Заради метрото - 55 000 коли по-малко по улиците на София

Шефът му Стоян Братоев: Това е големият зелен проект!
25 яну 2018 14:50, Екип на Bloomberg
36
Заради метрото - 55 000 коли по-малко по улиците на София
Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

Софийското метро, като финансови показатели, е един от най-успешните проекти от този тип в Европа. Това каза Стоян Братоев, изп. директор на "Метрополитен" ЕАД, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

"Изграждането на един километър от метрото е в пъти по-евтино, отколкото в другите европейски страни. Темпото също е много добро и имаме изключително добре изградена система за финансов контрол - така че да не може нито едно евро да отиде не по предназначение. Много е сложен проектът и ежедневно има проблеми, които трябва да се отстраняват. независимо от проучванията по време на работата се появяват много изненади. Този проект е един от знаковите за това как да се реализират проекти по европейски програми", заяви той.

Софийското метро навършва 20 години. Това събитие си заслужава да се отбележи, защото първият построен участък бе един изстрадан участък, каза гостът.

"Това бяха години, когато проектът трудно се финансираше, нямаше достатъчно опитни строители и тези 6 километра са строени 19 години. Но въпреки всичко чрез този участък ние придобихме опит както по отношение на строителството, така и по отношение на експлоатацията, за да можем следващите участъци да ги строим по-бързо", разказа Братоев.

За последните 10 години са построени 31 км. метро, а първите 9 километра са строени 24 години, подчерта събеседникът. По думите му София има нужда от такова съоръжение и трябва да го развива в направлението, където има пътници.

"Големият зелен проект на София е метрото. Той не влияе на трафика. Той само способства намаление на трафика - близо 25% е ефектът за намаляване на трафика в София. Над 79 000 тона вредни вещества годишно по-малко се изхвърлят в атмосферата именно заради наличието на метро, а след година и половина ще достигнат 90 000 тона. Над 55 000 автомобила по-малко се движат по улиците на София, благодарение на наличието на метро", коментира Стоян Братоев.

Повече можете да видите на Bloomberg TV Bulgaria. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


36
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
11
1
 
5
 
! Отговори
Гражданина с колело преди 6 години
До Селянина с велосипедНеможем да ги стигнем комшутата ако ще срещу нас да тръгнат. Много тъжен факт.
10
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Анонимен 8Заплатите на работниците и специалистите също са в пъти по ниски.
9
4
 
13
 
! Отговори
Селянина с велосипед преди 6 години
У Истанбул има:1. Метро.2. Градска железница. Движи се само в най-старата част на града, от Зейтинбурну до летището.3. Метробус, движи се в заграден участък от пътя обикновено е посредата между двете асфалтови ленти, в двете посоки.4. Бърз широколинеен трамвай. Спирките му са всички наземни, но са с плексигласови покрития и бариери като при метрото.5. Бавен старовремски туристически трамвай със стари бутикови мотриси, движи се само по центъра.6. Маршрутки.7. Автобуси.Тролейбуси няма.
8
3
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
"Изграждането на един километър от метрото е в пъти по-евтино, отколкото в другите европейски страни."То е и в пъти по-некачествено.
7
2
 
11
 
! Отговори
от село преди 6 години
А-а, ще го оплюем достойно.
6
2
 
14
 
! Отговори
vlady преди 6 години
Големите потоци в милионни градове могат да бъдат обслужвани само от метро или градска железница. В центъра на София няма възможност за гъста мрежа на градска железница, затова метрото е единственото възможно решение.
5
3
 
26
 
! Отговори
Дедо Гого преди 6 години
Интересно, как го сметнахте броя на колите ?...
4
2
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Искаме си зелени площи и повече паркове,градинки,дръвчета и т.н.
3
13
 
12
 
! Отговори
Za преди 6 години
Заради метрото страдат ЖП проектите. Участъка до летището се построи вместо умишлено провален жп проект,В Белград няма метро, но това не пречи да се разцепва от туритсти и да е в пъти по як от София
2
2
 
25
 
! Отговори
Жочко преди 6 години
А бе стига ни навирахте това метро в лицето. Нашето е най-евтино, защото е най-плитко.Всички знаем,че строят наши фирми само, а и от дупката най-лесно се крадеПоредния ПР от страна на СО
1
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Дооообре!

Спонсорирани публикации