Предпразнична треска: Какво търсим, какво купуваме и колко харчим за подаръци?

Данни от проучване на OLX показват ръст в категория играчки по празниците
12 дек 2018 12:23, Джесика Вълчева
Предпразнична треска: Какво търсим, какво купуваме и колко харчим за подаръци?
Снимка: OLX

Коледа чука на вратата, а истерията с предпразничното пазаруване продължава. Само преди няколко седмици всички бяха полудeли по Черния петък, а търсенето на подаръци тече с пълна мощ броени дни преди светлия празник.

Все повече потребители предпочитат да пазаруват комбинирано - в онлайн магазини и разходки в търговските центрове, сочат последни проучвания на платформата olx.bg. Данните показват, че 65% от анкетираните предпочитат да комбинират различни начини на пазаруване.

През последните години международната компания, която оперира на 40 пазара в цял свят, се развива с главоломна скорост, а в България са регистрирани близо 2 милиона и половина потребители, които могат да осъществяват както покупки, така и продажби на стоки.

Дневно чрез платформата се осъществяват около 700 хиляди продажби, а през миналата година е отбелязан исторически ръст в категорията играчки и то точно в предпразничния период - осъществени са 50% повече сделки от предходната година, обясни Камен Янкулов, изпълнителния директор на OLX за България. Най-предлагани артикули за малките се оказват в сектор образдование.

Проучванията сочат, че по време на предколедното пазаруване по-голямата част от потребителите са склонни да отделят от бюджета си между 100 и 200 лв., като сериозен процент от участниците в изследването пък споделят, че ще отделят и до 300 лв. за подаръци.

Данните показват, че повечето потребители в платформата купуват коледни подаръци в този период, като почти 80% от регистрираните споделят, че ще подарят нещо само на най-близките си хора. Онези, които са склонни да купят подарък за над 10 души, са едва 10%.

По празниците има и засилен интерес към предлаганите почивки, като най-търсени са ски ваканциите. 53% от запитаните споделят, че ще отидат на екскурзия по време на празничните дни, като  12-13% от тях, заявяват, че ще пътуват в чужбина. Най-търсени се оказват почивките тип "селски туризъм", при които потребителите могат да наемат вила заедно със свои близки. Резултатите от направеното проучване показват, че именно този тип пътуване е свързан конкретно с празничните дни. За цялата страна средната цена на офертите за почивки е 622 лв.

Резултатите от проучването на olx показват още, че сезоните силно влияят на търсенето и предлагането на стоки и начина на пазаруване на потребителите.

По време на зимния сезон най-търсените стоки се оказват климатици, други уреди за отопление, домашно кино, пералня. Специфично покрай коледните празници пък потребителите търсят обикновено мобилни телефони и игрални конзоли.

Най-нестандартната предлагана стока тази година е лимузина, украсена с LED светлини, която се дава под наем, а освен това от olx споделят, че има и интересни предолжения за детски играчки.

Самата платформа се развива в България от 10 години, като към момента е пазарен лидер в 36 страни по света. Ежедневно на територията на страната ни се публикуват около 10 хиляди нови обяви в 20 продуктови категории. В България OLX се нарежда на второ място по най-посещавана платформа.

"Гарнатираме на нашите потребители, че обявата им ще има достатъчно голяма аудитория, която да купи техния продукт", обясни Камен Янкулов.

По негови думи това е и причината, поради коята OLX се е превърнала в една от водещите платформи в страната. Освен това, онова, което я отличава от останалите, е и уникалността на артикулите.

"Имаме продукти с колекционерска стойност - неща, които човек трудно може да намери другаде", коментира още изпълнителният директор на платформата за България.

Имиджова публикация

Още от
Спонсорирано съдържание

Спонсорирани публикации