С колело на работа - добре за здравето и за работодателя

Компаниите намаляват разходите си за болнични и паркинги
14 юли 2018 10:58, Екип на Investor.bg
14
С колело на работа - добре за здравето и за работодателя
Снимка: Reuters

Oтказът от придвижване с кола или мотор за сметка на обикновеното колело не само е полезен за физическата форма на служителите, но и подобрява финансовото здраве на компаниите – до такава степен, че те са готови да им плащат бонуси, за да пристигат на работното си място с велосипед. Това става ясно от неотдавнашно френско проучване, цитирано от испанския вестник Expansion и Investor.bg.

Печеленето на пари само защото служителите са избрали този евтин и чист транспорт не е утопия. Миналия месец холандското правителство съобщи, че смята да задейства през есента програма със стимули, която предвижда велосипедистите в страната да получават 19 евроцента за всеки изминат километър до работното място.

Идеята не е нова. Преди четири години министерството на екологията, устойчивото развитие и енергетиката във Франция представи сходна инициатива, която предвиждаше още по-голямо заплащане от 25 евроцента на изминат километър.

Програмата предвиждаше също компаниите да се съгласят доброволно с плана, чиято основна цел беше намаляване на задръстванията и замърсяването на въздуха. Впоследствие компаниите си връщаха от правителството предоставените като бонус суми.

Французите също не бяха пионери в тези идеи, тъй като „копираха“ системата от Белгия, където няколко години по-рано служителите, пристигащи на работа с колело, получаваха до 22 евроцента за изминат километър.

По-малко стрес и болнични

Резултатите от тези здравословни и иновативни експерименти бяха неочаквани. В случая с Франция и според изследването, представено неотдавна от Observatoire de l'IKV, броят на служителите на компаниите участници в експеримента, които са пристигали на работа с колело, е нараснал от 31% в началото до 69,2%, ако се вземат предвид и доброволците от неправителствените организации, които също са се присъединили към инициативата.

Документът подчертава положителното въздействие на програмата както върху служителите, така и върху компаниите, които са се осмелили да я задействат. Това важи и за останалите страни, които са заложили на сходни инициативи.

Постоянното въртене на педалите е подобрило физическото и умствено здраве на служителите, а това е допринесло за намаляването с около 15% на болничните в този период. Публичният образ на компаниите не само се е подобрил след въвеждането на „зелената“ мярка, но те са намалили и разходите си, свързани с транспорта и поддържането на големи паркинги.

Observatoire de l'IKV отбелязва, че разходите, свързани с плана, са изключително ниски, като се имат предвид резултатите от него. От една страна, бонусът, който компаниите дават на любителите на придвижването с велосипед, е освободен от данъци до 200 евро на година за служител. От друга страна, въпреки че програмата струва на френската държава около 190 млн. евро, изследването показва, че тази на пръв поглед висока сума бледнее на фона на спестените пари от болнични в резултат на доброто здраве, на което се радват спортуващите всеки ден хора.

Още икономически новини четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


14
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
13
2
 
7
 
! Отговори
В БГ преди 5 години
В Бъкгария веднага всички ще почнат да карат по 150-200км /по документи/ дневно до работното място, трябва да се назначат следящи за вело-километража, а икономическа полиция да разследва за злоупотреби. А работодателите ще ревнат, че не издържат да плащат високата цена на служителите и не могат да инвестират в бани, съблекални-щото това им е разход... и т.н.
12
3
 
8
 
! Отговори
бобо рейса преди 5 години
Значи.Мога да ви намаля пак заплатата. Щото бензин и нафта нема ви трябва. Щи ви дам купони за боб за турбото.
11
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Абе в София сума ти народ ходи с колело на работа, до магазина, на разходка, на излет, на сафари и т. н.Все едно колелото вчера е измислено и сега тепърва ще го откриваме.
10
7
 
10
 
! Отговори
Как да стане в софия преди 5 години
Хора , това че за Франция придвижването с колело е идея, не значи че и за България е приложима. Живея в София, където няма условия за това. Няма тротоари, всичко и застроено, затворено за ремонт. Вероятността са те сгази Джип е огромна. Не е безопасно. Защо трябва да правим всичко като на Запад?
9
5
 
6
 
! Отговори
НИК преди 5 години
Ползата от каране на вело е за всички. Вече 6 години целогодишно ходя на работа с колело, с малко изключение от около 5 месеца. В двете посоки е 16 км. Скоро ще се мeсти офиса и тогава ще са около 34 в двете посоки и няма да се откажа.
8
5
 
12
 
! Отговори
Балкански комплексар преди 5 години
Не мога да ходя с колело аз, прекалено голям съм баровец.
7
4
 
18
 
! Отговори
Hayri преди 5 години
Къде му е здравословното? Като кара колелото сред"чистите"автомобили. Той не кара в планината за да е здравословно.
6
3
 
8
 
! Отговори
Аз преди 5 години
Нали измислиха електромобили, за какви велосипеди говорят.
5
2
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В България е опасно, бай *** със старото бе ем ве, ще те отнесе, да не говорим, че ще ти трябва кислородна маска за да не се отровиш от въздуха.
4
6
 
2
 
! Отговори
Шопо преди 5 години
Со велосипедо че одим на работа, ама фирмата нема да ми плати нито стинка.То готино да ти дават кинти за кеф.
3
3
 
14
 
! Отговори
Гайбарче преди 5 години
А най- хубаво ще се окаже да ходиш с велосипед на работа през зимата, в кишата на почистените от Фандъковите фирми улици и да се наслаждаваш на дупките как ти премазват каплите. Чудно, вече мечтая да ходя на работа с колело по новите велоалеи на гейберите.
2
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Пеша ще се окаже че е много добре. По-добре даже и от това с колело, само обаче, ако работиш от вкъщи.
1
16
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
по добре с малък мерцедес.например със старата а-класа или смарт.гениални коли за градски условия.хем малки хем луксозни и комфортни.

Спонсорирани публикации