BMW показа първи изображения на електромобила Megacity

Той трябва да се появи на пазара през 2013 година
2 юли 2010 14:32,
48
BMW показа първи изображения на електромобила Megacity
Първо изображение на Megacity. Източник: BMW

Шеф дизайнерът на BMW Адриан ван Хойдонк представи за първи път изображения на планирания електрически автомобил Megacity Vehicle.

Бордът все още не е одобрил окончателен вариант на дизайна на четириместния автомобил. Той трябва да се появи на пазара през 2013 година под субмарка на BMW.

От 19 юли тази година обаче във Вакерсдорф започва производството на елементи от въглеродни влакна, предназначени за каросерията на първите прототипи на новия модел.

"Процесът по дизайна все още не е приключил", обясни Хойдонк пред отбрана публика в музея на BMW в Мюнхен. „Все още нямаме финално одобрение от борда“, допълни той.

Автомобилът няма да се продава под марката BMW, затова и дизайнът ще се различава от този на класически автомобил с тази марка.

„Трябва да въздейства като стабилен и солиден“, казва Хойдонк. Общо с дизайна на Megacity Vehicle (MCV) са ангажирани 15 дизайнери, защото в случая е необходима повече креативност, отколкото за нов модел на BMW.

Производителят залага на супермодерен изкуствен материал, подсилен с въглеродни влакна за каросерията на Megacity – т.нар. CFK, който е с 50% по-лек от стоманата и с 30% по-лек от алуминия.

За целта баварците влязоха в партньорство с най-големия в Европа производител на карбон SGL Group. Въглеродните влакна ще се произвеждат от смесено предприятие на двете компании в Съединените щати.

„Купето на Megacity Vehicles ще бъде 100% карбон“, заяви експертът Йохен Тьопкер по време на уъркшоп на BMW в Мюнхен. По този начин общото тегло на автомобила ще бъде редуцирано със 100 килограма.

По данни на BMW обаче задвижването на електрическия автомобил тежи точно 100 кг повече от това, което би било теглото на модела с ДВГ. С използването на въглерод баварците вярват, че си осигуряват предимство пред конкуренцията, чиито модели ще са значително по-тежки заради солидното тегло на батериите.

Досега скъпият материал CFK намираше приложение предимно в самолетната индустрия и космическите технологии. За автомобилно производство в големи серии до този момент сметката не е излизала. В BMW обаче съвместно със SGL са разработили собствени технологии за въглеродни влакна, които сега ще бъдат приложени в производството на MCV.  

Още новини за електроавтомобили

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


48
Още по темата: BMWMegacity Vehicle
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
43
0
 
1
 
! Отговори
БАТЕТО преди 13 години
Tия имат са влезли в партньорство и с CEZ
42
0
 
1
 
! Отговори
vetrilo преди 13 години
Щом нема да гние това купе ще спечели сърцата на всички селски първенци като ауди 80-тип яйце навремето !!!!! очакваме скоро и по нашите села да го срещнем ....
41
0
 
1
 
! Отговори
кантар преди 13 години
Ако така наречения материал CFK е с 50% по-лек от стоманата,то той ще е около30% ПО-ТЕЖЪК от алуминия.Карай-важното да е як.
40
4
 
1
 
! Отговори
Old school преди 13 години
Аз пък ще си карам нещо 2.0-2,5 литра и така. Все ми е тая, колко ще ми каканижете за тия изгъзици.
39
1
 
0
 
! Отговори
рус преди 13 години
алооооу нещо да кажете за източно германската украйна-тротинетка-електромобил?
38
1
 
3
 
! Отговори
Язе преди 13 години
Абе се неграмотни сме се събрали тука май. Сакам бутон за предварителен преглед на мнението, оти инак се излагам като кифладжия.Наздраве!
37
4
 
1
 
! Отговори
Turk преди 13 години
kolko HP shte ochakwat ot chist elektro dvigatel, dneshni eltro divigateli sa narekani hybrid i to raboti s benzin. dvigatel kato raboti s benzin chrez tova stav magnit i zarejda bateriq. posle kolata izpolzva elektrichesko energia ot tazi bateria. za tova trqbva da notirlizirat voda, demek trqbwa da izkarat hidrogen ot voda za da gorqt hidrogen ...
36
1
 
