Бизнесът между България и Македония – с голям потенциал

Политиката е оказвала голямо влияние досега
4 окт 2017 11:45, Екип на Bloomberg
4
Бизнесът между България и Македония – с голям потенциал
Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

Естествено е и в сферата на бизнеса да се мисли за по-голямо развитие на отношенията между Македония и България. Именно затова Българският културен клуб в Скопие реши да предприеме стъпката да създаде Българо-македонски бизнес клуб като чат от структурата си.

Това каза в интервю пред Николай Кръстев председателят на Българо-македонския бизнес клуб (БМБК), който бе създаден в края на септември в Скопие, Никола Попилиев.

Според Попилиев в досегашното развитие на бизнес отношенията по оста София-Скопие голямо влияние са оказвали политическите фактори. "Специално по време на правителството на Груевски върху отношенията в самата Македония, а и върху тези с околните държави, рефлектираше един деспотизъм, в Македония се допускаха да влязат компании, които той желаеше", посочи той.

"Бизнес клубът желае да подтикне влизането на реалния бизнес от България", добави Попилиев.

Председателят на БМБК акцентира и на важността от изграждането на трансевропейския Коридор № 8, който би могъл да даде една изцяло нова основа на икономическите взаимоотношения между двете страни, например измествайки линията Север-Юг в посока Изток-Запад. Така например пристанището в Бургас би могло да измести по важност това в Солун, по този начин преобръщайки текущата търговска конюнктура в региона.

Пред камерата на Bloomberg TV Bulgaria застана и един от високопоставените представители на бизнес организацията от българска страна Владимир Владимиров.

"След разпадането на Югославия гръцкият бизнес, който тогава имаше най-големи възможности, взе най-апетитните части от македонската икономика, като тези, които бяха приватизирани например. Но поради неразбирателството между двете държави заради спора за името гръцкият бизнес съвсем естествено се изтегли“, каза Владимиров.

"Впоследствие се получи един вакуум, при който някои големи български компании се възползваха от възможностите за навлизане в Македония – такива са някои банки, както и множество малки и средни предприятия в сектора на услугите, на инфраструктурата, търговията с храни и т.н. Интересен факт е, че извън страните от ЕС Македония е вторият по големина партньор на България по отношение на износа", добави той.

"Единствената държава извън ЕС с по-голям дял е Турция. Тоест двумилионна Македония е по-важен стратегически партньор, отколкото Руската федерация и е наравно с Китай. Стокообменът е около половин милиард лева, като ще продължава да расте значително“, категоричен бе събеседникът.

По думите на Владимиров в момента на бизнес отношенията между двете държави оказват положително влияние множество фактори, в това число и политически.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


4
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
3
1
 
5
 
! Отговори
айде преди 6 години
ходи да живееш там :) границите са отворени... айде марш
2
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
И качеството на продуктите им е по високо , не само цените са по нормални .Там ходят да си оправят и зъбите българите .
1
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
За бизнеса търговията с Македония наистина ще направи някои бизнесменчата милиардери. Цените там са 5 пъти по ниски като на пазаруваш на едро стават 8 пъти по ниски. После продаваш на 10 пъти по високи цени в мутроландия и за една година си милионерче. Често пазарувам от Македония и пълня комбито. Цените им са такива на продуктите на дребно че за 70 лв. пълня комбито до тавана. В мутроландия за същите продукти до тавана ми трябват 380 лв.

Спонсорирани публикации