Готови ли сме да произвеждаме коли у нас? Властта казва да!

Експерти: Без политически спорове, може да повлияят
141
Готови ли сме да произвеждаме коли у нас? Властта казва да!
Снимка: архив, БТА

България има готовност да произвежда автомобили, каза икономическият министър Емил Караниколов по повод възможността у нас да заработи завод на "Фолксваген". Той изтъкна обаче, че всеки стратегически инвеститор трябва сам да обяви решението къде ще направи нови вложения.

Работниците и бизнесът в България стигнаха до ниво, когато могат да правят цели автомобили, допълни пред журналисти министърът след участието си в конференцията на Българската петролна и газова асоциация, предаде БТА.

Преговорите между България и автомобилния производител продължават. Решението на компанията къде да изгради бъдещия си завод в Източна Европа ще е ясно най-късно през октомври, съобщи изпълнителният директор на "Аутомотив Клъстер" арх. Любомир Станиславов пред БНР.

Още по темата
"Имаше създадено едно фалшиво усещане за това, че се очаква да има решение в рамките на вчерашния или днешния ден. Но, ако се следят много внимателно документите на самата компания, ще се види, че има процедура, която продължава. Преговорите с потенциалните локации всъщност тепърва преминават на завършваща фаза", коментира той.

По думите му решението къде ще бъде новият завод се очаква в периода от юни до октомври и всякакви спекулации с по-ранни дати или предварително одобрени или избрани локации са "меко казано неуместни".

Станиславов призова да се спре с говоренето по темата, което би попречило на продължаващите преговори. Той прогнозира, че в следващите години в страната ни ще бъдат изградени най-малко още 2 автомобилни завода.

За инвестицията се конкурират България, Сърбия, Турция и Румъния. Концернът търси място за новия си завод в региона още от миналата година за инвестиция на стойност 1,5 милиарда евро.

Заводът трябва да заработи през 2022 г. и да създаде 5000 работни места. Предвижда се той да произвежда автомобили от различни марки под шапката на групата "Фолксваген". Терените, които са оглеждани у нас, са Индустриална зона "Раковски" и производствената площадка на "Кремиковци".

Сред изискванията на инвеститора е най-вече подходящата инфраструктура: индустриален ток, газопреносна мрежа и железопътен транспорт. Политическите спорове в последните дни обаче за приноса към инвестицията могат да компрометират страната ни и да повлияят на решението, коментираха експерти.

Тези дни настоящият и предишният президент Румен Радев и Росен Плевнелиев спориха задочно през медиите кой всъщност е довел германските инвеститори у нас.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


141
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
124
0
 
1
 
! Отговори
Анти преди 4 години
То не знам какво ще е решението за този завод, но след като повечето тук ми прави впечатление, че са срещу управляващите и не са доволни от тях. Но се задават избори, може да помислите по въпроса ... ;)Не само да си приказваме против Б.Б. и Ц.Ц. и компанията им, да ги сочим с пръст, а като дойде време за избори, айде пак тях да си изберем.Ей, хора тоя управлява вече 1/3 от времето на управление на Тодор Живков, а не е построил и 1/30, че даже и 1/300 от него.
123
8
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Най-лесният, сигурен и бърз начин за просперитет е: Избиване на русофилите!
122
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Българските спестявания към БНП - 2017 са 28.6% - дори 1989 има по-високи показатели, 1981 - 36.6%Така, че по-полека с големите мераци и хапки. При криза производителите на коли са едни от най-ударените - вижте 2008-2009 - когато държавата през джоба на данъкоплатеца "спаси" големите :-) !
121
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
По данни на Световната Банка, BIS и т.н. спестяванията на България за 2017 са 16.7 млрд долара .Спестявания към БНП на България - 28.7%, Германия - 27.8%. Дълг на домакинствата към БНП на Германия - 54.3%, Дания - 126%, Швейцария - 122%, Холандия - 112% и т.н. Та къде ще ги продавате тия коли, ако не е тайна ;-) ?По дълг/БНП, имащите малки дългове потенциални клиенти са Русия, Турция, Унгария и т.н. :-) .
120
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До ДанъкоплатецБоко, тиквоооо... що не стимулираш производителите на български автомобили, вместо да викаш тоя и оня от кръчмите?И кои са българските марки автомобили?Ти боярищник ли си пил или какво?
119
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Банкеръ3,7 милиарда?Пхахаха!Данните да не са ти от 2005 година?Спестяванията в банките в днешно време са над 70 милиарда.
118
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Тя властта може всичко да казва.Важното е какво казват Резидента Гадев, *** *** и големите шефове в Москва.
117
0
 
