С грижа за служителя: Офисите - по-просторни и ергономични

"Основният фокус на работодателите се премести върху физическото и емоционалното здраве на служителите"
13

Ковид пандемията промени представите ни за това как изглежда един офис и колко трябва да се работи в него и колко - у дома.

По темата разговаряхме с ръководителя на отдел "Проекти" в Offisphera Вилимир Добрев  в рамките на събитието "Бъдещето: Дом и офис", което е специален проект на политематичната телевизия Bulgaria ON AIR. Целогодишната инициатива е съвкупност от експертни дискусии, които стартират през 2021 г. и събират представители на бизнес общността, експерти, професионалисти с мисия, за да представят глобалните промени и трансформациите в бизнеса, обществото и света.

Проектът насочва вниманието на обществото към успешни бизнес практики и възможностите за подобряване качеството на живот в сферата на имотите, образованието, кариерното развитие, предприемачеството.

"Пандемията ни накара да се замислим как живеем, как работим - да поглеждаме от различна перспектива на своите възможности. Ако до момента основният бизнес модел беше насочен към максимизиране на печалбите, то днес интересът на отговорните бизнес практики е насочен по-скоро към конкурентните предимства и социална ангажираност", подчерта Добрев.

По думите му това има много предимства - сплотява колектива и предоставя свобода да творят свободно.

"Основният фокус на работодателите се премести върху физическото и емоционалното здраве на служителите. Средата трябва да е дала възможност да се генерират идеи - всичко да е ергономично, офис пространствата да са просторни, с достъп до естествена светлина и климатизация. Столовете трябва да се адаптират към телата на служителите, а бюрата да имат опция за работене прав или седнал", обясни събеседникът.

Според Добрев не по-малко важно е и психическото състояние на работещите, което може да се повлияе от различни шумове и смущения в офиса. "

Представителят на Offisphera е на мнение, че "част от работните места ще бъдат заменени от изкуствен интелект".

"Трябва да се намери приложение на хората, които евентуално бъдат заменени - те вероятно ще трябва да са генератори на нови идеи. Вероятно ще провеждаме срещи и ще се виждаме през 3D аватари", изрази очакванията си той.

Специалистът разкри и как би трябвало да изглежда един офис от бъдещето: Високите технологии категорично ще бъдат в офисите. Ще ги допълват осветлението и климатизацията. Всичко ще бъде с една зелена насоченост.

Гледайте целия разговор във видеото.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


13
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
9
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Фирмите искат да станат като американските ИТ такива, всички в един голям хангар наблъскани и за това някои се изръсиха 50 млн. евро. Доста недалновидно при положение, че над 80% от служителите не искат дори и да стъпват в офиса в който нон стоп се симулира неистово щастие и оргазми.
8
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До 4 - Абе ти недей така. Видео чат за пръв път имах 2003-а. Интернет имахме 98-а, като пращаме неща на централен сървърв чужбина всеки петък и имахме служебни мобилни телефони, с приака за модеми. Беше някаква луда сума пари за времето си. Отне 20 години, за да стане "стандарт". Не, че не можеше да се случи всичко това още 2005-а. Не искаха, просто. Хората се усетиха, че има и живот извън офисите.
7
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Тая псевдо-хуманисична, калифорнйска, токсично феминистка глупсот, да се държим със зрели иднивиди, като с осем годишни деца, просто ми идва в много вече.
6
0
 
3
 
! Отговори
abeee преди 1 година
Вие оправихте заплатите, за офисте ще мислим
5
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
На полето е още по-просторно.
4
0
 
3
 
! Отговори
Глас от тъдява преди 1 година
Работя като куриер, почти всичките ни клиенти са фирми. Оня ден отивам да оставя някакви части в една работилница и гледам върти се една пералня в стаята за отдих (редом до обзаведена кухня и два дивана), на учудването ми отговорът беше "Много се цапат дрехите и шефа сложи пералня че не съсипваме домашните перални". Говорим за фирма къде работят 5-6 човека и едно момиче на телефона.
3
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
На компаниите неним пука за служителите
2
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Няма да се върнем в офис-фермите. Точка.
1
0
 
14
 
! Отговори
Stoyanov преди 1 година
Аз спрях да чета още от подзаглавието ! ---- "Основният фокус на работодателите се премести върху физическото и емоционалното здраве на служителите"

Спонсорирани публикации