Турция прави своя кола, базирана на Fiat

Автомобилът на съседите щял да бъде достъпен за всеки
20 яну 2012 17:06,
236
Турция прави своя кола, базирана на Fiat
Снимка: AutoMedia.bg

Турският автомобилен производител Tofas, съвместно с конгломерата Коч-холдинг и италианската компания Fiat, планира да произвежда кола, която да е създадена от А-Я в Турция. Намеренията бяха заявени лично от председателя на турската компания-майка Мустафа Коч, който се ползва с особена почит и е известен като наследник на една от най-старите фамилии в Истанбул.

"Те ще ни предоставят техническа подкрепа, но този автомобил ще бъде изработен изцяло от Tofas", заяви Коч пред журналисти в четвъртък. "Тази кола ще бъде в категорията, която всеки може да си позволи", допълни той.

Коч заяви, че все още не могат да бъдат дадени срокове, или някакви други подробности. Главеният изпълнителен директор на италианския автомобилен производител Fiat Серджо Маркионе, заяви, че компанията планира производството на турската кола да се осъществи в Бурса, което е в северозападната част на нашата съседка.

Ежедневникът „Vatan daily“ цитира Маркионе, който в Детройт е казал, че се забелязва прогрес по въпроса след разговорите с премиера Ердоган, който е настоявал да има кола изцяло произвеждана от Турция

Вестникът пише, че автомобилът ще бъде базиран на модела Fiat Albea, който ще бъде спрян в другите страни. Медията допълва, че Fiat ще предостави технологичната инфраструктура за автомобила. Плановете са първоначално от поточната линия на Tofas да слизат по 200 000 коли годишно.

Снимки на колата вижте в Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


236
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
74
6
 
9
 
! Отговори
do 96 преди 12 години
Нищо подобно! Този сайт изповядва чрез толерирането на такива ***, като теб, към етническа и религиозна нетърпимост, спрямо турците преди всичко! Така че този сайт е най нацисткият в бг! Но рано или късно ще отговарят пред Темида за всичко, ама за ВСИЧКО!
73
18
 
6
 
! Отговори
Жоро-бг преди 12 години
Италиански *** сглобявани от ***..... от немските автопроизводители треперят от страх от конкуренцията на *** и мужиците хаххахаха
72
4
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
***, *** сички покрай тебе бележат прогрес и инвестират в някакви технологии. Ти, ***, още се занимаваш с овцете в кошарата и цивриш за социализЪма/който не отричам, че освен всички лоши, си имаше и доста хубави страни/.
71
2
 
8
 
! Отговори
Гошо Тъпото преди 12 години
Дилема;китайски или турски...стоки да си купим.Еее,то не е дилема,ами си е много ясно -българска,но къде е тя.Трябва да попитаме баш...анихилатора на българската индустрия,бащата и идеолога на РеМъДетата и продажбата на държавни активи за 1 пробит$.Който иска да получи...актуален икономически съвет,или просто да го види за да му...благодари,може да го намери в Парламента,или в Драгалевци,но по пантофи не дава съвети.Ако все пак някой отиде,да го пита-от де да внесем пирони;ние не произвеждаме.
70
3
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
ot 30 godini nasam slusham samo kakva bedna dirjava e tr kolko sa negramotni turtsite edva li ne utre tr shte ruhne ostavete fantaziite elate v tr i sami vijte kakvo pravyat horata tuka svyat shte vi se zavie ako ne si minal ot edno myasto 1 mesets nemojesh da go poznaesh postoyanno se pravi po neshto tuka vsichki rabotyat,rabotyat i pak rabotyat
69
5
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Що радвам се , но ще съм по радостен ако турците купят ВАЗ и накарат руснаците да бачкат по европейски .
68
6
 
7
 
! Отговори
Turk до 86 преди 12 години
Ако си турчин няма да наричаш "***" Khan Asparuh...и няма да обиждаш всички българи.
67
11
 