2
 
! Отговори
1 преди 4 години
До БанкеръНе съм експерт, но мисля, че сметката ти е грешна. 3,7 млрд са по 1000 лв депозит за 3.7 мил човека. Предполагам, че в тези депозити влизат и парите по разплащателните сметки, тоест заплатите, които се превеждат всеки месец. Хората не си теглят цялата заплата вднага и тук имаш едни пари, които са в банковата система, но реално не са спестявания. Отделно има над 2 мил кредита, пари, които също се въртят и част от тях са на депозити докато бъдат усвоени. Сметката оставям на теб.
116
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
За акумулатори става дума ,за батерии . Пак не сте разбрали ! Не за коли ,за батерии .
115
9
 
4
 
! Отговори
Банкеръ преди 4 години
Според БНБ има депозити за 3,7 млрд лева у населението - в България. Не в офшорки. Бедни били българите , а ? Глупости на търкалета - пари има за три българии. И чакали били за инвестиции.
114
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Време е платените природозащитници да изскочат, да правят протести, трябва да изгонят и този инвеститор. На нас нито нов АЕЦ нито завод за автомобили ни трябва. Иван Костов трябва да излезе и обясни, че сме най независими само и единствено когато нищо не произвеждаме.
113
2
 
7
 
! Отговори
Е. Е. преди 4 години
На нас най-ни се отдава да мрънкаме. Партии да сформираме. Банки да откриваме.Баници , кебапчета и бира да опъваме.
112
2
 
16
 
! Отговори
До Анонимен 122 преди 4 години
То пък голямата философия да произвеждаш автомобили, хората ще си дойдат с лините и ноухау-то. От нас се иска да си траем на ниското заплащане и да не мрънкаме
111
4
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Българин да произвежда автомобили?!?!?! Ще ме уморите от смях....
110
4
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
В производството на въздух под налягане сме най добрите. Фолксваген могат да ни изпращат джантите с гумите да им ги помпим.
109
5
 
6
 
! Отговори
Атакист преди 4 години
В България спокойно може да се произвежда Волга Класик от черните. Ще върви като топъл хляб! Пък е също красив и удобен автомобил.
108
2
 
20
 
! Отговори
df преди 4 години
проглушиха с тоя 1 млрд евро инвестиция. Че то всяка година политиците преразпределят толкова само от бюджетен излишък. Това е дребна сума и едва няклко хиляди раб. места (разбирай с 2-5 пъти по-ниски заплатаи от белия свят). България има нужда всеки месец от една такава инвестиция за да излезе от блатото, и най-вече има нужда от собствени разработки, които да изнася на пазарна цена! А не да подарява труда на гражданите си на безценица.
107
4
 
20
 
! Отговори
Данъкоплатец преди 4 години
Тва да работиш като роб за някой рептил не означава да произвеждаш. Означава само че си *** и роб на илюминатите.Боко, тиквоооо... що не стимулираш производителите на български автомобили, вместо да викаш тоя и оня от кръчмите? ... да бил инвестирал щото сме много УБАВИ....АЙШШШШШ....
106
7
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Произвеждали сме москвичи и рено, та едни шкоди ли няма да произвеждаме? Шкодите бяха малко по-бързи от запорожците през светлото минало. Дано германците им слагат добри част, но те слагат ментета, за да не конкурират собствените си коли фолксваген. Правят ги нарочно гадни и бавни.
105
6
 
11
 
! Отговори
Големият смях преди 4 години
Абе *** няма акъл един гвоздей да произведе тръгнал да иска автомобили да прави.

Спонсорирани публикации