Parkmart - новата концепция за премиум пазаруване при храните

В супермаркетите залагат на гъвкавост при асортимента
Спонсорирано съдържание | Обновена: 1 ное 2021 09:52 | 1 ное 2021 09:50, Александър Попов
Parkmart - новата концепция за премиум пазаруване при храните

Магазинът в ЦУМ в София. Снимка: Parkmart

Виж други галерии »
Веригата премиум супермаркети Parkmart налага една нова концепция за пазаруване, която цели да отговори на високите изисквания на модерния клиент.

Преди броени дни компанията взе награда от PROGRESSIVE AWARDS за „Най-добър магазин в България до 1000 кв.м.“ с обекта си в гр. Бургас.

Добромир Андонов, собственик на Parkmart, притежава сериозен опит в сферата, като успешно управлява и верига сезонни супермаркети под друг бранд. Именно това му помага да идентифицира пазарната ниша, която Parkmart в момента опитва да запълни. Младият бранд се появява през 2018 г., когато отваря първия си обект във Варна, където липсата на подобен род услуга е особено осезаема. Днес веригата има два магазина в морската столица и по един в Бургас и София. И в трите града Parkmart има и онлайн присъствие и предлага доставка на продукти по домовете.

Експанзията е бърза дори и в предизвикателните години, а резултатите не закъсняват. Parkmart бързо набира популярност, като е силно припознат от младите градски потребители, които поставят особен фокус върху личния си комфорт и качеството на продуктите, които консумират. Магазините от веригата изпъкват сред всички други играчи на пазара, като комбинират отличната локация с изтънчен интериорен дизайн.

Освен с усещането за лукс, веригата впечатлява и с богат асортимент от висококачествени артикули, с които задоволява вкуса и на най-претенциозните клиенти.

„Това, което ни отличава от големите вериги супермаркети, е гъвкавостта, която можем да проявим при определянето на нашия асортимент. Работим с малки местни производители и ексклузивни доставчици“, обяснява Андонов.

Веригата се отличава с изобилието от местни продукти – над 50% от общия асортимент е формиран от български стоки, а в някои категории процентът е дори 100%. Пример за такъв сегмент е фермерският щанд, където Parkmart предлага една от най-богатите селекции от над 400 артикула местни фермерски и здравословни храни.

„Ние сме българска верига и търсим български производители на качествени и чисти храни. Има много такива и интересът към тях расте. Но те няма как да влязат в голяма верига, заради нейната структура и модел на работа. Приехме за своя мисия да изградим инфраструктурата и логистиката точно за такива малки родни производители. Така имаме възможност да си партнираме с тях и да им дадем шанс да реализират продукцията си и тя да достигне до точната публика“, казва Андонов.

Parkmart умело съчетава първокласни български продукти с най-доброто от световните марки. В магазина например може да се открие както месо от проверени местни производители, така и говеждо от селектираните породи Wagyu и Black Angus от водещи доставчици в САЩ, Аржентина и Уругвай. Друг отличен пример е селекцията вина, която наброява над 800 артикула от елитни световни брандове, премиум български вина, достъпни единствено в ресторантите и селектирани сортове от малки български изби.

„Клиентите ни са познавачи и често търсят редки артикули от най-високия клас. За да можем да ги предложим, работим и с най-големите чуждестранни брандове“, обяснява Андонов.

Секция Liquor&Tobacco предлага още над 200 вида популярна и крафт бира и над 400 вида селектиран твърд алкохол, част от които трудно могат да бъдат намерени на друго място в страната. Любима на клиентите е и гурме зоната с щанда за деликатеси на Le Plaisir de vivre. А в новия магазин Parkmart в столичния ЦУМ може да бъде открит и щанд на веригата Cafemag, специализирана в продажбата на кафе.

Именно ексклузивният асортимент помага на веригата да се развие шеметно по време на пандемията.

„Извънредната ситуация имаше положителен ефект върху резултатите ни, частично поради затварянето на ресторантите. Хората, които са свикнали да консумират скъпи и качествени продукти в ресторант, потърсиха алтернативен начин да се снабдят с тях и неминуемо откриха нашата верига. Защото при нас са качествените меса, риби, вина, от които тази категория клиенти имат нужда“, разказва Андонов.

От началото на COVID кризата магазините на Parkmart отчитат ръст в продажбите от около 25% на годишна база до края на 2020 г. Тенденцията се запазва и през тази година и дори след отварянето на ресторантите веригата отчита ръст от около 20%.

Добрите резултати дават увереност на Parkmart да стъпи извън пределите на Варна. В края на миналата година компанията открива първия си магазин в Бургас. Стъпката не е малка, защото, за да се се пресъздаде оптимално концепцията за бутикова атмосфера, инвестицията достига размер от 1 млн. лева. Супермаркетът предлага познатия асортимент на площ около 900 кв.м.

Логичното продължение на експанзията идва през месец май тази година, когато Parkmart отвори врати и в София. Локацията, в столичния ЦУМ се вписва отлично в луксозната концепция на веригата.

„За София със сигурност планираме повече от една физическа локация. За да покрием премиум районите и кварталите, трябва да открием още два-три магазина. Към този момент вече сме в процес на придобиване на още един обект, който е работещ. От следващата година започваме партньорство с някои от най-добрите строителни фирми в София и Пловдив, като целта е да бъдат изградени магазини в техните нови луксозни жилищни комплекси и сгради“, разкрива Андонов.

Веригата не възнамерява да влиза в големите търговски центрове тип МОЛ, но не е изключена възможността да построи свой, където Parkmart, като основен генератор на трафик, да е заобиколен от партньори със сходна идентичност.

А в Пловдив компанията работи и по вълнуващ проект за магазин от съвсем нов тип.

„Локацията в Пловдив е в процес на изграждане и до няколко месеца предстои откриването на супермаркета, като той ще е във формат от 3000 м2, какъвто досега не сме правили. Там ще разработим ритейл концепция от качествено нов тип, която в момента е тренд в някои европейски държави. Тя не е стандартен супермаркет, а нещо по-разчупено, между ресторант и супермаркет. Един нов поглед върху ритейл бизнеса и място, на което да ти е приятно да отидеш и да останеш, а не само да пазаруваш“, обяснява Андонов.

Отвъд физическото си присъствие Parkmart оперира и онлайн магазин в София, Варна и Бургас. Онлайн продажбите набират все по-голяма популярност, като вече отговарят за над 10% от общия оборот на компанията, помагайки є да обслужва клиенти, които са базирани далеч от нейните супермаркети. А доставката се извършва изцяло в тон с концепцията на веригата, чрез електрически автомобили, щадящи околната среда.

В близкото бъдеще компанията планира да се фокусира върху развитието на онлайн магазина си и своето мобилно приложение, което предстои да осъществи пряка връзка между физическото и онлайн пазаруване на всеки клиент, включително чрез използването на изкуствен интелект. А разработваната програма за лоялност ще позволи на клиентите да получават бонуси благодарение на своите покупки.


Още по темата: Parkmart
Още от

Спонсорирани публикации