Запасяваме се с дрехи и обувки. Все по-често пазаруваме онлайн

Имаме право да анулираме покупка в срок от 14 дни
31 окт 2017 07:00, Петя Славова
8
Запасяваме се с дрехи и обувки. Все по-често пазаруваме онлайн
Снимка: архив, Булфото
С 19% са нараснали инсталациите на онлайн магазини в България през последните 12 месеца спрямо предходния период. Това съобщава на база статистика от собствени сървъри българска хостинг компания. Общият ръст от 2014 г. досега пък е 37%.

Проучване, направено наскоро от един големите картови оператори сочи, че 40% от българските потребители пазаруват онлайн по няколко пъти всеки месец, пише "Монитор".

Спрямо есента на миналата година е отчетен ръст от 7 на сто . Анкетата сочи още, че всеки пети от потребителите би отказал да направи покупка, ако търговецът не приема онлайн разплащания. Най-често българските потребители предпочитат да пазаруват онлайн дрехи и обувки, като на тези артикули се падат почти две трети от покупките.

На второ място са технологичните продукти с дял от почти четири десети, следвани от книгите с дял от една пета. Други 40% от анкетираните са заявили, че правят и резервациите си за почивка през глобалната мрежа.

От прочуването става ясно още, че има определени групи стоки и услуги, за които хората предпочитат да плащат само онлайн. В тях попадат самолетните билети, почивките и ваучерите за различи козметични продукти и битови услуги.

 От КЗП съветват преди да пазаруваме от електронен магазин да обърнем внимание преди всичко на това налична ли е информация за името, адреса и телефона на търговеца.

Не бива дасе пропуска дали доставчикът е посочил изрично правото на клиента да се откаже от договора в рамките на 14 дни. Полезно би било да се прочетат във форумите отзиви от други потребители, пазарували от въпросния електронен магазин.

От комисията припомнят, че в рамките на ЕС имаме право да анулирате онлайн покупката в срок от 14 дни без обяснение. В този случай продавачът е длъжен да ви върне парите в срок от 30 дни. Възстановената сума трябва да включва всички понесени от клиента разходи. Въпреки това обаче от негова страна може да се наложи плащане на разноските по връщане на поръчаните продукти.


8
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
8
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
До Анонимен 7

"Ама те, ще те ограбят, ще те излъжат, менте ще ти пратят, нищо няма да ти пратят, менте ще ти пратя, сметката ще ти източат ..."
- АКзвам общите работи, че да не се хабят другите :)
7
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Скоро си поръчах дори матрака онлайн от Mattro Net на цена която в друг магазин не можеха да си помислят да ми предложиха ... как да не го поръчам онлайн като ми го доставиха и безплатно до вратата, а в магазина ми искат само 20 лв. за доставка....
6
3
 
2
 
! Отговори
Божидар преди 10 месеца
Аз обувки в България не съм си купувал от над 5 години.
Всичко е онлайн - Sports Direct продават невероятни неща за без пари.
Със смартфоните и лаптопа същата работа, на тях все още си ги вземам от български магазини.
5
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
След като можеш да напазаруваш онлайн от Великобритания, Франция или Германия и с доставката цената ти е 30-70% от тази в нашите магазини, ще се пазарува предимно онлайн.
4
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Бедния българин постоянно купува нещо.
3
6
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
То пък едно качество из интернета,
2
2
 
14
 
! Отговори
кака преди 10 месеца
Изобщо не ги мисли моловете. Собствениците ще си направят он лайн магазини и пак ще ти продават на тебе.
1
4
 
15
 
! Отговори
Дзъ преди 10 месеца
Горките молове, к'во ще ги правим