Учениците ни учат инертно, имат нужда от вдъхновение

Оценката от тестовете не е оценка за живота, смята Мария Амзина
Обновена: 19 окт 2017 22:29 | 19 окт 2017 22:26, Екип на Bloomberg
26
Учениците ни учат инертно, имат нужда от вдъхновение
Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

Учениците сякаш се движат инертно и имат нужда някой да им даде вдъхновение, обяви Мария Амзина от Училище "Образователни технологии" в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

"Едно успешно училище не може да се мери само по резултатите от тестовете. Оценката от тестовете не е оценка за живота. Тя не прави връзката с бизнеса. Връзката с бизнеса се прави с партньорство между училище, между бизнес компании, връзката с хора, които обучават как да станеш успешен и финансово независим, защото във всичко това има труд, самодисциплина и желание, а не просто в едно инертно съществуване да мине младостта ти. Това, на което аз съм си посветила живота е да мотивирам младите хора да търсят себе си и да развиват себе си постоянно".

"Младите хора имат нужда от система, която да им показва как да учат, защото когато човек получава една информация, той трябва да се научи как да използва тази информация. Така успях да изградя една школа - "Образователни технологии", която има 25 представителства в големите градове на България. До 2007, 17 години ние доказвахме своя опит на сцената на ВУЗ, защото готвихме тези ученици за конкурси и за елитните гимназии в страната. Този опит ни показа, че начинът, по който работим е успешен и ми даде увереност за създаване на частно училище".

Създаването на частно училище не е лек път и може да се направи само ако имаш съмишленици, подчерта Амзина. "Вярвам, че основният актив в образованието е учителят. Всичко тръгва от неговото вдъхновение, от неговия ентусиазъм, от това да има чувството на доброволец да се раздава. Човекът, избрал професията учител, трябва да бъде наясно с това. Следващото нещо, което е много важно за учителя, е той да не спира да учи през целия си живот".

"2007 създадохме частната профилирана гимназия Образователни технологии със старт на 7 ученици с 12 учебни стаи и с 4 души - преподаватели. Тези ученици се увеличиха на 24 само за една година, а в момента в гимназията има 150 ученици. 2010 създадохме основното училище - стартирахме с 19 ученици. В момента в него се обучават 300 деца".

Образователният процес е на първо място начинът, по който учим децата, начинът е те да се научат да ползват информацията. Да усещат, че тази информация им е полезна не просто, за да получат оценка, а да им бъде полезна и в живота - винаги вкарваме и онзи социален елемент, който вкарва функционалната грамотност по всеки един предмет, каза още гостенката.

Какво представлява програмата за личностно развитие на училище "Образователни технологии"? Защо учениците търсят неформално образование?  

Повече можете да видите на Bloomberg TV Bulgaria. 


26
Още от
Напиши коментар Коментари
21
1
 
0
 
! Отговори
Арести за виновните преди 6 месеца
АКо едно дете не отиде на училище пишат глоби.ЗА наглите престъпници на власт в София ограбили народа с милиарди за закупуване и монтаж на терористична и педофилска видео техника ЗАБРАНЕНА ОТ ОСНОВНИЯ ЗАКОН се полага РАСТРЕЛ С ЗЕНИТНИ ОРЪДИЯ подава проверяващ екип от ОНЯ СВЯТ.
НЯМА НЕПОВРЕДЕНО ДЕТЕ вече.. НЕ СЕ НАКРадоха НАГЛЕЦИТЕ ОКОЛО БОРИСОВ
20
0
 
0
 
! Отговори
РАСТРЕЛ ЗА ВИНОВНИТЕ преди 6 месеца
На първо време да се закрие нагло престъпното МИнистерство на образованието.Всички деца са подложени на нагло терористичен и педофилски видео обемно пресканиращ терор с НЕЗАКОННИ ЗАБРАНЕНИ ОТ чл.32 и чл .29 исключително вредни терористични видео средства.
НАд 1000 000 деца вече са повредени тежко и нелечимо.подават природата и въздушния океан възмутени от нагли терористи на власт в СОФИЯ>
19
0
 
0
 
! Отговори
растел за виновните преди 6 месеца
На пурво време да се закрие нагло престъпното МИнистерство на образованието.Всички деца са подложени на нагъло терористичен и педофилски видое обемено пресканиращ терор с НЕЗАКОННИ ЗАБРАНЕНИ ОТ чл32 и чл 29 исключително вредни терористични видео средства.
НАд 1000 000 деца вече са повредени тежко и нелечимо.подават природата възмутена от нагли терористи на власт в СОФИЯ>
18
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Същото е и с курсове при едни ходят с препоръки други ходят сами и тия де са с препоръки са златни се на някои дори от системата има а тия де блъскат честно какво правят стоим защото ония.така са преценили е това е демократичен строи в един малък град и се чудят що бягат млади хора еми не се издържа вече в градове като ловеч
17
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Те се делят като навсякъде силни слаби и така докато продължава това делене дори и на работа това ще е така кои ял кои пил кои кум кои сват кои брат назначен на работа така щее и по зле
16
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Интересно мие децата докога ще се делят на класи бедни и богати и какви ли още не в съвременния строи на демокрацията това е недопостимо но за съжаление това е от 30 години е така впрочем и при мен не така обесняваха се на някои на децата си а не на всичко по равно и докато не се промени това мислене тоя проблем не с един а стотици директори е така децата не трябва да бъдат.делени.на класи то затова и не сме женени от делени на класи плюти и тем подобни докога аз питам докога
15
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
До Бивш млад учител

