Dacia: Great Wall не ни притеснява

Не ги възприемаме като конкурент, но не ги подценяваме, заяви шеф на компанията
Обновена: 14 мар 2012 14:49 | 14 мар 2012 14:47,
119
Dacia: Great Wall не ни притеснява
Снимка: AutoMedia.bg

Притеснява ли се Dacia от китайските коли, които произвеждаме в Ловеч? Могат ли моделите на Great Wall да бъдат реален конкурент на румънската марка, собственост на автогиганта Renault-Nissan?

Отговори на тези въпроси получихме лично от Жан-Кристоф Кюглер - старши вицепрезидент и лидер за региона "Euromed" (България, Румъния, Турция, Мароко и Алжир) за марките Renault и Dacia, от когото AutoMedia.bg взе интервю по време на автосалон Женева 2012.

Без да увърта 51-годишният французин, работещ в компанията от 1984 г., заяви: "Засега не, но преди 20 години корейските марки също не бяха толкова добри. Сега обаче, те са истински, добри конкуренти, така че според мен китайските производители на автомобили вероятно също ще се превърнат в добри конкуренти след време.

Те все още тестват пазара, търсят къде и с какво могат да се наложат. Китайците разполагат с огромен финансов ресурс и могат да си позволят това. Ние не ги подценяваме. Анализираме това, което правят. За нас обаче е по-важно да продължим да се развиваме, предлагайки на клиентите още по-добри коли, на още по-изгодни цени".

Кюглер визира новия модел Lodgy, чиято премиера се състоя в Женева.

"Това е седмият модел на Dacia за последните осем години - заяви Кюглер. - Всичките ни модели пожънаха огромен успех. Очакваме същото да направи и Lodgy. Увеличаваме обемите на производство, въпреки кризата в Европа. Dacia е много успешна марка, тъй като предлага най-доброто съотношение цена-качество. Dacia е умна покупка. Това личи много ясно в новия Lodgy. Той разполага с това, което никой друг не може да предложи за тези пари - седем места, сензорен дисплей, навигация, простор и качество".

Като основен конкурент на Dacia, французинът посочи марките Skoda, Seat и Kia:

"Това са нашите главни съперници на пазара, въпреки, че те не разполагат с конкретен модел, с който да ни конкурират. С Dacia ние създаваме нови сегменти и за наша радост, публиката ги приема много добре".

Dacia стана част от Renault през 1999 г. От тогава до сега румънската марка е произвела над 2 000 000 автомобила, половината от които през последните 4 години.

Най-успешно продаваната Dacia е SUV модела Duster. В завода в Миовени на час се сглобяват по 65 автомобила, като около половината от тях са от модела Duster. От пускането си на пазара през 2010, SUV автомобилът на румънската марка е продал над 100 000 броя в чужбина и около 5000 (само за 2010) в Румъния.

Новите модели на Dacia вижте в Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


119
Още по темата: DaciaGreat Wall
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
50
2
 
5
 
! Отговори
До 54 преди 12 години
И как разбра, че Great Wall не са нищо особено комплексарче?
49
5
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
за мен дачията е идеална за катафалка и спокийно може да се самоубиеш от депресията
48
22
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Само *** може да качи секейството си в китайско менте произведено в завод на мутра Автомобила не е пластмасова играчка
47
22
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
АЙДЕ СЕГА ОТВОРСКОВЦИ, ЗАШИТАВАЩИ, ПРОДУКЦИЯТА НА МАМАЛИГАРИТЕ, А СОБСТВЕНОТО ВИ ПРОИЗВОДСТВО В ЛОВЕШКОТО СЕЛО, КАЖЕТЕ МИ, КОЙ Е ПО-МОЩЕН ИКОНОМИЧЕСКИ, НИСАН-РЕНО-ДАЧИЯ ИЛИ КОМПАНИЯТА НА ПОДНЕБЕСНАТА ИМПЕРИЯ, КОМПАНИЯ НА СТРАНА, КОЯТО Е ИЗМИСЛИЛА, БАРУТА, КНИЖНИТЕ ПАРИ КОЯТО ПРОИЗВЕЖДА ВСИЧКО, ОТ КЛЕЧКИ ЗА ЗЪБИ ДО СОВАЛКИ ЗА КОСМОСА. ОТВОРКОВЦИ
46
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Great Wall Logan и Great Wall Clio !!! :))))))
45
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Кумулативните продажби на ГУМ за 2011 са се увеличили с 22.5% в сравнение с 2010, а експортният ръст на фирмата е 50 %. Брандът Haval SUV за девета поредна година е номер 1 сред продажбите на SUV модели в самия Китай, а Wingle Pick-up запазва върховата си позиция за 14-та поредна година. Увеличеният обем на продажбите и доходността се обяснява с ръста на нетните печалби.
44
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Двигателите на Great Wall Motors: В момента концернът от Баодин предлага серийни модели с дизелови и бензинови двигатели. Първите са собствена разработка, а вторите на Mitsubishi, отличаващи се със здравина, устойчивост и дълъг живот, които, въпреки 32-годишната си история, продължават да се използват за производство на нови автомобили.В 2012 ГУМ последователно ще сключи стратегически споразумения за сътрудничество със световни гиганти в бранша, като приоритетно ще се насочи към производители, специализирани в изработката на отделни компоненти, като Ricado, Mahle, Brose, Autoliv, Valeo, а после и към TRW, Bosch и BorgWarner. Така мениджърите от Баодин заявяват пред света, че променят обекта на своето внимание досегашното сглобяване на отделни елементи ще се замени с екстензивно развитие и технологична развойно-изследователска дейност.
43
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Създава брандова структура, разширява пазарните мрежи за продажби и сервизни услуги, изгражда центрове за резервни части и строи фабрики за асемблиране на своите коли в чужбина. Има ги в Русия, България, Сенегал, Индонезия, Иран, Виетнам, Египет, Етиопия, Украйна.Към този отбор ще се присъединят Бразилия (2013), Малайзия, Филипините Южна Африка и др.Така ГУМ се сдобива с лесен достъп до местните пазари без излишни производствени разходи бързо и чисто, както би казал нашенецът. Към 2015 се предвижда те да достигнат 24, с производствен капацитет от 500,000 бройки.
42
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
В 15-те години откакто Great Wall Motors изнася продукцията си, механизмът й за разработване на чуждите пазари остава неизменно стабилен и постъпателен. Например на руския пазар, който в 2009 търпи сериозни загуби заради световната криза, на практика тази китайска марка бележи скок от 17 пъти в продажбите си за 2010.
41
6
 
