Пилотите в Lufthansa с 45% по-ниски заплати в следващите две години

Мерките се взимат, за да се спаси компанията от фалит
Обновена: 4 май 2020 08:55 | 4 май 2020 08:55, Нели Христова
22
Пилотите в Lufthansa с 45% по-ниски заплати в следващите две години
Снимка: БГНЕС

Трудни години очакват пилотите на Lufthansa - миналата седмица авиокомпанията е предложила на пилотите си да намали заплатите им с 45% за следващите две години. В замяна те ще получат сигурност, че няма да бъдат съкратени, докато Lufthansa се бори да оцелее в глобалната криза, предизвикана от COVID-19.

Германската авиокомпания бе разтърсена от кризата, както всички останали свои конкуренти. Повечето й полети бяха отменени, а самолетите - приземени. За да се справи с тежкия период през март,  Lufthansa сключи споразумение със съюза на пилотите за намаляване на разходите за екипаж. Заплатите им бяха намалени с 50%, но само за няколко месеца, а продължителната криза ще иска дългосрочни мерки за справяне с нея

В четвъртък изпълнителният съвет на Lufthansa разговаря с профсъюзния кокпит на Vreinigung (VC). Директорът на VC Маркус Уол заяви, че пилотите имат желание да подкрепят необходимите мерки за намаляване на разходите, които ще бъдат приети, съобщава Simple Flying.

По думите на Уол, пилотите на Lufthansa Cargo, Lufthansa Aviation Training и Germanwings осъзнават своята специална отговорност в добри и в лоши времена, и са готови да приемат дори болезнени финансови съкращения. За това синдикатът предложи значително намаляване на заплатите до 30 юни 2022 година.

Освен това, в опит да спестят повече пари, акционерите също няма да получат дивиденти, дори и бизнесът да е имал ползотворна 2019 година.

Подобни крайни мерки обаче не са новост за пилотите на авиокомпанията. През 1992 година заплатите на пилотите също са намалени, за да бъде спасена Lufthansa от фалит.

Заради факта, че самолетите й са приземени, Lufthansa губи близо 1 милион евро на час. Усилията на пилотите й обаче ще допринесат за спасяването й във времето на криза. Също така, филиалът на Austrian Airlines поиска държавна помощ от 767 милиона евро от правителството на Австрия. В замяна държавата може да търси дял в компанията майка, Lufthansa. Този ход също може да разклати операциите през следващите няколко години.

 

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


22
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
20
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Предполагам че ще ихохом намалят основните заплати, които са смешни на фона на командированите.
19
0
 
3
 
! Отговори
Милан преди 3 години
Ето затова е тази истерия с короната, за пусти пари и алчност да наведат работника!!!! 62273
18
0
 
4
 
! Отговори
Сега като не летят преди 3 години
достатъчно, ще загубят навици и ще започнат сакантии ... за поддръжката на самолетите д не говорим
17
4
 
0
 
! Отговори
българин преди 3 години
До: номер 16Сравнявал съм ги. Цените на Луфтханза са едни от най-ниските, като на практика се доближават до нискотарифните.Има обаче съществени разлики - за малко повече пари (подчертавам малко повече!) получаваш много! Най-важната разлика е, че докато при нискотарифните ако стане някоя случка те изоставят и никой не може да ти помогне, докато Луфтханза ти осигурява безплатна нощувка в хотел и/или възможност за алтернативен транспорт до дома.
16
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Значи, разбрахме че ние българите не можем да настигнем германците, но изглежда че германците ще настигнат нас!
15
5
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Хайде да сравним цените на услугите на Луфтханза и ниско тарифните компании? А с какво се различават разходите им? Значи едните могат да ме возят до Барселона за 29 евро,докато другите искат за същото към 1000 евро.Е хубаво,като лапаха парички сега къде са? В джоба на мениджърите високо ниво,в джоба на акционерите.Ами хайде сега всички тези солидарно да плащат на пилотите за да може златната кокошка пак да снася яйца.
14
13
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Бай *** се мисли за много умен, но не може да събере 2+2 и да разбере, че този вирус е уникален и опасен...
13
11
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Бай *** се мисли за много умен, но не може да събере 2+2 и да разбере, че този вирус е уникален и опасен...
12
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Тъкмо му е времето да се преквалифицирам на пилот. Особено ако бутнат цените на курсовете и условията надолу. Ще лангъркам каргота и ще си пея от кеф. Небесен тираджия!
11
1
 
