Готови ли сме да произвеждаме коли у нас? Властта казва да!

Експерти: Без политически спорове, може да повлияят
141
Готови ли сме да произвеждаме коли у нас? Властта казва да!
Снимка: архив, БТА

България има готовност да произвежда автомобили, каза икономическият министър Емил Караниколов по повод възможността у нас да заработи завод на "Фолксваген". Той изтъкна обаче, че всеки стратегически инвеститор трябва сам да обяви решението къде ще направи нови вложения.

Работниците и бизнесът в България стигнаха до ниво, когато могат да правят цели автомобили, допълни пред журналисти министърът след участието си в конференцията на Българската петролна и газова асоциация, предаде БТА.

Преговорите между България и автомобилния производител продължават. Решението на компанията къде да изгради бъдещия си завод в Източна Европа ще е ясно най-късно през октомври, съобщи изпълнителният директор на "Аутомотив Клъстер" арх. Любомир Станиславов пред БНР.

Още по темата
"Имаше създадено едно фалшиво усещане за това, че се очаква да има решение в рамките на вчерашния или днешния ден. Но, ако се следят много внимателно документите на самата компания, ще се види, че има процедура, която продължава. Преговорите с потенциалните локации всъщност тепърва преминават на завършваща фаза", коментира той.

По думите му решението къде ще бъде новият завод се очаква в периода от юни до октомври и всякакви спекулации с по-ранни дати или предварително одобрени или избрани локации са "меко казано неуместни".

Станиславов призова да се спре с говоренето по темата, което би попречило на продължаващите преговори. Той прогнозира, че в следващите години в страната ни ще бъдат изградени най-малко още 2 автомобилни завода.

За инвестицията се конкурират България, Сърбия, Турция и Румъния. Концернът търси място за новия си завод в региона още от миналата година за инвестиция на стойност 1,5 милиарда евро.

Заводът трябва да заработи през 2022 г. и да създаде 5000 работни места. Предвижда се той да произвежда автомобили от различни марки под шапката на групата "Фолксваген". Терените, които са оглеждани у нас, са Индустриална зона "Раковски" и производствената площадка на "Кремиковци".

Сред изискванията на инвеститора е най-вече подходящата инфраструктура: индустриален ток, газопреносна мрежа и железопътен транспорт. Политическите спорове в последните дни обаче за приноса към инвестицията могат да компрометират страната ни и да повлияят на решението, коментираха експерти.

Тези дни настоящият и предишният президент Румен Радев и Росен Плевнелиев спориха задочно през медиите кой всъщност е довел германските инвеститори у нас.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


141
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
104
4
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Дайте първо да започнем с производството на клечки за зъби, карфици(за игли ни е рано, че имат една сложна дупка за конеца), кабърчета и гвоздеи, да усвоим производството им и чак тогава да се хвърляме при големите...
103
4
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Властта казва да ама Фолксваген казва не. Засега оставаме в производството на чушкопеци и писани каручки.
102
8
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Защо да пройзвеждаме коли за чието пройзводство ще ни плащат 600 лева заплата?? Осъзнайте се. Не ни трябват инвеститори които идват заради аборигенските заплати в свръх корумпираната територия българия.
101
5
 
1
 
! Отговори
баба мара преди 4 години
ако става въпрос за електрически коли съм съгласна ако за другите видове съмпротив първо да се задоволи бълг пазар
100
4
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Бойко каза, че ще изкара мандата, ще построи Хемус до 2 години до Търново. Защо да не построи завод за Волскваген? Утре и други неща може да му хрумнат да строи. Като има балами да му вярват.
99
2
 
19
 
! Отговори
Хъммм преди 4 години
господа съфорумци, миналата година шефът купи струг и фреза (цпу) и не може да намери желаеще да се научат, (научени отдавна няма) . Има работа, има поръчки , иска да разшири фирмата, но няма как . Та все ми е на ума, че някой ще намери 2-3 хиляди работници.
98
1
 
