България е с най-стар автомобилен парк

Експерт: 2020 г. е най-тежката за автомобилния сектор
30 дек 2020 15:22, Анисия Иванова
77
България е с най-стар автомобилен парк
Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

Настоящата година е най-тежката за автомобилния сектор според хората, които измерват производствения капацитет на заводите на производителите. Това заяви автомобилният експерт Калоян Желев в предаването „Бизнес старт“ с водещ Ивайло Лаков.

Любопитно според него е, че за разлика от финансовата криза от преди 10 години, този път има криза на потреблението.

„Търсенето просто спря. Това беше шок за индустрията. А автомобилната индустрия е структуроопределяща и без нея много други икономически сектори просто няма да могат да съществуват, да не говорим за самата заетост в този отрасъл, която само в Европа е около 15 млн. заети лица“, каза Желев пред Bloomberg TV Bulgaria.

Той коментира и темата за електрическите автомобили.

"Чисто математически броят на автомобилите, които се движат по пътищата, е толкова голям, че дори да ускорим драстично темповете, просто няма да ни стигне времето до 2035 г. да преминем към изцяло електрически автомобили. Струва ми се много амбициозен този план“, обясни гостът.

Желев повдигна въпроса и за автономните автомобили, чиито тестове вече се провеждат в някои части на САЩ.

„Има напредък при автономните автомобили, но при тях проблемът е друг – при пътнотранспортно произшествие, кой ще носи отговорността? В технологично отношение очевидно сме на прага на една фактическа готовност за въвеждане на автомобилна автономия, но не съм сигурен, че регулаторната платформа по отношение на отговорността и нейното разпределение между участниците в движението е готова“, поясни той.

Желев очерта и основните проблеми, пред които е изправен автомобилният сектор в у нас.

"В България вносът на употребяваните автомобили е напълно безконтролен, техническото им състоянието – също. Делът на продажбите на нови автомобили продължава да намалява. И липсата на национална политика по отношение на българската моторизация продължава вече 30-та година“, каза той.

По думите му страната ни трябва да си постави за цел да свали средната възраст на автомобилния си парк, която в момента е 18 години и половина, което според данни на госта ни прави абсолютен европейски шампион в негативен план.

Целия разговор вижте във видеото.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


77
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
63
0
 
0
 
! Отговори
Climate change 2021 преди 3 години
БРаво нА БЪлгария имаме НАЙ МАЛКО ТЕЖКО УВРЕЖДАЩИ ЗЕМЯТА автомобили с нарочно инсталирaни тежко терористични анти земни и анти слънчева система оръжия вкл бели високо вредни радиоактивно проникващи скенери вкл xenon,led,halogen,lazerДА СЕ СПАЗВА ЗАБРАНАТА ЗА ПРОИЗВОДСТВО НА НОВИ АВТОМОБИЛИ ВКЛ ЕЛЕКТРОМОБИЛИ ЗАРДИ ТЕЖКО ВРЕдНИ анти климатични и анти слънчева система оръжия вкл скенери,камери иска Земята..
62
0
 
0
 
! Отговори
Anonimen преди 3 години
Стари ама здрави а новите. *** само имат хубав външен вид. Карам 124 и не бих я сменил с друга дори и да имам възможност
61
2
 
1
 
! Отговори
СЛОНА преди 3 години
Помня 1998 когато г-н ЛАКОВ ВОДЕШЕ ПРЕДАВАНЕ ЗА ФИКСИНГА НА МАРКАТА И ТОЙ БЕ УЖАСЕН И ПЛАВАЩ КАТО НАШИЯ АВТОПАРК СЕГА И МИНА ОКОЛО ГОДИНА И ВЛЕЗИ ВАЛУТНИА БОРД И НЕКОЙ СИ СКУБЕХА КОСИТЕ ЧЕ МАРКАТА БИЛА ФИКСИРАНА НА НИСЪК *** ТУЙ ВИ ЧАКА И ТУК ЩЕ СЕ ЗАБРАВАТ СТАРИТЕ КОЛИ НАД 15 Г И ЕТО ТИ СВОБОДНИ ПАРКО МЕСТА РАЗТОВАРЕНИ ПЪТИЩА ПРИМЕРНО ИМАШ 2 КОЛИ СПАДАТ ТИ ПО ПЕТ НА КОЛА ПРИ ЗАКУПУВАНЕ НА ЧИСТО НОВА НО САМО ДО 2 ДРУГИТЕ ЛЕВЧЕТА СИ ГИ ПЛАТИШ И АКО ТЕ КУРОНЯСА И ВИРУСА СИ НА ТОТАЛ ЩЕТА
60
2
 
1
 
! Отговори
Хехе преди 3 години
Така е,който има най-старата комунистическа партия, ще има и най-стария автопарк! Традициите са това,което бяха...
59
2
 
1
 
! Отговори
Павел преди 3 години
Обективен незнам само от къде ти ги ражда главата тея разсъждения, размисли и страсти. Който е живял в онези времена знае как е било, а аз не си го спомням така както го описваш заплата 250 колкото сега 5000 хаха :D
58
3
 
5
 
! Отговори
Обективен преди 3 години
До 69 ПомняТам е работрата, че не помниш. Ссъс средната брутна заплата от 1988 година от 252,08 лева стандарта на живот беше какъвто е сега с брутна заплата от около 5000 лева, а над 5000 лева заплата имат много малко хора. Това е друга тема, но е факт, че преди 1989 година хората имаха пари за нова кола, а сега нямат. Затова по онова време се чакаше за Лада, имаше много желаещи да я купят, както сега има опашка и записване за най-новия айфон. Лихва по кредит от 2% без други разходи, купуваш и
57
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Каквото и да си говорим, всичко опира до пари. Като позакъсаха на запад, и там взеха да карат по-дълго старите си коли. Имаше статии даже за колите "втора ръка" за Западна Европа.
56
2
 
