Готови ли сме да произвеждаме коли у нас? Властта казва да!

Експерти: Без политически спорове, може да повлияят
141
Готови ли сме да произвеждаме коли у нас? Властта казва да!
Снимка: архив, БТА

България има готовност да произвежда автомобили, каза икономическият министър Емил Караниколов по повод възможността у нас да заработи завод на "Фолксваген". Той изтъкна обаче, че всеки стратегически инвеститор трябва сам да обяви решението къде ще направи нови вложения.

Работниците и бизнесът в България стигнаха до ниво, когато могат да правят цели автомобили, допълни пред журналисти министърът след участието си в конференцията на Българската петролна и газова асоциация, предаде БТА.

Преговорите между България и автомобилния производител продължават. Решението на компанията къде да изгради бъдещия си завод в Източна Европа ще е ясно най-късно през октомври, съобщи изпълнителният директор на "Аутомотив Клъстер" арх. Любомир Станиславов пред БНР.

Още по темата
"Имаше създадено едно фалшиво усещане за това, че се очаква да има решение в рамките на вчерашния или днешния ден. Но, ако се следят много внимателно документите на самата компания, ще се види, че има процедура, която продължава. Преговорите с потенциалните локации всъщност тепърва преминават на завършваща фаза", коментира той.

По думите му решението къде ще бъде новият завод се очаква в периода от юни до октомври и всякакви спекулации с по-ранни дати или предварително одобрени или избрани локации са "меко казано неуместни".

Станиславов призова да се спре с говоренето по темата, което би попречило на продължаващите преговори. Той прогнозира, че в следващите години в страната ни ще бъдат изградени най-малко още 2 автомобилни завода.

За инвестицията се конкурират България, Сърбия, Турция и Румъния. Концернът търси място за новия си завод в региона още от миналата година за инвестиция на стойност 1,5 милиарда евро.

Заводът трябва да заработи през 2022 г. и да създаде 5000 работни места. Предвижда се той да произвежда автомобили от различни марки под шапката на групата "Фолксваген". Терените, които са оглеждани у нас, са Индустриална зона "Раковски" и производствената площадка на "Кремиковци".

Сред изискванията на инвеститора е най-вече подходящата инфраструктура: индустриален ток, газопреносна мрежа и железопътен транспорт. Политическите спорове в последните дни обаче за приноса към инвестицията могат да компрометират страната ни и да повлияят на решението, коментираха експерти.

Тези дни настоящият и предишният президент Румен Радев и Росен Плевнелиев спориха задочно през медиите кой всъщност е довел германските инвеститори у нас.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


141
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
84
3
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Докато дойдат може да не е останало население да произвежда.
83
4
 
4
 
! Отговори
Fenasi Kerim преди 4 години
Според турските медии, заводът ще бъде в България. Поне аз това чета по турските сайтове.
82
2
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Гледам тук се коментират какви би трябвало да са заплатите. Заплатите ще са такива, каквито ги дадът от фирмата. А за да дойдат в БГ (ако дойдат изобщо), единствената причина ще е заради по-ниските разходи за труд. В противен случай ще си правят в Германия. Почнат ли да се изравняват заплатите - ще се преместят и идат в Тунис, Мароко или там някъде. Това би трябвало да ви е ясно поне, че никой няма да дойде само щото сме българи.Който не му харесва- прави си завод и дава заплати, каквито иска
81
1
 
6
 
! Отговори
Българин преди 4 години
Предлагам на Властта да произвеждаме самолете, еф шеснайсе! Не, еф седеменайсе и еф осемнайсе по добре!
80
3
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Сред изискванията на инвеститора е най-вече подходящата инфраструктура: индустриален ток, газопреносна мрежа и железопътен транспорт.Баце се съсипа да строи магистрали,макар и летни а пък швабите искат железопътен транспорт. Е не е честно значи.
79
0
 
5
 
! Отговори
Цветанов преди 4 години
Само да ми приготвят един Вейрон за 5000 лева с доплащане- старата ми кола.
78
10
 
5
 
! Отговори
привет от Германия преди 4 години
Никакви западни инвестиции в България ! България е рубладжийска държава , руски сателит в ЕС и НАТО !
77
10
 
3
 
! Отговори
Юнал Джемилов преди 4 години
Завода ште баде каде е как каде вав Турция расбираси то е блиско до логеката биллюлля не са кахърети Турция има сичко поняколко пъти повичи от бг сърбия романия и гърция зети заядно ва
76
4
 
17
 
! Отговори
Боко Тиквата преди 4 години
Идеален момент да направя ново министерство и да назнача Лилето за министър на Фолксвагените.
75
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Оо я коментиращите да си гледат работата ...
74
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Професор ТюхчефЗащото ВИЕ сте люхи.
73
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ауди имат в Дьор 14000 човека, които доскоро бяха на средно 1300 евро. Който е бил в Унгария, знае за какво иде реч и колко се оцелява там на такива пари. Но никой не нарича Унгария колония, даже я хвалят. Парадокс.
72
1
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
проблемът няма да бъде в работната ръка и в заплатите. Просто гермаците като чуят размера на рушветите искани от управляващите - ще изчезнат с двеста.
71
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Голям смях.Значи, нашите мутробизнесмени реват, че никой не искал да работи за 1000 на месец. В същото време ни убеждават, че Фолксваген ще намерят квалифицирани работници, при това 5000 броя, на 600-700 лева, при това да пътуват до Кремиковци.
70
1
 
10
 
! Отговори
Професор Тюхчеф преди 4 години
по едно време нали правиха някъде коли , и всички видяхме че не сме подготвени.Това е поредната предизборна мъгла за пред плебса.
69
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен 73Да, ама едни 5000 работни места не са излишни ...
68
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Властта? Че това да не ви е по тодорживкуву време, че да ги питаме за всичко?
67
4
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
България вече е един от големите производители на злато. Има големи инвестиции в златодобива. Да сте усетили някаква разлика след като дойдоха големите "инвеститори"? Като станем големи автомобилни производители, да не мислите че ще е по-различно. Никоя колония не е процъфтяло от това, че колонизатора се е нанесъл и си е наел слуги да го обслужват.
66
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Тук най-добре би било да се построи завод за тикви! Че една е малко.
65
2
 
6
 
! Отговори
Waffen SS преди 4 години
"Готови ли сме да произвеждаме коли у нас? Властта казва да" Не е важно какво казва властта.Важното е какво казва концерна.Има един израз, в който едно детенце казва ,нещо от типа."Татко каза,че ще ми купи колело ,ама друг път"

Спонсорирани публикации