4
 
! Отговори
До ХА-ХА-ХА ! преди 4 години
Знаеш ли защо си гладно?
97
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До О С Т А В К А !!!Мандат 4,5,6!
96
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До О С Т А В К А !!!Ами, добива вярно е.А белене вашата партия БСП построи ли го?
95
7
 
16
 
! Отговори
О С Т А В К А !!! преди 4 години
Бойко Борисов вече добива газ от дъното на Черно море. Построи газов хъб. Направи АЕЦ Белене. Построи и писта за формула 1 и спечели домакинство на световно първенство по футбол. Сега е време за завод на Фолксваген ... :):):)
94
8
 
25
 
! Отговори
ХА-ХА-ХА ! преди 4 години
Автомобилен завод на Фолксваген у нас няма да има !Това е ясно за всеки мислещ човек.Ще бъде построен някъде в съседните държави, а за утеха баба Меркел ще ни направи няколко по-малки цехчета за авточасти.Така Фолксваген няма да построи завод в една умираща държава със застаряващо и цигaнизиращо се население.Да не са луди германците я ?!А, управляващата Шайка на суджуците ще може да обяви поредния "успех".
93
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Веднага след като ги сурвакаха с няколко милиарда, от VW почнаха да търсят начини да съкратят разходите в Шкода, така че по всяка вероятност ще спечели най-скъсания кандидат.
92
7
 
6
 
! Отговори
бл.134 в Зап. парк преди 4 години
Прави са : всичко може да правим- VW, ама по добре да е Мерцедес , каруци парай ме .Абе всичко .Я вижте тия лъскави апартаменти отвън и кухи от вътре
91
4
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До сега можеше да сме страна с традиции в автамобилостроенето,но тъпоумните ни алчни политици винаги са о.с.и.р.а.л.и. нещата!Рено АлпинМосквичРоувър МаестроЛитекс моторсСега ФолксвагенНещо да е тръгнало до сега?Да не забравяме заводите за автобуси Чавдар,заводите за тежкотоварни автомобили Шкода-Мадара!Леките моторетки Балкан-че,велосипеди Балкан,сгъваеми Бълкан-че!Заникакъв *** не ставаме!
90
6
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ако, направят завод в Улгаристан продажбите на ФВ-тата ще спаднат с 120%! Никой няма да иска да си купи кола made in BG! Освен, ако не си докарат и свестни работници, което ще е доста интересно!
89
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
94,Бай Тоше, ония там отдавна са разбрали, че човек бачка за реални пари, а не за панелка в Дружба и орден Ударник :) То и тука доста хора вече са на този принцип, затова си обречен на забвение.
88
5
 
14
 
! Отговори
Д-р Исня преди 4 години
Ние сме готови, ама западняците грам не са готови да срещнат нашата действителнот - рушвети, кражби, безнаказаност. Те няма да могат да пуснат един цех без да платят на Боко, Цоко и секва анимационна *** + апартаментите!
87
3
 
5
 
! Отговори
V преди 4 години
Добре де заплатите.За нощен труд плащат с 40 % повече и монтажници които искат да задържат ги пускат нощна смяна за да вземат повече.Добър монтажник ,зависи къде ще те сложат според мен ще взема над 1000 лв чисто .Тези ромове не вземат на работа. А украинците не се хващат при тези освен като контрол на качеството . Затова се чудя от къде ще си намерят хора .Украинците тотално ги отсвиреха ,а те не вземат ромове ;)В шкода в чехия работят -чехи ,българи,румънци,много хървати идват ,словаци но укри
86
4
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Кой и защо надува балона?Ако са решили да идват, то е плот на прагматични оценки на множество експерти и няма общо нито с правителство нито с желанието на народа. Ако надуват балона, за да искат нещо специално като отношение, нещо не е съвсем чиста работата.Нещо ми намирисва, ,като да ще искат, гарантиран държавен пазар на част от стоката си.
85
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Автомобили от групата на Фолксваген,тоест Шкода и Сеат.Или някой си мисли че ще се произвеждат Ауди и Фолксваген в БГ,може ама друг път. И всичко това заради по ниските заплати в БГ сравнени с Чехия и Испания,за Германия да не говорим.