6
 
! Отговори
Язе преди 13 години
Супермодерен материал... Алоооооу! Источногерманците са ви испеварили с има-нема 40 години с Трабанта :DDDАма цяло купе от въглеродни влакна и електрозадвижване... Значи това нема ни да гние ни да има какво толко да се потдържа. Значи батериите требе да са скъпи и нетрайни.
35
1
 
11
 
! Отговори
brigante преди 13 години
като пуснат колички с хубав дизайн вървящи от слънчева енергия,тогава ще има напредък:) но да зареждам с ток някакви си огромни акумулатори като на камиони не благодаря ще пропусна и това набутване:) искам акум. батерийки слънцето да ми ги зарежда и колата да не вдига повече от 90км друга кола не искам:)
34
2
 
6
 
! Отговори
Веско преди 13 години
*** какво е това бееееееее хаххахахахахаах :) лелеле хората ги продават вече тея още не могат да ги рисуват ... германците са уникални.
33
1
 
2
 
! Отговори
DG преди 13 години
Преди като не се е ползвала енергията, земята се е развивала в една посока, а сега с каквито и горива и източници да работим, все ще променим тази посока, неосъзнавайки какво всъшност правим. Явно ще я караме на принципа проба-грешка.
32
0
 
3
 
! Отговори
Iron man преди 13 години
колко ли ще струва това нещо,щом вече бензина ще отпадне.сигурно ще се калкулира в цената на колата за в бъдеще.и все пак най-добре е,че не го правят китайците.
31
0
 
2
 
! Отговори
DG преди 13 години
Интересно ми е, ако масово започне да се ползват така наречените "източници на био енергия", дали пак няма да се окаже влияние на земята? Ако масово се "обира" вятъра или течението на реките, няма как да не стане фал. Ще кажете: ама там енергията е огромна. Аз ще кажа колкото повече енергия, толкова повече потребление. Ние и сега произвеждаме малка част от CO2 на земята, ама явно учените имат основание да мислят, че ние причиняваме глобалното затопляне.
30
0
 
3
 
! Отговори
123 преди 13 години
Да и накрая пак дървени ги правят. В началото фючъристичен ала бала после тухла. И тези гуми ... дали ще са такива ... съмнявам се ...
29
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Вярно е че трябва да се употреби голямо количество за да се получи примерно 1л биогориво,но все пак да не забравяме,че от всичко може би може да се получи.
28
0
 
2
 
! Отговори
се преди 13 години
До15Напълно си прав точно поради тази причина не се прави нищо в тази посока .
27
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Нищо подобно. Биогоривото отдавна е мит и то неосъществим. Май не знаеш, че за да преминат само 15% от автомобилите на такова горива, ще трябва да се засеят с царевица всички обработваеми площи на света. Таке че забравете за биогоривото.
26
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Атомната енергия се създава от контролирана ядрена реакция и създава топлинаизползвана за кипване на вода, създаващо пара, която задвижва парна турбина. Тя може да се използва за механична работа или за генериране на електричество.
25
0
 
3
 
! Отговори
25 преди 13 години
Изхода са го измислили не от вчера или днес.Той е в биогоривото.Въпросът само че е доста скъпо,а на тях им трябва нещо,което да е икономично и евтино.За сега е само нефта,но нещата ще се променят.
24
7
 
9
 
! Отговори
Геш преди 13 години
Мойто момче, много точно определение си дал, само че не за АЕЦ, а за ВЕЦ. Повярвай ми в АЕЦ-а водата се ползва само за миене и пиене, не за производство на електричество.А относно хората, които се изказаха, че ел. автомобил върви 50км - грешите. В момента стандартно вървят 100 мили (около 160км) и се зареждат за 3-7 часа, зависи как ги зареждаш и каква е колата. Така че 150км в града са си бая. Прибираш се вечерта, зареждаш си я и на следващия ден пак.Има бъдеще в ел. автомобилите :)