Кой автоконцерн печели най-много?

Печалбата на топ компаниите за 2017 г. е почти €104 млрд.
30 мар 2018 14:35, Бойчо Попов
6
Кой автоконцерн печели най-много?
снимка: Ройтерс

BMW остава най-печелившият автомобилен концерн в света. Нито един производител не е успял през миналата година да надмине баварците по марж – съотношението между приходите и оперативната печалба, става ясно от оценка на консултантската компания Ernst & Young (EY), цитирана от DPA.

Непосредствено след първото място обаче има размествания, след като Daimler трябваше да отстъпи второто място от миналата година на японския концерн Suzuki и сега заема третото място. Volkswagen се нарежда в средата на класацията (осмо място), но по отношение на продажбите е лидер. Що се отнася обаче до приходи и печалба, победител е Toyota. Hidden Field

BMW отчита марж от 10% - както и през 2016 г. Иначе казано – за всеки 100 евро приходи през миналата година компанията печели 10 евро. При Suzuki маржът възлиза на 9,8%, а при Daimler - на 8,9 на сто.

Данните обаче се отнасят до бизнеса на целите концерни. Освен основния бизнес с автомобилите тук влизат и други операции, като например финансови услуги. Ако се вземе предвид само автомобилният бизнес, то Daimler се справя по-добре с маржа, като има 9,6%, докато при BMW той е 8,9 на сто. Тук обаче не се взема предвид китайският бизнес на BMW, който концернът отчита в друго подразделение.

Най-големите 16 автомобилни концерна в света, които са анализирани от EY, заедно са генерирали през 2017 г. печалба от почти 104 млрд. евро – с 12,4% над тази от 2016 г.

Според автомобилния експерт на EY Петер Фус това може да не продължи дълго. „По отношение на печалбата автомобилният бранш ще понесе леко отстъпление през идните години“, смята той.

„Предстоят инвестиции за милиарди, които ще се отразят негативно на маржовете и едва в дългосрочен план ще допринесат за ръст на печалбата и приходите“, смята той. За редица концерни електрическите коли ще носят загуба в средносрочен план. Който обаче не инвестира днес в технологиите на утрешния ден, ще бъде сериозно застрашен, смята експертът. 

Още подобни коментари четете в Investor.bg


6
Напиши коментар Коментари
5
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Според OICA производството на автомобили се дели на две групи - cars и commercial vehicles. Моят превод без да твърдя, че съм специалист по преводите, е автомобили и товарни автомобили (буквалният превод - търговски превозни средства на български няма смисъл). Наистина за двете групи превозни средства САЩ през 2016 са произвели 12198137 броя, но само 3934357 автомобила. В останалият свят, без Канада и Тайланд, произведените cars са много пoвече от произведените commercial vehicles.
4
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Зависи на кой пазар. В щатите най много се харчат японските като тойота и хонда.
3
3
 
3
 
! Отговори
До 1 zeus преди 2 седмици
Не знам как е с производството на автомобили през 2017-та, но през 2016 г. според уикипедията са произведени съответно в Китай - 24420744 бр., в Япония - 7873886 бр., в САЩ - 3934357 бр., в Германия - 5746808 бр., в Южна Корея - 3859991 бр., в Индия - 3677605 броя автомобили или общо в света от всички производители са произведени 77105435 автомобила. Невъзможно е САЩ да са вдигнали 3 пъти бройката на произведените автомобили за една година.
2
8
 
9
 
! Отговори
Недоволен преди 2 седмици
Мойто пежо 308 на 7 години върви на фурия.
...
4.2 на сто дизелец. 245 000 км. Сменям масло и накладки.
...
Скоро няма да вляза в статистиката с нови автомобили. Цената на колата ми е равностойна на фар на тези в челната класация.
...
Не че не мога да си позволя нов. Ама за какво ми е. Да впечатлявям слепите. И да ме чуят глухите.
...
Карам си пежака и подминавам закъсалите баварци с вдигнати капаци и ми дреме на шушона.
...
От сф до морето с баварец ако не закъса сме с 15 мин разлика.
1
3
 
12
 
! Отговори
zeus преди 2 седмици
Да се чете, че баварците са си сложили най-голяма надценка. Иначе най-голям производител е Китай с 30 милиона автомобила, втори САЩ с 12 милиона, трети Япония с 10 милиона.