Не са никак много фактите, просто никой не учи децата, как да учат. Но истината е, че в къщи, повечето не барват нищичко. В Бъглария, трябва да се въведе практиката с репортите. Засега имам само - запомни А и Б, кажи А и Б на изпита - ето ти оценка, но добре знаме, че този метод не води до дълготрайни резултати.
14
0
 
3
 
! Отговори
Бивш млад учител преди 6 месеца
Т.е. в училище 70% се набива излишна информация, която след 2 седмици никой не помни. И от това не остава време децата да се учат на самостоятелност, логика, аргументация, развитие на въображението, да се поговори с тях за връзката между училището и живота, да им се възложат интересни проекти по предметите, да се организират допълнителни активности и т.н. Разбира се, с това проблемите в образованието не се изчерпват :)
13
0
 
4
 
! Отговори
Бивш млад учител преди 6 месеца
Съгласна за бигбрадърщината, започнах с адекватния модел за подражание :) А за материала- не е въпроса в сложността, а и в обема. Ако е с 30% по-малко, ще се усвои по-добре, а наистина има уроци, които е по-логично да се учат в университета, където детето е избрало специалност, която го вълнува. По-добре детето да е отлично запознато с основните закони на отделните науки, отколкото само заради един тест да наизустява видове почви в Южна Америка например и после да няма нищо в главата.
12
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
До бивш млад учител.

Децата са преки наследници на хората бигбрадър и София Нощ и Ден.
Ние сме снизходителни към тях, защото били деца, но истината е, че оставяме простотията да си се развива. А колкото до това, че материала в учище бил труден за децата ... Ами смешно е. Повечето от "децата" отделят максимум по 4-5 часа на седмица, да учат извън училище. Повечето затъпяват. На 14 са по-умни отколкото ще бъдат на 34, което е много, ама много жалко.
11
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
От училище на научих нищо полезно. Сега има професия, която ми докарва много високи доходи. Честно казано, планувам да обучавам детето си с частни учители у дома, отколкото да му губя времето и разсъдъка в джунглата, наречена училище.
10
1
 
4
 
! Отговори
Бивш млад учител преди 6 месеца
И още- като цяло децата ни са добри. А това, че им е скучно, е само другата страна на монетата, че те са любопитни и жадни по един различен начин, който в този си вид образователната институция не може да удовлетвори. Ако ги насочваме добре, дори да има деструктивно зрънце в класа / винаги има :) /, то останалите няма да му позволят да проваля общите усилия (ако хвърлиш хартийка и 10 човека те порицаят, няма да повториш, най-елементарното, което ми хрумва).
9
1
 
3
 
! Отговори
Бивш млад учител преди 6 месеца
Няма достатъчно адекватни социални модели за подражание в тая държава.А иначе е нужно и:
1. Облекчаване на образователното съдържание- не може да ги заливат с маса информация по всеки предмет, не са в университет.
2. Подобрена материална база по ВСИЧКИ предмети- с новата дограма физиката и химията не стават по-интересни.
3. Повече връзка с реалния свят- гости, посещения, практики, доброволчество.
4. Повече спорт.
5. Гражданско възпитание.
6. Включване на родителите в някои дейности.
8
0
 
4
 
! Отговори
За преди 6 месеца
съжаление,за сега младото поколение получава своето вдъхновение от дискотеките,чалга клубовете,фолкпевиците,плейметките,моделките,футболистите,порнофилмите,фейсбук и интернет,но не и от училището,със сивите,скучни и досадни учители или учителки!?!?!?
7
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
q kajete po kolko miligrama avocado se pada na lape ? po kolkoto palmovo sirinie v zakuskite li ?
6
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Точно тези алчни глупаци от "образоватвлни технологии" разбиха традициите и почтенноста в училищата.Събраха алчни учители и започнаха да масовизират частните уроци- после вемайки се на сериозно съсипаха идеята за матури щото лекторите им бяха в училищните комисии,-изобщо ако блумберг стои зад тази мерзост по -добре да знаят че истинскитв български учители първо мислят за класа , после за отделния ученик, за училището,за обществото,и се борят с корупцията а не я създават.и най-накрая мислят за с
5
0
 
16
 
! Отговори
рдс преди 6 месеца
Не им трябва вдъхновение. трябват им практически знания и умения да се аргументират т..е изразяват мнение. тия модерните вдъхновители от филмите. Липсва основата при нас и в двете страни- знания и от страна на учителите, което се прехвърля на учениците. Нямат идея какво представлява реалния живот. Масата искат да са меринджеи като не знаят какво е това, а не искат да са водопроводчици или ел техници, което е далеч по-доходоносно ако имат малко акъл..
4
4
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
До Анонимен 3

Да, защото е дразнещо, когато някой се опитва, да ти променя името.
Аз все още имам висящо дело, защото се нахврълих върху един идио, кото ми викаше МихаИле, въпреки, че по-документи е МихаЕл. Вече не ми бърка името.
3
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Преди време, по служба контактувах д една жена, която, всеки път когато се представяше на непознат човек, упорито подчертаваше, че фамилното й име е АмзиН, а не АмзинА.
Не знам дали са роднини с тази г-жа Мария от училище "Образователни технологии".
2
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
джихадът в програмата дали ще ги вдъхнови?1?

Спонсорирани публикации