Литекс Моторс подаде молба за... фалит

Производителят на автомобили у нас е пред несъстоятелност
Обновена: 28 мар 2017 16:22 | 28 мар 2017 16:18, Бойчо Попов
53
Литекс Моторс подаде молба за... фалит
снимка: архив Ройтерс

"Литекс Моторс", единственият сериен производител на автомобили в България, е подал документи за обявяване в несъстоятелност. Проверка на Investor.bg в Търговския регистър показва, че документът е подаден от главния изпълнителен директор Илия Петров Терзиев още в края на февруари.

Компанията сглобяваше по лиценз модели на китайската марка Great Wall в специално построения завод в ловешкото село Баховица. Automedia.bg се свърза с представители на дружеството, откъдето обещаха официален коментар до края на деня.

Иск за обявяване на дружеството във фалит е постъпил и от един от основните му кредитори - "Виена Иншурънс груп". За момента молбата на "Литекс Моторс" не е задвижена, защото към нея не са били прикрепени финансовите отчети и списъкът на кредиторите.

"Литекс Моторс" бе един от най-големите длъжници на Корпоративна търговска банка при рухването й през 2014, с вземания на стойност 76 млн. лева. Не е ясна съдбата на завода в Баховица, както и на значителния брой готови автомобили. Различни активи на "Литекс Моторс" са били прехвърлени на други дружества през последната година. Върху една от сградите в Баховица има и ипотека, учредена в "Интернешънъл Асет Банк".

Производството на модели на Great Wall в Баховица започна през 2011, а през миналата година по план поточната линия трябваше да бъде преустроена за новите модели Haval H2 и Haval H6. Това обаче не се случи.

Вместо това производството, и без това забавило темпо през последните две години, окончателно спря през януари 2016 г. Тогава се появиха слухове, че това е заради несъответствие на моделите с европейските изисквания за безопасност и опазване на околната среда, но от "Литекс Моторс" категорично ги опровергаха. Компанията създаде свои дилърски мрежи в няколко съседни балкански страни и в Италия. 

Според последния финансов отчет на дружеството от 2015 г. "Литекс Моторс" е имало 165 служители, като средната работна залата е 1766 лева. На ръководни позиции са били заети 16 души, като средната мениджърска заплата възлиза на 6483 лева, пояснява Investor.bg.

За 2015 г. са отчетени приходи в размер на 57 млн. лв. спрямо 46,8 млн. лв. година по-рано. Разходите обаче са в размер на цели 61,05 млн. лева, като растат с 22,2 млн. лева спрямо 2014 г. Така за 2015 г. е отчетена загуба от 5,433 млн. лева при печалба от 7,2 млн. лева през 2014 г. Реализираната през 2014 г. печалба не е в резултат на отчетената дейност на дружеството, а заради положителна разлика при извършвания на прихващания по договори за цесии в КТБ АД.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


53
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
21
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До Б0ГАТ ГУЩЕРе те точно тебе белите защо те изгониха и те натириха обратно в панелното гето м? Щото и ти толкова струваш. Ясно колко си прокопсал. Научил ги бил как се лепят платки и правят компютри/компоти. *** пропаднал, няма да мръднеш от там щото в цивилизацията не те искат многознайнико, ти си аутсайдер, фейлиър му казват на такива като тебе. Най много някоя извън сезона екскурзия с ниско бюджетна компания за няколко дена до цивилизацията и обратно плуваш в кфевото 360 дена в годината
20
1
 
22
 
! Отговори
Фераратиджини преди 7 години
Който не работи не греши който не греши става мениджър.Обаче със цена на европейска кола, китайски МПС та няма как да се продават....
19
0
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Най-напред фалираха соковете, после Нафтекс петрол, сега Литекс моторс. Дали следва продължение........
18
0
 
37
 
! Отговори
Башка Луд преди 7 години
Самата марка е куца "голЕм довар", от самото начало проекта беше обречен!Някой пак направи мутренско-бизнесменска далаверка през "оная" банка.Автобуси да бяха почнали да правят, *** не, джипове! Ще се борят с Рено и Шкода!Кой нормален европеец ще предпочете китайскя трошляк и то сглобен в България, глупости!Жалко за хората!
17
0
 
36
 
! Отговори
фортекс преди 7 години
Китайците пробваха да пробият на ЕС пазара не стана .Имахме служебен пикап при първия пълен ляв лентата с кабели във волана укъси и всички светлини светнаха и клаксуна постоянно свиреше като свадбар се добрах до сервиз.
16
0
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Толкова си могат мутрите-бизнесмени-демократи.
15
0
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
тук коли не са правени никога идваха си готови всички от региона го знаем щото ги виждаме като идват на влекачите ,как се пишат лъжи толкова години ми е чудно
14
0
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Гриша, какво стана бе пич?!?
13
0
 
28
 
! Отговори
nqkoi si преди 7 години
Е добре, 72млн. от ктб. Също и задължения към виена там каквито бяха. Къде са тия над 100млн. като от виена груп си ги искат а ктб ги опрости и ги платихме ние данъкоплатците? Пък и са във фалит.....ама умишлен 100%
12
3
 
24
 
! Отговори
Е до кога ? преди 7 години
Булгаррено , Ровър,Great Wall -колко пъти ще опитваме?Явно сме НАЙ ДОБРИ в даване на акъл на другите и чакане някой да ,,ДАДЕ" голяма заплата. Нали бе юнаци!
11
2
 
36
 
! Отговори
реалист преди 7 години
Наред е Литекс-София
10
2
 
41
 
! Отговори
нормално преди 7 години
Няма как , на кой ще продаваш коли на румънци , на турци ??? В европа са най големите пройзводители в световен мащаб. Трудно ще намериш държава в която да не се сглобяват коли , а бг е нищожен пазар особено за някаква нечувана марка , "Тата " да бяха сглобявали щеше да е по вървежно
9
2
 
52
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Българските назначени пишман бизнесмени толкова си могат!!Справка Банев!
8
1
 
34
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Айдеее, уйде великата стена в българския джендем!
7
0
 
69
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Още миналата година ви казах, че са фалирали но никой не вярваше. Е сега видяхте ли, убедихте ли се? Цяла година им трябваше да си признаят, че са фалирали. Жалко, много жалко. Сами са си виновни. Трябваше да си продължат с Волексите 10, 20 и 30 плюс вариант "баничарка" и комби, и всичко щеше да им е наред. С цена малко по ниска от на Дачиите българите щяха да купуват а и в доста други страни. Но мутрите толкова могат, не е ли джип не му обръщат внимание. Пълен чао са.
6
1
 
40
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Борче прави бизнес, ето това е смешното, жалко за хората, които ще останат без работа. Но и банките са виновни, че гонейки печалба дават кредите на ***.
5
2
 
45
 
! Отговори
Бре преди 7 години
Поредната схема за да не се въщата парите на КТБ от гришо дългия. 1000% активите са прехвърлени на друга фирма която ще продължи да си сглобява таратайките. Ако пък фалита е истински клетите розови припознавачи пак ще трябва да купуват акциЙ :)
4
6
 
45
 
! Отговори
БОГАТ ГУЩЕР преди 7 години
Дори югославяните си правят още втомобили,както турците така и румънците. Ние изнасяме и пласирам успешно на световния пазар жрuцu и сuднuта
3
0
 
56
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Ха, средна работна заплата 1766 лв. Звучи хубаво, ама питайте инженерите колко взимаха ?
2
0
 
41
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
както казваше един - България ще стане център на автомобилопроизводството в източна Европа ...

Спонсорирани публикации