BG бумът предстои! 2,5 млрд. в индустриални зони

Всеки по-голям град вече прави място за инвестиции
12 фев 2018 08:10,
118
BG бумът предстои! 2,5 млрд. в индустриални зони
Снимка: flckr

2,5 млрд. лв. са инвестициите в частни и държавни индустриални зони в страната, показват данни на Министерството на икономиката и на компаниите, които ги развиват.

В държавните зони инвестициите са 390 млн. лева в края на 2017 г. Част от вложенията на компаниите, които са избрали тези паркове, ще продължат и през 2018 г.

Девет са индустриалните паркове, които управлява Националната компания "Индустриални зони". Най-много - 350 млн. лв., са в Божурище, 13 млн. лв. са в зоната в Бургас, останалите са на инвеститори, които са влагали пари в наети имоти.

Стартът на "Икономическа зона София - Божурище" бе даден на 17 юни 2013 г. Тогавашният президент Росен Плевнелиев направи две първи копки. С първата даде старт на изграждането на завод на немската компания Behr-Hella Thermocontrol, а с втората стартира строителството на инфраструктура в зоната.

Днес 20 компании там са купили земи и са изградили или правят в момента производствени мощности или логистични центрове, пише "24 часа".

Зоната в Божурище отесня, тъй като на 29 юни миналата година министърът на икономиката Емил Караниколов разписа увеличаване на капитала на националната компания "Индустриални зони" чрез апорт на недвижим имот. Това са 115 375 кв. м в землището на село Гурмазово, община Божурище. С този терен зоната се разшири и с това се приключва обособяването ѝ.

Началото на "Индустриален и логистичен парк - Бургас" бе сложено през 2004 г. В него акционери са с 51% Национална компания "Индустриални зони", а с 49% - община Бургас, която влиза с апорт на земи. Паркът вече има сключени договори с 30 инвеститори. 80% от площта вече е заета и се търсят нови производствени терени.

Свободните зони в Русе, Свиленград и транзитната търговска зона във Варна са преди всичко логистични и предлагат сгради и терени под наем, където могат да се изграждат складови помещения.

Предстои развитието на икономическата зона във Видин. В края на миналата година правителството премахнати разпоредбата, с която се забранява да се продава терен и да се отстъпва право на строеж. Това спъваше и отблъскваше инвеститорите.

Има идеи за зони в Димитровград, Кърджали, Стара Загора. Министърът на икономиката Емил Караниколов коментира, че летището край Стара Загора, чийто принципал е ведомството му, може да стане място за инвеститори.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


118
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
54
4
 
23
 
! Отговори
Vidin kingdom преди 6 години
Шопски ***, стойте си у соф. ето и не се напиняйте да идвате и ми се праите на големи играчи. И децата тук не знаят, че за бизнсмени не ставате, и тако не сме ние , вие ставате на *** за зейе. Идват във Видин и си мислят , че като мятат по 300 лева заплата са много големи, ама такива тарикати и мутри сме ги изритали обратно у софиййската ***, да им бачкат умните софианци за 500 лв, ние същия бизнес го правим за по 2 - 3 бона по съседните държави. Нема да им робувам на шопските цъвули
53
6
 
20
 
! Отговори
DiesIrae преди 6 години
И накрая се отчита дейност и затова в София има толкова *** и заплатите им са от нас и като капак са високи защото видиш ли извършвали сериозен умствен труд.Какъв труд какви 5 лева?Какво му е сложното да се задейства транзит от Букурещ до Русе (в ЕС сме за бога), но не нямало как да стане защото тогава софиянците ще станат крайно ненужни и ще им се развали кефа и затова ти спешна пратка трябва да я чакаш 5 дена да се влачи напред назад само и само за да може някакъв некадърник да вземе пари
52
1
 
24
 
! Отговори
DiesIrae преди 6 години
До 66Не само от Герб. Всички управляващи до сега все един и същ цирк. Да ще правим в Северна България и затова всички проекти за Севера са на ниво хартия или просто идея вееща се някъде свободно като електрон. Искате ли пример за парадокс:Пратка която трябва да мине митница - каца в Букурещ (крайна дестинация Русе), транзитира се с камион през Русе (да минава от тук) до София от където едни администратори ти задействат нов транзит от София до Русе за да я освободиш. Това е работата на София!
51
1
 
