Ето я - най-мощната дизелова Astra

Колата ще се предлага с 2.0 BiTurbo CDTI мотор с мощност 195 к.с.
37
Ето я - най-мощната дизелова Astra
Снимка: AutoMedia.bg

Гамата на Opel Astra се разшири с нов авангарден дизелов агрегат - четирицилиндров 2.0 BiTurbo CDTI двигател с мощност 195 к.с. и максимален въртящ момент 400 Нм. Той ще се предлага в три версии на каросерията - хечбек с пет врати, купе GTC и комби Sports Tourer.

Astra BiTurbo CDTI с пет врати достига максимална скорост 226 км/ч, превръщайки се в най-бързата дизелова Astra създавана някога (при Sports Tourer тази стойност е съответно 222 км/ч, а при GTC 223 км/ч).

Освен, че осигурява висока динамика, BiTurbo е същевременно и високоефективен. В комбинация с намаляващата разхода на гориво система Start/Stop, която е стандартно оборудване за всички версии на Astra BiTurbo, GTC изразходва едва 4.9 л/100 км (Sports Tourer и версията с пет врати - 5.1 л/100 км). Емисиите за GTC са съответно 129 г/км (134 г/км за хечбек и комби версията).

Новият BiTurbo CDTI двигател бе представен в началото на 2012 г. като задвижващ агрегат за флагмана на Opel Insignia. В зависимост от режима на работа и респективно натоварването на четирицилиндровия BiTurbo дизелов двигател на Astra, двата турбокомпресора с различни размери работят отделно или съвместно.

Малкият агрегат се задейства изключително бързо още при ниски оборотни режими. Това дава възможност за незабавна реакция при подаване на газ и предотвратяване на нежеланото "турбозакъснение". Още при 1250 об./мин, водачът може да разчита на въртящ момент от 320 Нм - тоест на 80 % от максималния въртящ момент от 400 Нм, който от своя страна е наличен в интервала от 1750 до 2500 об./мин.

В режимите на средни обороти двата турбокомпресора работят съвместно, като по-големият предварително сгъстява свежия въздух преди той да бъде досгъстен от по-малкия. Специален байпасен клапан контролира непрекъснато количеството на насочените към по-големия турбокомпресор газове. В резултат от това водачът продължава да се наслаждава на равномерно ускорение. При високи оборотни режими (от около 3 000 об./мин) цялото количество газове се насочва директно към големия турбокомпресор, запазвайки изобилие от мощност при високи обороти.

Основният фокус при разработването на двигателя 2.0 BiTurbo CDTI е да се осигури мигновено нарастване на налягането на свежия въздух при ниски оборотни режими и едновременно с това бърза реакция в режима на средни обороти. Потокът въздух се регулира в зависимост от оборотния режим и нуждите на двата турбокомпресора с различни размери и капацитет.

При ниски оборотни режими един специален допълнителен междинен охладител свързан директно с малкия турбокомпресор има за цел да осигури на сгъстеният от него въздух по-къса директна връзка към горивната камера. При междинни оборти по-големият турбокомпресор се заема все по-активно с работата, като сгъстеният от него въздух се охлажда в друг по-голям охладител.

Тъй като конфигурацията в двигателния отсек на Astra не е като тази на Insignia, инженерите са подходили по нов начин, като вътрешно са разделили охлаждащият въздуха модул на малък и голям междинен охладител.

По този начин, в своята същност, това технологично решение е различно от използваното при Insignia BiTurbo, където двата отделни охладителя се намират на различни места. Освен това и двата междинни охладителя на двигателя на Astra BiTurbo са от типа въздух-въздух за разлика от Insignia, при която малкият е с водно охлаждане. 

Още снимки на новата Astra вижте тук

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


37
Още по темата: Opel Astra
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
24
1
 
5
 
! Отговори
Един Българин преди 11 години
Опелът е най-добрия автомобил не само за средният българин, но и за средният европеец. За "дупенца", които не могат да го вдигнат има други марки като БМВ, АУДИ, че и някои френски капризи. За хората без проблеми под завивките автомобилът е средство за удобно, безпроблемно, на нормална цена придвижване от точка А до точка Б, останалите да му мислят :)
23
0
 
4
 
! Отговори
sdsds преди 11 години
много комплексарски мнения ,какви фордове какви 5 лева,какви сравнения !?!Колата е супер ,няма две мнения по въпроса .Вмомента карам астра G дизел и съм с много добри впечатления .НАдявам се в бъдеще да се кача и на тази красавица .Стига завист ,масово мненията са яко злобни и ограничени .......
22
0
 
