Данъчната политика се поставяла под въпрос

Държавните бензиностанции нямало да сринат монопола
8
Данъчната политика се поставяла под въпрос
Снимка: Dnes.bg

Принципната промяна в политиката за събиране на данъци, в данъчната структура на страната не трябва да се прави с лека ръка само защото някой е сметнал, че някой сектор по този начин може да бъде подпомогнат. Би трябвало тази промяна е да обект на по-широк дебат. По-големият риск е, че цялата данъчна политика се поставя под въпрос и бъдещето ѝ“. Това каза пред БНР Калоян Стайков, старши икономист в Института за пазарна икономика.

Още по темата

Според него данъчната ни структура все още има положителна роля и е рано да се променя по този начин.

„Промяната на едно от зъбните колела променя цялата система“, смята той.

„В този сектор освен предложението за преференциална ставка по ДДС се обсъжда и увеличение на осигуровките. Нетната помощ за сектора няма да е 150 млн. лева, както се говори, а ще е много по-малка. Тогава възниква големият въпрос – ако за 50-70 млн. лева нетен ефект трябва да се променя данъчната система, не беше ли по-лесно да се измисли някаква форма на грант, която да изиграе същата роля, без да се стига до тези дебати“, коментира Стайков.

По думите на икономиста няма как държавата със собствени бензиностанции да развали какъвто и да било монопол.

„Проблемът не е в търговията на дребно, а в търговията на едро. Основният проблем – цените на едро и собствеността на данъчните складове… Държавата е доказала, че няма опит в качественото управление на публични компании. Достатъчно е да погледнем какво се случва с болници, язовири, ВиК оператори. Няма смисъл да си правим още един експеримент, още повече че този пазар е доста специфичен. Тази идея е непремерена и е от днес до утре, в сферата на фантастиката. Ефектът от нея за пазара ще е никакъв, а за бюджета – отрицателен“, допълни той.


8
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
8
0
 
0
 
! Отговори
SWAN преди 1 месец
"Ефектът от нея за пазара ще е никакъв" - Как никакъв? Щом се появят ДЪРЖАВНИТЕ БЕНЗИНОСТАНЦИИ, но на пазара се запазят същите цени на горивата, значи освен че са се появили няколко нови ТОЛУПА, то има и скрито натискане цените да се качват /щом с повече участници цените са пак... същите/. което "скритото" е картел! А щом старши икономиста в Института за пазарна икономика, приема картела, като го скрива и не го коментира, но "анализира" само следствия от него, то веднага става ясно, че е в цирка
7
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Данъчната ни политика е ***. Еднакъв данък доход за всички, това го няма никъде в ЕС. Навсякъде по-богатите плащат повече и разликата в класите е по-малка, само че в нашата корумпирана държава е различно.
6
0
 
0
 
! Отговори
тъмничар преди 1 месец
В затвора място има---айде да видим може ли директор назначен от държаваа да управлява и да не бърка умишлено нещата , дали ще му стиска ?
5
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Я па тоа сеяндурин. Ако при монополистите горивата са 2 лв а в държавните 1,20 къде ще отидем да заррждаме при монополиста ли. Точно по този начин се сриват цените на монополистите. При 20 долара за барел цените ги държат като че ли барел петрол е 80 долара. При Марешки горивата са паднали драстично а при мутрите с 20 стотинки.
4
0
 
7
 
! Отговори
1 преди 1 месец
всъщност големия проблем са данъчните складове.
лукойл е собственик на 80% и чрез поставени лица държи още 12%.така монополът е пълен и руснаците вече над 20 г. определят цени на горивата каквито си поискат.
ако имахме истинска антимонополна агениция лукойл щеше да бъде съдран от санкции.
но БГ управници не смеят да гъкнат пред руската мафия.
новата струстура ще създаде държавни складове,където дребни и средни вносители да работят пазарно а не под диктовката на руската мафия
3
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
лобистки промени на хотелиерът вицепремиер
2
1
 
7
 
! Отговори
Стоп преди 1 месец
Не може повече държавни служители, полицай, военни, прокурори, и пр. *** да не плащат данъци и осигуровки а да ползват всички права и народа да плаща за тях, стига вече...
1
1
 
3
 
! Отговори
тритяхту пътя преди 1 месец
по грубите сметки на тези които никога не са си произвеждали заплатите,икономиката ще си върви както преди,но фалитите ще се броят на есен.