Липсата на рестарт на пътуванията коства трилиони долари

Пандемията силно засегна авиационната индустрия
28 окт 2020 00:40, Ния Христова
14
Липсата на рестарт на пътуванията коства трилиони долари
Снимка: БГНЕС
Страните от цял свят все още не са постигнали консенсус за безопасното рестартиране на пътуванията на фона на кризата от COVID-19. Това може да струва трилиони долари на световната икономика, посочи Пол Грифитсс, главен изпълнителен директор на Dubai Airports, за бизнес телевизия CNBC.
 
"Нямаме съгласувана процедура за изпробване на надежден, точен и мащабен тест, а това трябва да се случи", отбеляза той.
 
"На второ място, няма хармонизация между мерките за контрол и необходимостта да има карантинен режим, който да бъде едновременно ефективен и ненатрапчив", допълни Грифитс. От CNBC напомнят, че Dubai Airports са собственици на международните летища в Дубай и Обединените арабски емирства.
 
Пандемията от коронавирус сериозно засегна авиационната индустрия. Пътуванията по въздух в световен план се доближиха до цялостно прекратяване, тъй като все повече страните затвориха границите си през пролетта, за да забавят разпространението на вируса. Част от пазарите отвориха отново, но при въведени различни мерки.
 
Според Пол Грифитс координацията на три неща - тестване, протокол за пътуване и карантини - е "съществената следваща стъпка, за да може светът да се задвижи отново".
 
"Големият проблем в момента е в световен мащаб, правителствата търсят елиминиране на риска“, посочи той и допълни: "Моето мнение обаче е, че никога няма да стигнем до там".
 
Грифитс изтъкна, че страните трябва да управляват риска и да намерят баланс между безопасността и рестартирането на световната икономика.
 
Той добави още, че правителствата не са фокусирани върху икономическите и социалните ползи от управлението на вируса по практически начин. "Това трябва да се промени, ако искаме да стигнем донякъде, връщайки се към някаква форма на нормален живот, който всички отчаяно искаме да постигнем".
 
Относно цената, която световната икономика ще плати, ако пътуванията останат в неизвестност, той каза: "Мисля, че вече имаме загуби за десетки трилиони долари".
 
Той добави, че от друга страна за сравнение, глобалната цена за коригиране на ситуацията е "просто малка".
 
"Ако бихме могли да съберем група хора с еднакво мислене, които да хармонизират тези три прости стъпки от правилния уеднаквен протокол за карантина, тестване и пътуване, и просто да се съгласим какви са техните стандарти ... тогава ще говорим за малка част от вредата, която се нанася на икономиката в световен мащаб",  заключи Пол Грифитс.
 

14
Още от Коронавирус
Заради коронакризата има риск България да навлезе в дългова спирала
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
12
4
 
1
 
! Отговори
анонимен преди 4 седмици
Малко да се поспре с безмислените пътувания. Видя се, че конференциите могат да се правят онлайн. Не е нужно да се лети до другия край на света за 2 приказки и една вечеря. Има някакво възстановяване на полетите до близки дестинации. Скоро големите airbus a380 няма да се напълнят. Някои от тях ги преправят в товарни, за да ги използват за нещо, иначе трябва да стоят приземени, а поддръжката си върви, няма как да го зарежеш 3 години на пистата и след това да излети безпроблемно.
11
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Лъжат.Тези трилиони долари загуби ги генерират като отчитат общият оборот който евентуално ще направят.През 60-70 те на миналият век пак ревяха че трилиони и трилиони загуби защото самолетното гориво станало много скъпо пък те искали да си купуват свръхзвукови самолети даже имаше вече готови -конкорд и ту144.Та фалирайки едва ли не всяка авиокомпания направи още поне по 2 но занимаващи си се с нискотарифни полети.Стигна се до парадокса билет до Виена да е по евтин от влак до Пловдив.
10
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Едно нещо да отбележа. Няма как нещо да струва трилиони когато ги нямаш. Ако ще и квадракиони и окталиони да струват това са само цифри.
9
8
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Глупости. Полетите се възстановиха до ололо 65-70% от обичайните за денонощие. Сега искат да си наваксат загубите.
8
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Така им се пада на авиационните.

Започнаха да возят хората като стадо оФце - стесняват седалки, няма нормален кетъринг, плащаш си за куфари, па ти ги мерят колко са големи...

Ай, ся , дръжте си самолетите и рИвете!
7
3
 
6
 
! Отговори
Хахаха преди 4 седмици
Е, съюза между демократите в САЩ и комунистите в Китай, пръкнаха това зло ... китайския вирус.
Бил Гейтс и финансирал китайската лаборатория, пуснала Ковид19.

Дано Тръмп спечели изборите и да разгони фамилията на ЛГБТИ-глобалист-комунделската завера
6
0
 
1
 
! Отговори
Лаик преди 4 седмици
До коментар 1. Анонимен - що ги мислиш точно тях ??? Нека не ревеме на чужди гробища , нали.......
5
3
 
5
 
! Отговори
недоумение и възторг преди 4 седмици
Какви ""трилиони"" бе , баце......т'ва с колко нули го пишете???!!
4
2
 
8
 
! Отговори
Момо преди 4 седмици
Не знам какви са тези специалисти, но мен точно частта с тестването ме притеснява, защото 2/3 от заразените са без изявени симптоми. Нямам желание да бъде блокиран някъде за 2-3 седмици.

Следващото ми пътуване е след 10 дена. Париж - София - Париж, за един уикенд, но ще изчакам до сряда и вероятно ще анулирам всичко, ако има задължителни тестове, карантини, ограничения и прочие.
3
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Дали ганьо, дали реджеп, не се знае, знае ли се.
А ако се знае пък, не в сигурно.
2
7
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
А Ганьо си мисли,че той е най-потърпевш и ощетен от "измислената пандемия "...
1
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
И сега дубай, като вятъра.
Самолетите А 380 могат да ги пълнят с шилета от Аржентина.
Кой както си го направи.