
 
5
 
! Отговори
Неа преди 7 години
То ...като отида с 2 лева до магазина ...за нещо определено ...какви ти клопки ?
14
0
 
18
 
! Отговори
8 преди 7 години
До Анонимен 8НЕ СЕ ОПИТВАЙ ДА НИ ИЗЛЪЖЕШ.ЯВНО ДОСТА ГОДИНИ СИ ЖИВЯЛ В МИЗЕРИЯ И СЕГА СЕ ДУЕШ-АХ,ЗА МЕН ПАРИТЕ НЯМАТ ЗНАЧЕНИЕ,ЗАЩОТО СЪМ БОГАТ,ЗА ТОВА НЕ ГЛЕДАМ ЦЕНИТЕ.ИМА ,ОБАЧЕ ЕДНА МАЛКА ПОДРОБНОСТ-БОГАТИТЕ ВИНАГИ ГЛЕДАТ ЦЕНИТЕ И ТОЧНО ЗА ТОВА СА БОГАТИ.РАЗХИЩАВАТ САМО БЕДНИТЕ ИЛИ ЕЗАБОГАТЕЛИТЕ ОТ КРАЖБИ.
13
3
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Какво е имала предвид т.нар. "журналистка" с:"критичен месец","скъпи цени".Пред "независимо", пред "че" са изпуснати запетаите. След "най" все още трябва да се пише тире. Думата "айде" се пише с х. Цените обикновено се изписват с число, а не с цифра.
12
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Ако всички пазаруват като мен досега всички да са фалирали! Търговец ли е тури си го на оная работа да не оди пеша!
11
4
 
18
 
! Отговори
До 9 преди 7 години
Кой измисли Дядо Коледа? Ами измислиха го търговците и то не чак толкова отдавна. Дядо Мраз е друга работа - съществува от хилядолетия, само дето в последно време образа му малко се е изменил - от един много строг, но винаги справедлив старец, сега е станал добродушен старец раздаващ подаръци наред.
10
3
 
7
 
! Отговори
Специалиста преди 7 години
До Анонимен 8Че вие като влзете в магазина гледате ли цените?---Че как ще взимаш нещо, без да гледаш цената ?! Трябва да си доста "програмиран", за да извършваш толкова механично действие - влизаш, взимаш, плащаш, излизащ!Количеството пари, с които разполагам/ш/, трябва ли да определя начина им на харчене?! Че ти си *** тогава, защото не си даваш сметка - с колко се прекарваш!
9
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Кой измисли Дядо Коледа? Подлец!
8
16
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Че вие като влзете в магазина гледате ли цените? Толкова ли сте зле? Аз изобщо не ги гледам, взмемам каквото ми харесва, после си плащам и така.
7
1
 
36
 
! Отговори
ined преди 7 години
Навремето Христос е изгонил търговците от храма и те сага му го връщат тъпкано комерсиализирайки до кайност рожденния му ден.Още един безплатен трик от мене - не си вземате количка, така колкото и да ви изкушават търговците ще купиш само толкова колкото може да носиш.
6
3
 
15
 
! Отговори
санта Клаус преди 7 години
Всички очакват Коледа пак.Туй за търгашите явно е знак,промоционално хитро налида приберат грешни пари.
5
2
 
26
 
! Отговори
ММ преди 7 години
"...са най скъпите цени"Уважаема В. Александрова, вземете го научете този български език, поне когато си вадите хляба с него! Няма "скъпи цени". СТОКИТЕ И УСЛУГИТЕ са скъпи и евтини, ЦЕНИТЕ са ниски и високи.
4
0
 
23
 
! Отговори
Специалиста преди 7 години
До xЕ то към "простите" са ориентирани тия "трикове" и най-вече към кифлите, на които ако им дадеш пари, са като "луд с картечница"! Другата тънкост е да гледаш не само абсолютната цена, но първо да гледаш "цена/кг" или "цена/ литър", т.е. "цена/ед. количество". Там е заровено кучето на най-голямата измама. Купуваш "нарязано филенце", вакуумирано в красива опаковка, на цена 2 лв, т.е. "нищо работа". Ама не поглеждаш, че филенцето е само ... 100 грама, т.е. 20 лв/кг!
3
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До xНека евреи да им се хванат на триковете.Тогава ще ги призная за търговци!
2
2
 
17
 
! Отговори
x преди 7 години
триковете са за проздите и пудатливите...който има малко акъл поне, пазарува разумно
1
2
 
20
 
! Отговори
Специалиста преди 7 години
Аз имам предварително направен списък, както предварително зададен бюджет за конкретното пазаруване. И докато обикалям по рафтовете, търсейки продукта от списъка, в същото време си смятам наум - колко до момента е сметката. Когато имам продукт в списъка, който в момента е "на промоция", купувам количството, което предравително съм решил, и Никога не се лъжа да взема повече "само защото е на промоция" ... иначе се губи ефекта от "промоцията".С този подход - никога не съм "вътре"!