4
 
! Отговори
до 31 и компания преди 11 години
Аз имам същата кола само, че със 100к.с. и четири врати. Колата е на повече от 5000километра и не е имала проблем с техниката.Дървено табло?Толкова е модерно таблото, че все едно се намираш зад самолет, а седалките.. какво да обяснявам.Седни зад волана и ще те питам кое ти е дървеното после.Мотора е изключително тих и най-вече колата е много стабилна на завой и т.н.Пътувал съм до Бургас и София и на дълъг пък е комфорт да я караш.А нали знаете, на хубавото винаги му се търси кахъра..
21
2
 
0
 
! Отговори
Опел ли? преди 11 години
Много красива кола с ужасени седалки и дървено табло. Двигателят е приличен, но подобни има всяка европейска марка от този клас - Рено, Ситроен, Фолкваген, Пежо, Фиат...Заради тъпанарското управление на Дженерал моторс Опел ще изчезнат от хоризонта, точно както това стана с много по-класната марка СААБ.
20
1
 
0
 
! Отговори
hihihi преди 11 години
Пак с фиатския мотор.....както и преди де...:)
19
0
 
1
 
! Отговори
До До Иво преди 11 години
Ми иска сигурно да има въртящия на Audi Q7 4.2 TDI - към 700-800 Nm :)
18
0
 
4
 
! Отговори
до Иво преди 11 години
Колко очакваш да е въртящия момент?Примерно на Passat CC / 2.0 TDI (170Hp) 4Motion е 350.На тази колица колко предлагаш да е?
17
5
 
2
 
! Отговори
Ivo преди 11 години
*** , с би турбо и само 400 нютон метра , първо си помислих ,че пишат за бензинов двигател но като видях дизел това е гавра струп. Доста малко за толкова съвремене автомобил и 200 к.с. Но това все пак си остава опел ;).
16
0
 
3
 
! Отговори
Гацко преди 11 години
То това не е новина. В Германия се продават от доста време, даже племенника ми си взе такава.
15
18
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Ако нямаше Opel, Ford щяха да са на последно място.
14
1
 
0
 
! Отговори
БГ-реалност преди 11 години
В България тия който, имат пари си купуват големи и яки коли,а останалите демек сиропучо кара коли втора ръка-първо качество.
13
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Zlatko, "гроздето е кисело", а?
12
16
 
2
 
! Отговори
zlatko_baretata преди 11 години
***. Но не нещо по зле от *** - *** поне не лови ръжда :)
11
10
 
7
 
! Отговори
zxcv преди 11 години
ръждица дали ще има като екстра?
10
1
 
7
 
! Отговори
fan преди 11 години
Само да ти кажа, че разработката на Фиат както я наричаш е от завода в Торино, който е на кого.... точно така... на GM...;)
9
2
 
5
 
! Отговори
ОПС преди 11 години
Само за сведение този дизелов двигател е разработка на фиат (както и предходните от последните няколко години - 1.9 ЦДТИ , 1,3 ЦДТИ и по новия 2.0 на инсигнията с една турбина. Много добри сизелови мотори.
8
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
...to hubavo dizel, ama s tazi shlaka po nashite benzinostancii shte kashlq mnogo..kato star pushach shte kashlq...
7
0
 
2
 
! Отговори
от 12 преди 11 години
"търговци НА употребявани автомобили" исках да кажа естествено!
6
0
 
9
 
! Отговори
до 9 преди 11 години
Напротив, пазят ги!Обаче нашите "търговци с употребявани автомобили" с бизнес-нюх търсят най-евтините от най-евтините, пък ако може и чукната, ама не много, но пък бз пари да бъде :)Та сами се сещаме, че сред тяхната ексклузивна селекция няма да има много "запазени" екземпляри :)Ех тия немски, австрийски и италиански баби, не ги пазят тия коли и това си е :)))
5
4
 
20
 
! Отговори
до 8 преди 11 години
Абе разбирачев , кой си купува нова кола днес и колко % са това от Българите. Нали за да устискаш на лизинга трябва да имаш поне 1000лв месечен доход. После чисто новата кола значи липса на какъвто и да е сън , постоянно ще трепериш да не ти я свият и ще се принудиш да слагаш електроника като побъркан за да спреш крадците. Никой не отрича че новата кола е супер но се касае за пари и доходи които 95% от Българите нямаме , това е горчивата истина. Парите на държавата са концентрирани в 5% от насел