Бизнес за милиони: Доставки на кутии с продукти за готвене

Германският стартъп Hellofresh напира към финансовите пазари
Обновена: 23 окт 2017 17:55 | 23 окт 2017 17:35, Бойчо Попов
5
Бизнес за милиони: Доставки на кутии с продукти за готвене
Така изглеждат кутиите на стартъпа. Освен продукти, те съдържат и съответната рецепта. Снимка: Pinterest

Компанията за доставка на хранителни продукти Hellofresh планира на 2 ноември да осъществи дебют на фондовата борса във Франкфурт.

В неделя компанията определи ценовия диапазон за акциите си между 9,00 евро и 11,50 евро. Акциите могат да бъдат записвани от 24 октомври до 1 ноември. Като цяло, компанията ще привлече до 357 млн. евро за финансиране на растежа си.

Hellofresh доставя кутии за готвене вкъщи, в които клиентите могат да намерят всички съставки, за да приготвят свое собствено меню, припомня DPA.

И този път, въпреки неотдавнашните успешни IPO-та на Varta и Voltabox, перспективите не са безоблачни. Преди няколко дни стана ясно, че американският конкурент Blue Apron съкращава 6% от своите служители. Компанията загуби почти половината от борсовата си стойност поради нарастващите разходи и спадащия брой на клиентите от първичното публично предлагане през юни.

Не на последно място, Blue Apron, Hellofresh и други подобни компании са заплашени от мощната конкуренция от страна на Amazon. Американският търговец на дребно придоби наскоро веригата супермаркети Whole Foods и регистрира своя собствена марка за предложения за кутии със съставки за готвене.

Hellofresh се опитва да се разграничи от Blue Apron. За разлика от конкурента си, компанията работи в Обединеното кралство, Германия, Холандия, Белгия, Люксембург, Австралия, Австрия, Швейцария и Канада. Но и за Hellofresh САЩ са най-важният пазар.

Освен това, главният изпълнителен директор на Hellofresh Доминик Рихтер обещава в рамките на 15 месеца компанията му да достигне прага на печалбата. През първата половина на 2017 г. продажбите са се увеличили с 49% до 435 млн. евро, а оперативната загуба (коригирана EBITDA) леко се е повишила до 46,5 млн. евро от 45,7 млн. евро предходната година.

Повече подобни новини четете в Investor.bg


5
Още от
Напиши коментар Коментари
5
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Колко хубаво, казваш си – днес ми се яде свинско със зеле и си поръчаш кутията за свинско със зеле + рецепта. Спестява много обикаляне по месарници и пазари.
4
0
 
1
 
! Отговори
Необходима услуга преди 6 месеца
През соца е имало подобна услуга, но не знам дали само софийските Хали ли са я изпълнявали. Трябвало е цената на поръчаните продукти да не е под определена сума.
Поръчката се е правила по телефона, като при донасянето на продуктите се е плащало 10% върху общата им цена - това е била стойността на услугата.
Заслужава си големите вериги да помислят по въпроса. Но като гледам, напоследък те нямат достатъчно персонал. Вероятно е заради заплатите, не знам колко им плащат.
3
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Доставката трябва да включва вода за готвене и очила за прочитане на рецептата.
2
8
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Велика идея и невероятно попадение на ниша за бизнес!Браво...инвестирайте в акции на това и със сигурност ще спечелите!
1
1
 
11
 
! Отговори
Идеята е добра преди 6 месеца
Стига да не я изопачат на наша почва и да не сложат безумни надценки.
Когато има поледица, много хора не излизат навън, защото или имат проблеми с двигателния апарат, или са възрастни.
Млади майки не могат да излязат и да напазаруват, ако детето им е болно. И какви ли не още случаи има. В град като София, особено през зимата случаите сигурно ще са хиляди ежедневно.
Въпросът е дали можеш да си поръчаш какво точно да съдържа кутията или нейното съдържание ще е точно определено от търговеца?