Пакет "Мобилност" - срещу принципите на ЕС

Ощетяват се страни за сметка на други
28 мар 2019 17:45, Екип на Bloomberg
16
Пакет "Мобилност" - срещу принципите на ЕС
Снимка: Pixabay

Виждаме, че има сериозно напрежение в Европейския парламент по повод на пакет „Мобилност“ на френския президент Еманюел Макрон. Tочно този законопроект извади наяве недостатъците на принципите и структурирането на политиките в Европейския съюз (ЕС). Това каза Петър Мутафчиев, бивш министър на транспорта, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

„Чрез промяната на определени принципи на регулации се стигна до ощетяването на някои страни за сметка на други. Това е в противоречие именно с основните принципи на ЕС, който поначало е създаден заради общия свободния пазар и възможността за свободно движение на стоки... Той е икономически и политически модел. Надделяването на политиката над икономиката в него води до това сериозно напрежение“.

Ясно е, че привържениците на пакета целят да изпълнят ангажиментите си към бизнеса в големите страни – Франция, Холандия, Германия, и да бъдат приети тези ограничения, за да могат да освободят и да преразпределят транспортния пазар, подчерта Мутафчиев.

Гостът похвали реакцията на българските политици и ги поздрави за единната им позиция.

„Този случай ни показва две неща. Първо, че България винаги много внимателно при подготовката на каквато и да е законодателна инициатива в ЕС трябва да определя своята позиция и да търси консенсус сред всички политически сили. На второ място, трябва да си даваме много ясно сметка, че скандалите, които стават около пакет "Mобилност", не са само скандали за транспортната политика“.

България може да е активната страна при формирането на новата европейска политика, която да запази принципите, върху които е изграден блока, изтъкна още Мутафчиев. 

Още подробности вижте на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


16
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
14
0
 
1
 
! Отговори
От 9 преди 5 години
До 10да, законно е камиона да седи ако иска и 10 години в друга страна от ЕС. Ако извършва незаконна дейност, тогава разследващите органи в съответната страна да приложат закона. След като не са го направили, за толкова време значи няма нарушения, а чист протекционизъм"дъмпингови цени" - явно не знаеш какво значи тази дума. Не означава "по-евтино" а "под себестойността си" което е нещо много по-различно и несъществуващо в случая.
13
2
 
1
 
! Отговори
Българин! преди 5 години
По скоро е СРЕЩУ ПРИНЦИПИТЕ НА БАЙ ВИ ***, който е свикнал да осигурява работниците си НА МИНИМАЛНА ЗАПЛАТА, да им изплаща заслуженото с честен труд възнаграждение С ПОНЕ ДВА - ТРИ МЕСЕЦА ЗАКЪСНЕНИЕ, да ги принуждава да извършват ИЗВЪНРЕДЕН ТРУД БЕЗ ДА ИМ ГО ЗАПЛАЩА, да НЕ ИМ ВНАСЯ ДЪЛЖИМИТЕ ОСИГУРОВКИ, да ги ПРИНУЖДАВА ДА СПЯТ В КАМИОНИТЕ СИ ПО ПАРКИНГИТЕ и какво ли още не!
12
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Така е и със строителите. Партиина българска фирма се договаря с Западна. Да а *** не плаща ДОО в ? в страната където е строежа. А в България на минимална в ЛВ. ОСВЕН ТОВА ДАВА 30% НА ПАРТИЯТА ОТ КОЯТО Е ФИРМАТА И ОЩЕ 30% ОТ ДОГОВОРА КЪМ МИНИСТЕРСТВО НА ТРУДА. ТАКА ЗА този който е преко на строежа остават 30%.
11
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
На Макарон бабата на процедури в Павел баня
10
3
 
9
 
! Отговори
до 9 преди 5 години
Ти намираш, че всичко е законно, след като си натоварил от България и си разтоварил във Франция, камионът да пребивава една година в същата страна, при положение, че няма вече поръчки от България. От тук следва, че той автоматично поема поръчки от други фирми в съответната страна или на дъмпингови цени, или на черно! Коя от фирмите в транспорта във Франция или Германия ще се съгласи на нещо, което я поставя в положение на нечестна конкуренция?
9
5
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"т.е. прекратява се възможността им да изпратят камиона през м. януари във Франция и да го върнат следващия януари на новата година!" Е й? Какъв е проблема?
8
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В България всеки колектив си има фараон. Фараона си има партия и тя му.дава камионите. Отчета става към партията. Шофьора е длъжен да кара и да не разсъждава. Да ама Не ЕС ПОСТАВЯ УСЛОВИЯТА
7
4
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Абе вие изобщо знаете ли какво представляват тези промени? Така като ви чета простотиите, не. Шофьорите са повече от доволни ако пакета мине, алчните им шефове не са.
6
1
 
8
 
! Отговори
Нема да мине преди 5 години
След изборите, ще ги отрежат, като пресни краставици.
5
6
 
20
 
! Отговори
ИСТИНАТА... преди 5 години
а тя е, че тези превозвачи първо са комунистически олигарси и второ, те се борят единствено и само да си запазят неотчетните пари от страните в Европа, когато осъществяват черни поръчки за транспорт! Най-голямата болка на тези червени олигарси е, че трябва да връщат камионите на всеки 4 седмици, т.е. прекратява се възможността им да изпратят камиона през м. януари във Франция и да го върнат следващия януари на новата година! Това се нарича не сива, а черна икономика! Г-н Макрон е безспорно прав!
4
6
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
България съществува само на хартия. Назначени са местни неумни индивиди , на които им се диктува от сащ. Народа е разединен и подтиснат. Общо взето територия на самотек с дистанционно управление.
3
6
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Станели въпрос за България става и напрежение в ЕС.Нашите колективи не са в крачка с Европейските индивиди.
2
5
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"Пакет "Мобилност" - срещу принципите на ЕСОщетяват се страни за сметка на други"Е значи напълно отговаря на принципите на ЕС.
1
5
 
20
 
! Отговори
Български пакет преди 5 години
КАК ДА ПОДБИВАМЕ ЦЕНИТЕ НА ПРЕВОЗИТЕ И ДА ОСЕРЕМ ПЪТИЩАТА НА ЦЕЛА ЕВРОПА!

Спонсорирани публикации