Кога БДЖ ще отпътува далеч от фалита?

До септември стартира процедура за купуване на нови, модерни влакове
23 юни 2017 14:52, Екип на Bloomberg
10
Кога БДЖ ще отпътува далеч от фалита?
Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

Отдавна вече в БДЖ не се говори за фалит. Това беше тема през 2009-2010. За да се стигне до тук БДЖ извървя много дълъг и тежък път. 2011 имаше и стачка. Преструктурирахме цялата компания. Разделиха се пътнически и товарни превози. Извършихме тотална оптимизация и в двете дружества. Повече от 300 мерки са приложени в процеса на оздравяване на железниците. Тази нотификация идва като потвърждение за успеха на реформите и потвърждава, че и Европейската комисия смята, че компанията е жизненоспособна. Намираме се в последната, финална права, в спасяването на компанията. Това е една косвена подкрепа от страна на ЕС с решението на държавата да предостави на БДЖ 224 млн. лв. Това каза изп. директор на Холдинг БДЖ Владимир Владимиров в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

"След това трябва да започнем преговори с кредиторите за погасяване на задълженията. Имаме и 21 проекта, по които работим, за да преминем от фазата на оздравяване на компанията към фаза на развитие". "Ключовият проект е, че най-късно септември месец, ще се стартира процедура по закупуване на нови, модерни влакове, за да може в края на този мандат на правителството да имаме и нови влакове, които да се движат по релсите на България".

Отпускането на средствата за БДЖ е обвързано с концесията на Летище София, припомни гостът. Той каза, че преговорите с Министерството на финансите винаги са тежки, но "този път се надяваме да бъдат и успешни". Министерството, естествено, е по-консервативна институция и търси баланс на интереси, но "ще се търси мостово финансиране до приключване на концесията, след което тези средства ще бъдат възстановени на държавата".

"БДЖ пътнически превози няма как да бъде печеливша, защото изпълнява социална функция, но БДЖ е длъжница на българските граждани. Вярвам, че с тази нотификация може да се очаква постепенно подобряване на услугата. Можем да очакваме, че през следващите 10-на години, ако държавата се ангажира с по-умерено, но редовно финансиране от тук нататък, ще имаме железница със съвременни влакове, която е равностойна на железниците в Европейския съюз".

Какви са очакванията за преговорите с кредиторите и с Министерството на финансите? Какво се случва с товарните превози? Какви са другите проекти, по които работи БДЖ към момента? 

Повече можете да видите на Bloomberg TV Bulgaria


10
Още от
Напиши коментар Коментари
10
0
 
0
 
! Отговори
Ганчо преди 11 месеца
Тези още ли ги има? Явно екипа не си е свършил работата да фалира фирмата
9
2
 
2
 
! Отговори
Todor преди 11 месеца
БДЖ е добре смазана машина за източване на държавни средства. Всички влакове пътуват през зимата без отопление. Иначе е изписана нафта за топлене. Но нафтата се пренасочва за частни нужди. Изизсквайте си парите обратно. Не се оставайте да ви баламосват, че вагонът е бил наред и преди малко е имало повреда, която ще отстранят до следващата гара. Пишете официални жалби, и това може да обърне нещата. Мълчание или псуване не помага. валентин Моллов продаде бракувани вагони за нови. Няма следствие.
8
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Като спрат кражбите, тогава. Ама почнете проверките отгоре надолу. Един път наобратно поне, може да се дигне мъглата
7
0
 
7
 
! Отговори
анонимен преди 11 месеца
Когато Християн Кръстев стана шеф на бдж човека сложи ред в предприятието но този човек след това го махнаха за да сложат отново Владимиров той когато стана шеф искаше да продаде бдж Товарни превози но хората се дигнаха на бунд и това се спря преди Кръстев пак беше Владимиров той тогава изволни много кадърни хора от бдж искаше и тогава дружеството да се продаде е как да го харесав този човек
6
1
 
10
 
! Отговори
крадат милиарди преди 11 месеца
Terorsti na власт за дали на "Пътнически превози" Около 4 500 000 000 живи лева ограбени от народа подават медиите по повод некаква уж обществена поръчка.

Срочно проверка къде са парите и за какво.

С тези пари народа може д а получава пенсии и помощи з а оцеляване в двукратен размер.
5
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Цената за билет е почти изравнена с тази на автобусите по същия маршрут.Влакът София Бургас се движи с 50 км по обраслите ЖП линии и със 100 по правите участъци-проверено с GPS или 450 км за 6.5 часа.Бързите влакове са без вентилация,течаща вода и с по 3 вагона.За сравнение същото разстояние с автобус в Англия по лоу кост превозвач като Мегабъс е 8 паунда с нов автобус.Плочата за социалност се изтърка.
4
1
 
14
 
! Отговори
Цеко преди 11 месеца
Докато тоя престъпник е там , няма да имаме БДЖ
3
0
 
6
 
! Отговори
Ivan преди 11 месеца
Gospodina da popatuva iz Evropa, da vidi kolko socialna deinost e! I tova e izpulnitelniq direktor! Tragedia
2
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
БДЖ реалност: Докато БДЖ-Товарни превози разполага с локомотиви за 160км/ч, то БДЖ-Пътнически превози кара бързите влакове с локомотиви 110км/ч. Все пак хората ще вземат да се разглезят ако ги превозват по-бързо ...
1
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Когато тоя, дето се хвали, я напусни. Истината е че БДЖ съществува въпреки него, той беше човека, който искаше бърза продажба на товарни превози, той беше, човек, който спря плащанията към кредитори, когато той не бе на власт, се направи едно прехвърляне на активи на БДЖ към НКЖИ, за да се намали задлъжнялостта и т.н.

Спонсорирани публикации