Погнаха хранителни вериги. Флаери с големи промоции за... 10 бройки

Пускали по-малко бройки, за да се изкупуват останалите им стоки
13 дек 2016 12:52, Петя Славова
6
Погнаха хранителни вериги. Флаери с големи промоции за... 10 бройки
Снимка: архив Булфото

Масови проверки на коледните промоции в хранителните вериги започват от Комисията за защита на потребителите. Причината е, че търговците разпространяват брошури в 200-300 хил. тираж, а инспекторите установяват, че от дадени артикули има налични едва по 10 броя.

"Зареждането трябва да е в такива количества, че да може потребителите в съотношение, което е съразмерно на разпространената реклама, да бъдат в състояние да си го купят", обясни председателят на комисията Димитър Маргаритов.

До празниците инспекторите от ведомството ще проверяват и коледните базари, които масово продават некачествени стоки и не издават касови бележки, пише "Монитор".

Според Маргаритов във временните обекти често се предлагат предмети с остри и режещи повърхности или стоки, които могат да бъдат разглобени и част от елементите да бъдат погълнати от деца.

От КЗП допълниха, че по време на студентския празник 8-ми декември във ведомството не са постъпвали сигнали за големи нарушения. Въпреки това проверяващите се натъкнали на фрапантен случай, в който физическо лице предлагал настаняване на студенти в хотел, но чрез Facebook.

Оказало се, че онлайн "търговецът" не е регистриран като туроператор и няма лиценз за извършване на подобен тип дейност. Той дори не представил договор, с който да удостовери, че има право да настанява хора във въпросния хотел.

Фалшивият туроператор освен празненства за 8-ми декември предлагал дори и пътувания в чужбина и организиране на семейни партита.

Комисията е съставила констативен протокол и тепърва предстои изясняване на подробностите. Санкцията за подобен тип нарушение може да достигне до 10 хил. лева.

Председателят предупреди и за нелоялни търговски практики при предпразничното пазаруване.

"Когато се анонсира процент намаление, без да са направени специални уговорки, би трябвало преобладаващата част от стоките да бъдат намалени с този процент. Ако констатираме, че той се отнася за много ограничен кръг от стоки, това е нелоялна практика, която санкционираме", обясни Маргаритов.
 


6
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
5
0
 
13
 
! Отговори
Свърши тая преди 2 години
Хората вече не се лъжат-гледат цените и купуват само реални промоции, а за парцалите направо чакат намаленията на 50% иначе не купуват - Така трябва !
тениска над 10лв - Никога ! - парцали,ама били маркови -Моля ?
4
0
 
5
 
! Отговори
do 1 преди 2 години
Органайзъри на тоя "базар" са един немец откачалка и жена му бедна българка от младост, дето тоя немец я ползва за робиня, жалка история
3
0
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Редовния номер на Метро за последните няколко месеца.
2
3
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Че това не е наше изобретение. Просто всички магазини по цял свят така правят. Обявяват някаква супер-оферта, и после с най-малките букви по цялата дължина на листа пишат - "до изчерпване на количествата" и в крайна сметка продават 5-те бройки, като всичко е законно. А народа се тълпи и пита.
1
2
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Комисията и НАП да проверят немския базар в градинката пред театъра "Иван Вазов". Касови бележки там не се издават !