10% от износа на България се дължи на софтуерния бизнес

Привидно има повече интерес в ИТ сектора, но цифрите не говорят това
15 дек 2017 20:24, Екип на Bloomberg
5
10% от износа на България се дължи на софтуерния бизнес
Снимка: Pixabay

Близо 10% от износа на България се дължи на софтуерния бизнес.

Това посочиЛюдмил Стойчев, упрaвляващ партньор в CBN Pannoff, Stoytcheff & Coq в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

Гост в студиото бе и Филип Янков, основател на X8Academy.

През последните години наблюдаваме абсолютен бум на IT сектора в България, коментира още Стойчев, посочвайки, че солидният ръст ще се запази поне още през следващите 3 години.

Проблеми обаче има. Въпреки все повечето обучавани по IT специалности в университетите, както и в частните школи, броят на наетите в сектора спада, отбеляза от своя страна Янков.

„Привидно има повече интерес, но цифрите не говорят това“, добави той.

Какви действия се предприемат, за да се реши въпросният проблем? 

Вижте повече на Bloomberg TV Bulgaria. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


5
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
4
2
 
0
 
! Отговори
анон преди 6 години
драскачите на код тепърва има изплащат тези 10 години мегаразточителство. те са повече от 10, всъщност. не са виновни университетите, а самите гнидни плебски - ти трябва да си в състояние да прецениш, че не правиш нищо особено. ейч - плебеса те и те ей - ген . *** вярно ли може да се създадеш като толкова учебникарски елементарит ? - дойде ми като изненада. смятах, че висока заплата на несигурна база е рискова
3
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Някой да пише за Андроид ? трябва ми разписанието на градски транспорт
2
3
 
4
 
! Отговори
ognyanz преди 6 години
Софтуерната ни индустрия няма здрава остова, защото няма местна промишленост, която да има нужда от нея. Тези фирми, които дават добри заплати работят за външни възложители, най-често като подизпълнители. Ако започне нова финансова криза (а това рано или късно ще стане) те първи ще си загубят клиентите.
1
0
 
4
 
! Отговори
пепи преди 6 години
Кол центрове и отдалечена поддръжка.Тоест пак кол център.

Спонсорирани публикации