Готови ли сме да произвеждаме коли у нас? Властта казва да!

Експерти: Без политически спорове, може да повлияят
141
Готови ли сме да произвеждаме коли у нас? Властта казва да!
Снимка: архив, БТА

България има готовност да произвежда автомобили, каза икономическият министър Емил Караниколов по повод възможността у нас да заработи завод на "Фолксваген". Той изтъкна обаче, че всеки стратегически инвеститор трябва сам да обяви решението къде ще направи нови вложения.

Работниците и бизнесът в България стигнаха до ниво, когато могат да правят цели автомобили, допълни пред журналисти министърът след участието си в конференцията на Българската петролна и газова асоциация, предаде БТА.

Преговорите между България и автомобилния производител продължават. Решението на компанията къде да изгради бъдещия си завод в Източна Европа ще е ясно най-късно през октомври, съобщи изпълнителният директор на "Аутомотив Клъстер" арх. Любомир Станиславов пред БНР.

Още по темата
"Имаше създадено едно фалшиво усещане за това, че се очаква да има решение в рамките на вчерашния или днешния ден. Но, ако се следят много внимателно документите на самата компания, ще се види, че има процедура, която продължава. Преговорите с потенциалните локации всъщност тепърва преминават на завършваща фаза", коментира той.

По думите му решението къде ще бъде новият завод се очаква в периода от юни до октомври и всякакви спекулации с по-ранни дати или предварително одобрени или избрани локации са "меко казано неуместни".

Станиславов призова да се спре с говоренето по темата, което би попречило на продължаващите преговори. Той прогнозира, че в следващите години в страната ни ще бъдат изградени най-малко още 2 автомобилни завода.

За инвестицията се конкурират България, Сърбия, Турция и Румъния. Концернът търси място за новия си завод в региона още от миналата година за инвестиция на стойност 1,5 милиарда евро.

Заводът трябва да заработи през 2022 г. и да създаде 5000 работни места. Предвижда се той да произвежда автомобили от различни марки под шапката на групата "Фолксваген". Терените, които са оглеждани у нас, са Индустриална зона "Раковски" и производствената площадка на "Кремиковци".

Сред изискванията на инвеститора е най-вече подходящата инфраструктура: индустриален ток, газопреносна мрежа и железопътен транспорт. Политическите спорове в последните дни обаче за приноса към инвестицията могат да компрометират страната ни и да повлияят на решението, коментираха експерти.

Тези дни настоящият и предишният президент Румен Радев и Росен Плевнелиев спориха задочно през медиите кой всъщност е довел германските инвеститори у нас.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


141
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
44
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Магистралите на ГЕРБ ще гълтат по 2-3 милаирад лева за ремонти всяка година.
43
2
 
6
 
! Отговори
Съвет преди 4 години
Трябваше първо до прилъжем някой производител на скутери , да видим какво можем , после да произвеждаме коли А заводи за камиони ще идват ли?
42
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Един ден и то съвсем скоро, когато европрокурата започне да работи и европол започне да си върши работата Юнкер и Борисов ще са опандизени за пране на евро средства. Това се говори във Фолксваген.
41
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
до 42Знам, но можеше да ми го спестиш, отчайващо безнадежно е
40
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Колите не са ни уизгодни защото гълтат бензин внесен с валута и долари. Нямаме долари и евро и трябват заеми от чужбина и страната задлъжнява. Много по-добре е заводи за влакове и локомотиви на ток за БДЖ и за метро във всеки областен град. Ще се реши и проблема с трошките и замърсяването в София и областните които задръстват улиците.
39
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Избори Избори Избори Коли може и да правим ,автомобили никога !
38
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Сигурно ще вземат роми от Бутонец хаха сигурно ще бъде най качествената кола!До 10-20 години тук масовата работна сила ще е от роми, така че свиквай.
37
6
 
6
 
! Отговори
Факт преди 4 години
Това производство на коли е всъщност сглобяване на коли.Цялостно производство е нещо съвсем друго.Впрочем,няма да има нужда от много квалифицирани кадри-дейностите са прости и рутинни.Но няма лошо,разбира се.
36
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
през '90-те пробвахме в Радомир (намко), после във Варна (ровър), после във Баховица (GW)... и ефектът винаги беше един и същ - ЗЛЕ!
35
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен 33Това е вярно след това са започнали да произвеждат моторетки Балкан. Това го има навсякъде ВСВ Форд и другите са произвеждали военна продукция. Саратов от СССР са призвеждали военна техника след войната са произвеждали и хладиници има работещи хладилници на Саратов от 60-те (без смяна на компресор).
34
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ако се направи в Кремиковци от къде ще вземат 5000 работника!? Сигурно ще вземат роми от Бутонец хаха сигурно ще бъде най качествената кола!
33
6
 
5
 
! Отговори
Време е за преди 4 години
Импийчмънт!
32
2
 
13
 
! Отговори
ХА-ХА-ХА !!! преди 4 години
Баба Меркел ще ни построи завод ....ама друг път !
31
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Добре, но къде трябва да направят в България София или Пловдив?
30
7
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
А някога сме имали самолетостроене, преди да ни сполети социализъм!
29
4
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Отложили са решението за след местните избори на есен. Иначе завода в Сърбия вече се строи.
28
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Сега и камьонаджиите като ги ударят ще втасаме.
27
3
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Заплатите как са ,а ?! 400? да си ги прави властта ,за тези пари ! Има свободни от тях хора ,Добрев , Порожанов , Цачева абе се хора с опит
26
2
 
9
 
! Отговори
На изуст преди 4 години
Властта казвала ДА, което автоматически показва, колко властта си е на мястото и колко е ходила да види там където има такива заводи какво се случва.
25
18
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Румен Радев работи против България в полза на Сърбия, по заповед от Москва.

Спонсорирани публикации