26
 
! Отговори
Мишо преди 12 години
Не знам какви ще са показателите на GreatWall, но колите на Дачия са ТРАГИЧНИ по отношение на безопасност. Това са единствените коли производсто 2012 с 3 звезди в краш тестовете на euroncap. За справка Опел Астра 1998г. има 4 звезди ... Много е жалко, че някой е готов да се качи в подвижен КОВЧЕГ за да спести 2-3000лв ...
40
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Ръстът за 2010 в сравнение с 2009 е 73%. Това е твърде над средния отраслов прираст. Така компанията се налага като една от търговските марки с най-бърз темп на развитие и ръст на печалбите.Кумулативните продажби на ГУМ за 2011 са се увеличили с 22.5% в сравнение с 2010, а експортният ръст на фирмата е 50 %. Брандът Haval SUV за девета поредна година е номер 1 сред продажбите на SUV модели в самия Китай, а Wingle Pick-up запазва върховата си позиция за 14-та поредна година.
39
4
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Ами нормално Дачия и Великата стена да не са конкуренти - двете компания предлагат автомобили от различни класове. Както казва и г-н Кюглер, китайците имат огромен финансов ресурс и в момента разработва пазарите за автомобилите си, те за разлика от Дачия от няколко години вече са стъпили на пазарите в Южна Америка, Австралия, почти цяла Азия, Русия, а със завода в Ловеч дадоха заявка за сериозна инвазия в Европа.
38
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
The Great Paperboard
37
13
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
До 37 Лада произвежда в пъти повече от Шкода !!!
36
17
 
39
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Не знам за Вас, обаче аз никога не бих си купил кола произведена в завод на мутра, в който средната заплата за инжинер е 450 евро :)
35
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Ок, волекса е красива кола, имам съсед, който си взе от първите и е доволен..НО цената от 15990 е за версията с всички екстри. Интересува ни, колко струва базовата версия???
34
15
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Като гледам как се развива Китайската икономика и тази на Европа, наближава времето завода в Крайова, където сега правят Дачия ,да започне да произвежда именно Грейт Уол (а може и Чери, Джели , БИД, Брилианс и др.). Ако видят малко зор от Рено, завода на Дачия е първия който ще продадат. НА колегата от Пловдив,който само Дачии вижда мога да кажа, че това много скоро ще се промени.Бакшишите масово спряха да купуват логани,фирмите вече ги следват.
33
6
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Ми много ясно каква комкуренция могат да бъдат с максимален капацитет от 50 хил. автомобила годишно ???все едно Лада да конкурира Шкода :)))
32
5
 
4
 
! Отговори
Гошо Тъпото преди 12 години
Ако ми дадат два нови...джипа китайски или румънски,на една...цена чудя се какво да...избера.Ще предпочета китайския,щото ако отида с..него до Китай,както имам намерение,ще получа...нов без пари,като разберат,че идвам от...братска България.
31
5
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
По скоро от Грейт Уол не бива да се притесняват от Дачия(не визирам само ловешката продукция). Баховица е само трамплин към Европа.Докато Дачията е дъщерна марка и е ограничена винаги да ползва старите технологии на Рено, Китайските производители напредват като крадът и купуват последни технологии и се развиват много бързо.Грйт Уол е само първият от тях,минал краштестовете и взел сертификати да продава в Европа, но много скоро ще дойдат и още..