8
 
! Отговори
Обективен преди 3 години
Причината за стария ни автопарк всички я знаят - мизерните доходи в България след 1989 година. Някои се опитват да "лекуват" следствието, а не причината със забрана за внос на стари автомобили, но не се замислят докъде води това. Във всички държави, в които забраниха вноса на автомобили над определена възраст, автопарка още повече остаря, което е логично, но де акъл в предлагащите забраната. Другото, което някои предлагат е все по-голям данък за по-старите коли, което е противконституционно и
55
6
 
4
 
! Отговори
Сервиза преди 3 години
Що мислите идват с автовози? Първо, тези коли не могат да бъдат изкарани от там на собствен ход. Колата докато не мине преглед, се води че не е в движение. Второ - не се знае дали ако още не е изтекъл прегледа, дали изобщо тази кола ще стигне до България на собствен ход. Затова идват с автовози, не слушайте като ви казват "Ама по евтино излиза камион да пътува един курс и да ми докара 6-7 коли". Не е вярно това.
54
0
 
9
 
! Отговори
до 62 преди 3 години
В Германия манталитетът е друг. Работя в немска фирма и имат там служебни 520-ки (чисто нови, разбира се). У нас караме 540-ки за същите пари, защото именно обслужване, застраховки, данъци са в пъти по-евтини. Там такива коли карат само успели хора. А у нас какво да видиш?! Кварталното сервитьорче се качило на Ауди А8 на 10 години. Еми малко е смешно. Манталитет...
53
1
 
1
 
! Отговори
Мисирките са гладни преди 3 години
Прймейра се спотайва като пръдня в *** и не ги вози с правителствения Ергз, да ги храни и пои с бира, суджуци и фастъци! Кокалите им стърчат, за ЧНГ не стават !
52
7
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Преди години бях млад и зелен и си мислех колко е скъпо да имаш нова кола, ама на... Доста изгодно е. За сервизи- забравяш. Всяка втора промоция е с каско наполовина (което и без това е 40% надолу за коли под 4 години), както и безплатно обслужване. Еми, какво да кажем. Пожелавам на всекиго нова кола. През 2-3 години взимам новия модел. До момента един път не съм посещавал сервиз. Само карам. Идват, взимат я 1 път годишно, обслужват я и ми я връщат след 2-3 часа. Кеф.
51
2
 
8
 
! Отговори
сервиза преди 3 години
В Германия, няма сервизчета тип гараж. Там има сервизи за коли. И като влезнеш там (задължително влизаш, защото иначе не можеш да минеш преглед) ти излиза нещо си за 200-300 евра. Обаче като огледат колата и от 200-300 стават 2000-3000. И ако не платиш за да я оправиш - не минава ТЮФа. Значи - ако не платиш тези пари - ти не можеш да я ползваш, нямаш кола. И затова ги продават на нашите търгаши. Те ги карат в някой гараж и "Брат дай малко това да позакърпим че ще я продавам".
50
1
 
3
 
! Отговори
V преди 3 години
Кризата почна още в края на 2018 година .При някой от подизпълнителите между 20 - 30 % по малки поръчки.Най големия автопазар в света е китайския. В Европа хората нямат пари за автомобили. Според мен това няма как да не засегне и банките в Европа.Големите проблеми в Европа идват от банки и правителства. Липсва всякаква отговорност.
49
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Нормално да е най-стар паркът, след като населението е най-неуко и най-неквалифицирано, респективно- най-бедно. Кой ходи на запад? Берачи на малини и болногледачи с квалификация детска градина втора група. Масовката е това. А успелите нормални хора отдавна карат нови коли. Е, някои се залъгват как новата кола била скъпа и не знам какви си подобни глупости, но има и нормални мислещи хора с адекватни европейски заплати.
48
0
 
0
 
! Отговори
Светлинен 2 преди 3 години
До СветлиненЩом една тиква ти е крива...
47
1
 
5
 
! Отговори
Хемус преди 3 години
Карам двадесет и пет годишен "САФРАН",нямам намерение да го сменям!Каквото трябва като екстри си го имам,където съм искал ме е закарал!Ще надживее "спициалистити" и сапунерките с мощност на кухненски миксер
46
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До ДокНе пич, с грешка си. Не се избиваме заради таралястниците. Той таралясника как да те убие? Избиваме се, щот купуваме колите които нормалните хора вече махат, защото са карани, карани... а ние тук ги купуваме и летим с над 200 в час. А тя не е сигурна кола вече, тя е търкаляна и неподдържана. Е това е таралясник а не 40 годишна лада, която е поддържана и сменяно всичко навреме. Навън, когато изтече гаранцията, спират да поддържат колата, защото е скъпо. По евтино е да купи нова.
45
0
 
1
 
! Отговори
Браво преди 3 години
До Е И?Карай си я! Спира ли те някой?
44
5
 
4
 
! Отговори
в територията не... преди 3 години
До Програмист... те разбират. Привилегия е карането на колаа. Трябва да се спазват правилата. Който не спазва правилата, а това са 80 % трабва да им се отнеме привилегията.Когато колата не е технически изправна, има вредни емисии и т.н. трябва да се спре от движение. Това че някой нямал пари си е негова работа. Утре ще поискат и Боинг да управляват, че им било право.

Спонсорирани публикации