Все по-често пазаруваме онлайн, плащаме с карта

Най-важният критерий при покупката - безплатната доставка
12 дек 2017 21:02, Екип на Investor.bg
4
Все по-често пазаруваме онлайн, плащаме с карта
Снимка: архив, Ройтерс

Близо 26% от българите плащат с дебитна карта за своите онлайн покупки, което е ръст с 8 процентни пункта в сравнение с 2016 г. Това става ясно от проучване на Visa*, представено днес.

Според данните българските граждани продължават да припознават ползите от електронните разплащания и да повишават своето доверие в тях.

От изследването става ясно още, че има 3 процентни пункта спад в популярността на разплащанията на място при доставка, което в момента е предпочитано от 38% от анкетираните (в сравнение с 41% за 2016 г.). Близо 20% от респондентите биха отказали покупка, ако търговецът не приема електронно разплащане.

“Предколедният сезон си остава периодът, в който се правят най-много онлайн покупки. Но по-голямата част от хората вече не свързват онлайн пазаруването само с определен период от годината. Нещо повече, за първи път от три години насам по-голям брой хора заплащат по електронен път, отколкото в брой. Българите показват нарастващо предпочитание към електронните разплащания и тази тенденция ще се задълбочава в бъдеще“, обясни Красимира Райчева, мениджър на Visa за България.

По думите ѝ проучването показва няколко стабилни тенденции, които са останали без сериозна промяна за последната година – най-често българските потребители предпочитат да пазаруват в интернет дрехи и обувки (64%), техника (39%), почивки (42%) и книги (21%).

"Oт друга страна, проучването показва забележителен ръст при заплащането онлайн на битови услуги (14% - с 3 процентни пункта повече от 2016 г.) и самолетни билети (22% - със 7 процентни пункта повече от 2016 г.)", посочи Райчева.

Според данните на Visa българте правят своите oнлайн покупки най-често в родни електронни магазини (42%), големи международни търговци (23%), други международни онлайн магазини (18%) и уеб сайтове за колективно пазаруване (18%).

За 67% от анкетираните най-важният критерий, когато правят своите покупки онлайн, е безплатната доставка, за 54% водещ е богатият избор на категории продукти, а 36% държат най-много на опциите за плащане онлайн. 30% определят като най-важна възможността за закупуване на ваучери за намаление.

Продължението четете на Investor.bg

*Проучването за практиките на пазаруване на стоки и услуги онлайн е изготвено от агенция за пазарни проучвания "Ноема" по поръчка на Visa Европа за трета поредна година. Изследването е проведено сред потребители на възраст 18-55 години, пазарували стоки и услуги онлайн през последните три месеца и живеещи в 10-те най-големи градове в страната – София, Пловдив, Варна, Бургас, Русе, Стара Загора, Велико Търново, Добрич, Шумен и Сливен.


4
Напиши коментар Коментари
3
0
 
3
 
! Отговори
(-_-) преди 6 месеца
До: Румен

За това има PayPal, ама нашите търговци са алчни до безкрайност и не им се дава процент от печалбата.. Точно поради това печелят хиляди пъти по-малко от тези в цивилизацията. А, и полу-умрелия пазар също има думата..
2
2
 
2
 
! Отговори
Румен преди 6 месеца
Извинете,статията нали е рекламна?На ВИЗА?
Да ползваш карта,при онлайн поръчка,означава да останеш без пари в картата.
Тоест,да имаш отделна карта само за онлайн покупки.С наличност по нея,колкото за планираната поръчка.
Всичко друго са празни приказки.
До 1 .
Безплатната доставка обичайно е за над определена сума.
Оставям Технополис ,защото не е нормално над 70% от стоката им в сайта ,да Не е налична за покупка онлайн!?
Сякаш са направили сайта си,да влезнеш и да гледаш картинки??
1
2
 
5
 
! Отговори
Иван Арнаудов преди 6 месеца
Ако водещият критерий при онлайн пазаруването е безплатна доставка, то българинът наистина е много тъпо добиче.

Безплатната доставка само и единствено ощетява клиента. Когато напиша в сайта, че предлагам безплатна доставка, това означава, че съм калкулирал доставните разходи в цената на всеки отделен артикул. Ако някой си купи два артикула вместо един, ще заплати двойно доставните разходи.

Спонсорирани публикации