21
 
! Отговори
АгАТА преди 12 години
абе замирисали простаци, кола която в германия трябва да платиш 1200 евро за да ходи в гробище в бг е луксозна. турците не карат *** кат в бг, останете си със своята мизерия и глупост. айде със здраве
66
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
В днешно време в света разликата е прави единствено ИКОНОМИКАТА /ПАРИТЕ/ независимо за какво става въпрос, ние сме най долу като цяло
65
4
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Ашколсун комшу,аферим.Недей обръща внимание тука на няколко ***.Те мразят успелите българи,какво остава за вас.След месец няма да ги има,защото ще са умрели от глад.Вместо да си търсят препитание,те са тук и по цял ден плюят,къде що е успяло
64
25
 
23
 
! Отговори
Аспарухов мангал преди 12 години
Ще *** от злоба ве братя ***!
63
4
 
29
 
! Отговори
до 82 преди 12 години
Тука имаха шанса да произвеждат не само коли. Но чужденците видяха, че булгара рюшветчия иска пари под масата и се отказаха.С влизането в ЕС вместо да валят пари работоспособното и интелигентно население се изнесе и тук останаха само роми и други български граждани пак с ромски манталитет.Нормално е това не се чуди колега.Това е нищо още по зле ще стане в България защото "изтичането на мозъци" продължава.
62
5
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
какъв ти е проблема, това си е нашето мнение, дей турк
61
21
 
26
 
! Отговори
Turk преди 12 години
Ейй завистлив народ ейй! Дей..а булгара ви дей..а, направете и вие амсалаци прости. *** и завистлив народ, бедна държавица!
60
8
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
мисля че в БГ е крайно време да се заговори за християнски фундаментализъм,това са ей такива като бойковиста
59
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
до 66още материали за производствените мощности искаш ли
58
5
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
до 66Производството на автомобили в Турция започва още през 1954 г., когато в страната се монтират първите американски джипове Willis. След това идват европейските фирми, които започват асемблиране на автомобили в Турция. Fiat (Tofas), Renault (Oyak) и Ford (Otosan) построяват заводи за монтаж, като първоначално автомобилите са предназначени главно за местния пазар и за страни от Близкия изток. През 1971 г. Фиат и Рено започват пълно производство на свои модели в Турция. През 1990 г. в Турция строи завод за производство на автомобили и Дженерал Мотърс. Четири години след американците идва и Тойота. За бурното развитие на производството в Турция помогна отварянето на турската икономика, след като през 1996 г. беше подписан Митническия съюз с ЕС. Така паднаха протекционистичните бариери и произведените в Турция автомобили станаха силно конкурентоспособни. Качеството на произвежданите в Турция автомобили расте непрекъснато. "Днес постигаме същата, а понякога и по-добра производителност от тази в европейските заводи", казва Ерчан Тезер, председател на Турското сдружение за производство на автомобили. В същото време цената на труда в Турция е четири пъти по-ниска от тази в Германия или Франция. Тези положителни промени дават възможност на автомобилните фирми да произвеждат в турските си заводи едни от основните си модели. Така през тази година в Бурса започна производството на Рено Клио 3, европейският автомобил на 2006 година. Голяма част от 150 000 автомобили произвеждани в Турция ще бъде експортирана за пазарите на ЕС. Тойота също произвежда в Турция основният си модел за Европа - Корола. В Турция ще започне и новото производство на лекотоварен автомобил, резултат от кооперацията между PSA Peugeot, Citroen и Fiat. Хюндай, една от най-агресивно настъпващите към световните пазари фирми, също е в Турция от 1997 г. Макар и по-далечни, перспективите за членство или дори само за по-близки отношения с ЕС, правят Турция привлекателен партньор за автомобилните фирми не само от Европа, но и от Азия и Америка.Още за друг голям производител на автомобили в Европа.
57
10
 
8
 
! Отговори
тцтц преди 12 години
бойковист, по голям *** от аспаруховия българин има ли бе ***?
56
7
 
27
 
! Отговори
бай ганьо преди 12 години
Фанатизираните зомбита, пак ръсят злоба.....хехехехехееее! Що бе ***, оти не се радвате на комшиите от Турция, а? Еййй, скапани сте и такива ще си останете!
55
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
до 66в нея в момента произвеждат автомобили фирми като Рено, Мерцедес, Форд, Фиат, Тойота, Хюндай и още доста други, общо 15 на брой. Към тях трябва да прибавим десетките фирми, снабдяващи основните производители с материали, суровини и детайли. Сега Турция произвежда повече от 900 000 автомобили годишно, като в отрасъла са заети прако или косвено над 500 000 души