Липса на кадри и западен протекционизъм – основните проблеми в международния транспорт

Необходими са от 3 до 5 хил. водачи на тежкотоварни машини
Обновена: 18 май 2017 17:00 | 18 май 2017 15:40, Екип на Bloomberg
2
Липса на кадри и западен протекционизъм – основните проблеми в международния транспорт
Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

Нашите проблеми (на международния транспорт - бел.ред.) са в две посоки – в международен и вътрешен аспект. Това заяви изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

"Имаме голям проблем с т.нар. стари държави от ЕС, които през последните години започнаха да променят националното ни законодателство в разрез с европейското и предприеха редица протекционистки мерки по отношение на транспортния бизнес - като се започне с директивата за командироване на работниците, изискванията за минимални часови ставки за шофьорите, когато са в съответната държава, различни мерки по отношение на почивките", каза още той.

"Това изключително много пречи на бизнеса. Освен това го натоварва с различни административни тежести. Второ, не е нормално да се изисква нашите шофьори, които престояват по няколко часа, да им бъде заплащана такава ставка, каквато е в съответните държави. Освен това имаме редица проблеми с френските власти. Те, освен че санкционират за неща, които са в разрез с регламентите на ЕС, също така нарушават правото на защита на нашите шофьори", коментира Арабаджиев.

"Във вътрешен план липсата на кадри е най-сериозният проблем. Имаме нужда от порядъка на 3 до 5 хил. водачи на тежкотоварни машини. Засега има сериозен недостиг и в тази връзка голяма част от българските превозвачи престанаха да развиват бизнеса си, на едно ниво са и вече инвестират повече в нови превозни средства, вместо да разширяват парка си", обобщи гостът в студиото.

Вижте повече във видеото на Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


2
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
2
0
 
5
 
! Отговори
X,Y,Z преди 6 години
Не виждам проблем с евро директивата с командировките.Нормално е когато те пращат в друга държава да получаваш командировъчни,и да престанат както правят Дискордия,ПИМК и др. да плащат 1500 лева заплата ,а осигуровките на малко над минималната,то и затова имате недостиг на кадри.
1
1
 
6
 
! Отговори
аз преди 6 години
Ами хората отиват на запад да карат камиони. Защо,защото там им плащат. тука нашите измамници пари не дават ? Да си карат тогава!

Спонсорирани публикации