2
 
! Отговори
До 7 преди 3 години
Абе то луп кога станеш работлив и точен като немски пилот или стюардеса токава ще даваш акъли! Ти колко членски внос плащаш на синдика?,А ко, е да!
10
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
само пилотите да не решат и те да работят с 45% по-малко, че тогава ще стане страшно... дните на луфтханса са преброени, а и не само нейните.
9
0
 
10
 
! Отговори
От 2 преди 3 години
Всеки вид труд си има справедлива цена,под която не бива да се работи,освен в изключително извънредни условия.Аз веднага бих напуснал в момента в който ми резнат заплатата с такива % при наличие на същия обем работа(за мен,не за колегата).И да,това че съм ИТ не значи,че не мога да стана доста бързо добър ВиК,ел.техник,плочкаджия,автомонтьор,дърводелец,та дори и земеделец.Пилота не е виновен,че вози 5ма,а не 200+,нито по-малка отговорност има,нито по-малък риск,та дори и радиацията,която получава
8
0
 
5
 
! Отговори
До 7 преди 3 години
Е това твойто си е чиста проба дискриминация!! Дай да не работят, ако не с като манекенки/ни. Относно възрастта какво предлагаш? Да ги затварят?
7
0
 
0
 
! Отговори
До 6 преди 3 години
Означава копи/пейст, нищо повече освен 100% неграмотност. 'щот' така е лесно...
6
3
 
12
 
! Отговори
Ами сега... преди 3 години
Само преди година същите тия пилоти провалиха пътуванията на десетки хиляди хора стачкувайки с искане за увеличение на заплатите. Луфтханза, Ер Франс, КЛМ, Иберия, Бритиш са мастодонти от миналото където профсъюзите колят и бесят. Затва и стюардите им са все 50-55 годишни лелки и плешиви чичковци много от които с яко наднормено тегло. Закачиш ли се веднъж до пенсия никой не може да те барне.
5
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Редакторите могат ли да обяснят какво означава на български словосъчетанието "профсъюзен кокпит" в текста "профсъюзния кокпит на Vreinigung"? :-)П.С. Профсъюзът на пилотите в Германия се казва Обединение Кокпит. Кокпит е името. А Ферайнигунг означава обединение.
4
4
 
13
 
! Отговори
Хмм преди 3 години
Ха ха. Хак да им е на пилотите от луфтханза. Сега се съгласяват за намаляване на заплатите ама иначе преди уж стачкуваха, уж напускаха, а сега какво се оказа? Че искат да си седят там и даже да им се намалят заплатите. Нали бяха много отворени? Нали бяха много силни. Ама като опре ножа до кокала и хоп, и си менюта мнението.
3
10
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Хората си залагат животите, но им намалят заплатите с 45%. Всеки един полет е риск които поемат и пилотите и стюардите на борда.
2
1
 
8
 
! Отговори
. преди 3 години
Точно така брат. Не я разбираш тая работа. Та може да си спестиш коментара ;-)
1
8
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Не я разбирам тази работа.Тръгнали на пилотите заплати да режат?Защо?Каква е разликата с това дали в самолета ще има 250 пътника или 5 за един пилот?Ами намалете броя полети,съкратете ненужните пилоти,уволнете излишния наземен персонал,резнете бонусите на големите началници.Какви са тези мулти милиардни компании,които нямат кеш за да не функционират няколко месеца!