Рекордно ниски продажби на коли в Европа през ноември

Е-колите в Германия и Великобритания - с пазарен дял от 20% и 19%
17 дек 2021 21:25, Анисия Иванова
19
Рекордно ниски продажби на коли в Европа през ноември
Снимка: Bloomberg

Европейският автомобилен пазар се свива за пети пореден месец, като рекордно ниските регистрации за ноември отразяват колко бавно индустрията се възстановява от дълбините на кризата с доставките, пише Bloomberg.

Продажбите на нови автомобили спаднаха със 17% до 864 119, което е най-слабият резултат за този период на годината, откакто Асоциацията на европейските автомобилни производители започна да следи данните през 1993 г. Увеличението на регистрациите на нови автомобили, спрямо първите 11 месеца на миналата година е едва 0,8 %.

Продажби

Това се отнася за Германия, най-големия европейски пазар на автомобили, където общият брой на продажбите е спаднал с 32%, но доставките на електрически превозни средства са скочили с 25%. Пазарният дял на електрическите превозни средства в Германия и Обединеното кралство нарасна съответно до 20% и 19%.

Недостиг

Индустрията трябва да се подготви за недостиг, който ще продължи и след 2022 г., тъй като производителите на чипове не инвестират в допълнителни доставки за производството на по-старите полупроводници, които обикновено се използват в днешните модели автомобили, заяви тази седмица консултантската компания Roland Berger.
Автомобилните производители успяха да смекчат удара, като дадоха приоритет на производството на най-печелившите си модели и повишиха цените. Оскъдните запаси също така повишиха стойността на употребяваните превозни средства и помогнаха за развитието на финансовите звена на автомобилните компании.

Целият анализ - на сайта Bloomberg TV Bulgaria
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


19
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
15
0
 
1
 
! Отговори
В. преди 2 години
Проучване на Тойота сред клиентите на електрически автомобили. Първият въпрос на притежателя на автомобила бил къде е капачката на резервоара за гориво
14
2
 
3
 
! Отговори
Ивайло преди 2 години
Последните няколко модела читави коли няма да спрат скоро. По-скоро хората биха ги преоборудвали, но не и сменили с електрокари. Това са НЕГЕРМАНСКИ коли, произведени ДО около 2008-2009, като последни, дето все още са свястни коли. Те ще изкарат поне още толкова, колкото до сега. Не визирам нито една немска марка, техните живеят по 200 000км / 5 години. Всичко им се скапва за 5 години. Старите истински коли на 20+ години вдигат здраво цените - хората се усетиха най-сетне. Поздрави от немско!
13
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Ами то от Европейските коли само Мерцедес вече става за нещо. Вземаш си пасат и на 200 метра от салона светва някоя лампа. Френските да не говорим, само за 2020-та модела Пежо направиха recall поради 28 причини на 208, 2008, 308, 3008 и 5008. Това са коли на под 1г повечето. После хората купували корейски и японски коли. Ми да, японеца няма да ти сложи всичките екстри, ама поне колата няма да се строши тотално преди да е навъртяла 300-400 хиляди км.
12
2
 
5
 
! Отговори
Христо Христов преди 2 години
ЕС затова ли даде милиарди на немските "печеливши" фирми, за да купуваме корейски и в скоро време китайски коли?!
11
1
 
3
 
! Отговори
Христо Христов преди 2 години
А за китайските електрички, чака ли се 6 месеца до година?
10
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
истината е че правителствата са най -потърпевШи, защото от всеки нов автомобил смъкват хиляди в ДДС, регистрация , скъпа застраховка(още ДДС) местни данъци и тъй нататък, а на производителите им е все тая- съкращават работниците, внос на готови автомобили от Азия ( виж къде се произвеждат повечето ел.коли на западните компянии) и повишаване на цените
9
3
 
12
 
! Отговори
Лили Иванов преди 2 години
Искам да дойде време, когато българите видим мерцедес и да кажем презрително ,ето пак някакъв изостанал немец е дошъл със трошк***та си.
8
0
 
15
 
! Отговори
Шк преди 2 години
Регистрациите падат, защото нови коли няма. При поръчка това лято на нов автомобил ми казаха 120-135 дни за доставка, след това и казаха 240,а сега уклончиво споменават 1 година. В момента всяка бяла европейска държава дава стимули за покупката на нов автомобил със замърсяване под 100 гр. Со2, но такива почти няма или са бе,умно скъпи, защото за единствените на склад.
7
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Аз чакам новата си кола вече 9 месеца от началото на март 2021. Официалният вносител казва, че нямат доставки.
6
2
 
13
 
! Отговори
Аха даб преди 2 години
Е то парите да не растът по дърветата..
5
9
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До 3... а да то пък петрола хич няма цена :) Карай на 3лв/л . Аз ще карам на 3лв/ 100км
4
3
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Големите индустриални самосвали дето ги товарят с руди за металите вървят само на дизел. На срещата за климатичните промени в Гласгоу возеха големците на електрички и ги презареждаха с дизелови генератори муахахаха.
3
6
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
При тези цени на токът за какви електрички ми говорят тези?
2
5
 
19
 
! Отговори
twin turbo преди 2 години
Новите коли са смотани или електрически, хората ще си карат старите, докато не ги забранят.
1
4
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Е-колите в Германия и Великобритания - с пазарен дял от 20% и 19%" Знаете ли колко енергия и копане се иска да изкопаш руда и после да рефинираш металите и дапроизведеш една батерия, а после за рециклирането? Като дръпнеш, чертата излиза, че електричките отделят повече емисии за производството им отколкото един дизел ще изгори за 15 години.