22
 
! Отговори
дрън дрън преди 6 години
"Предстои развитието на икономическата зона във Видин. В края на миналата година правителството премахнати разпоредбата, с която се забранява да се продава терен и да се отстъпва право на строеж. Това спъваше и отблъскваше инвеститорите."Инвеститорите ги отблъснаха големите рушвети, които бившите кметове искаха да лапнат. Те и завод на Ситроен и части Мерцедес щяха да отварят, университети, поликлиники, заводи...счупиха неколко полуоски и лагери по ни скапаните пътища и бегаха яко дим
50
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Инвестиция ? Тук ? С тая корупция, мутрения, безхаберие, беквалифицираност и мързел ... По-добре в хеджове, отколкото в родната икономика.
49
3
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
В северна България няма изградено нищо.Каквото и да се прави,се прави в София и Юга. На север от Стара планина всичко е изаставено от ГЕРБ.
48
4
 
23
 
! Отговори
DiesIrae преди 6 години
До 61 Ходил ли си до Икономическата зона на Шумен?Не си нали. Ако беше щеше да знаеш.А в Ловеч?А по бул. Трети Март в Русе минавал ли си?А от кръговото след Дунав мост посока Свободна Зона в Русе - да там няма трапове просто защото път не съществува, а е само чакъл и кал.Ако не си то ползвай дори Гугъл мапс просто да видиш снимки (ако не си виждал кадри от Сталинград след немската обсада). Всички зони са така. Явно си от София и при вас поне път се прави.
47
1
 
19
 
! Отговори
Шукap преди 6 години
А работници ще внасяме от ... Гърция :-Р
46
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Добре линк, откъде да спира "платени" коментари, дето все ги пишете тука ...
45
2
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Анонимен 56Според мен българите искат справедливо заплащане на трудна и да вземат същите пари, които ги вземат германските служители. Въпросът в България, че нито заплащането на квалифициран труд и нито заплащането на неквалифициран труд отговоря на заплащанетно в много от държавите в ЕС.
44
2
 
22
 
! Отговори
DiesIrae преди 6 години
А ако икономическо развитие за вас е създаването на складове за временен престой на стоки, то направо да закриваме държавата от сега. Тези складове са за престояване на стоките докато се обмитят и влязат в държавата за продажба.Голяма икономика и голямо развитие няма що, внос на стоки от Турция и Китай за продажба в България или реекспорт към други страни в Европа (производство и добавяне на стойност към вече съществуващата стока - 0).
43
4
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
56 - Работата е, че на места бачкатори взимат по 6000 лева,. А лекари, инженери и програмисти по 18000 лева.
42
4
 
17
 
! Отговори
DiesIrae преди 6 години
Първо бум няма- няма и да има.Второ тези икономически зони са си отдавна (основния проблем е, че всеки ходил в тях в които и да е град знае, че там път няма - всичко е в трапове и кратери).Трето - повечето фирми оцеляват въпреки опитите на управлението (което и да е то) да ги издоят до край и скоро ще почнат да затварят една след друга защото почна да им писва да плащат данъци и те и работниците им, а при най малкия ветрец тока да спира, тръбите за водата да са наследство от соца и тн.
41
8
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Разберете, че навсякъде по света се плаща много или за квалифициран труд. Никъде един *** бачкатор, не взима повече от лекар, инженер, квалифициран стругар или някакъв майстор, да кажем зидар, шпакловчик и т.нТук масово хора, без никакви умения искат по 2 000 лв, при това лека работа, без тежък физически труд.
40
5
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Анонимен 5313 мандата няма да им стигнат да построят АМ Хемус2014г щяха да строят пътен възел Белокопитово, но дойдоха камуняките на власт и излапаха кинтите. Същото беше и с пътя Разград-Търговище. Завършиха ги и двата обекта, но с 3 години закъснение. Факт.
39
5
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Вместо инвеститорите да замърсяват родните си страни те ше замърсяват България.Отделно и работещите в техните предприятия ще вземат малко пари.В България глобите за замърсяване на околната среда са жълти стотинки и същото е и с заплатите.
38
5
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Без пътища трудна работа това с бизнеса. Зимаат един тир като се завърти по пътя София Варна и стой та го чакай да се отпуши пътят. От ГЕРБ само обещания, не 3, а 13 мандата няма да им стигнат да построят АМ Хемус.
37
3
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
чудесно , а кой ще работи ?
36
3
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Тъй ли!?*** откъдя накъдя ба?Боко ти ли го измисли туй уа?
35
3
 
10
 
! Отговори
anonimen преди 6 години
баце двама евтини са го ударили на лов рано рано евтина тарифа е за какво правим тия офиси след като не стоят по тях стоим само да се намираме на работа

Спонсорирани публикации