Как Volkswagen стана феномен

Големият проблем пред концерна е кой ще наследи успешния дует Винтеркорн - Пийх
Обновена: 12 окт 2012 17:12 | 12 окт 2012 17:00, Бойчо Попов
7
Как Volkswagen стана феномен
Дуетът Винтеркорн (вляво) - Пийх докара VW до "пол-позишън". Снимка: Ройтерс

Голямата цел на Volkswagen е световно лидерство. До 2018 г. концернът от Волфсбург иска да продава повече автомобили, отколкото вечните съперници General Motors и Toyota. Експерти смятат, че това може да се случи много по-бързо, след като конкуренцията напоследък отчита слаби резултати. „Очаквам, че VW ще продаде най-късно до 2014 г. повече от 10 милиона автомобили, а след това ще стане и номер едно в света" оценява анализаторът Юрген Пипер от Bankhaus Metzler, цитиран от Wall Street Journal.

Докато други масови производители като Opel, Ford и Peugeot-Citroen закриват заводи, за да се справят с кризата в Западна Европа, във Волфсбург властва самочувствие. "Аз съм сигурен, че Volkswagen е по-добре позициониран за следващите години от всички наши конкуренти", заяви патриархът на компанията Фердинанд Пийх миналия вторник на събрание на персонала.

А шефът на концерна Мартин Винтеркорн повтори решението: „До 2018 г. искаме да станем най-добрият автомобилостроител в света“. Най-добрият автомобилостроител означава, разбира се, и най-големият. А по пътя натам Volkswagen се движи с бързи темпове. И браншовите експерти не се съмняват в това.

Каква е тайната на успеха за автомобилните гиганти? Какво прави Volkswagen феномен?

Ако се пита изпълнителния директор Винтеркорн по този въпрос, той често ще спомене „последователността“. "Концернът на Volkswagen черпи възможности за растеж последователно", каза по време на пресконференцията за последните финансови данни амбициозният мениджър. "В допълнение към широкото глобално присъствие ние основно разчитаме на нашата стратегия на мултимарките".

Винтеркорн и „приемният му баща“ Пийх, председател на Управителния съвет на концерна, са инженери. Познавачи на концерна ги описват като влюбени в технологиите, но освен от автомобилните детайли те се интересуват също от разходно-ефективни методи за производство и други марки и пазари. В продължение на години те бяха на шопингтур, придобиха производител на камиони, спортни автомобили и луксозни марки, и често демонстрираха, че имат „лека ръка“.

Днес концернът може да нарече 12 марки своя собственост и може да предложи почти всичко – от мотоциклет до 40-тонен камион. Компанията расте с бързи темпове. Само приходите от началото на хилядолетието насам са се увеличили почти двойно и то не главно заради придобивания.

Page Break

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

12Следваща »


7
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
5
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Наистина е феноменално как от 7 поколения може да различиш само 2 с разлики в дизайна.- Преди Голф2 и след Голф3 . Всичките други са еднакви
4
0
 
8
 
! Отговори
винкелин джантов преди 11 години
е па то гоуфо си е феномен...
3
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Как Volkswagen стана феномен--------------------------В Перник ли?
2
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
И защо е казал "фак ***"... Няма логика това ...
1
14
 
5
 
! Отговори
Историк преди 11 години
Немците направили нова кола. Харесали я, оглеждали я отвсякъде, и решили да й дадат име. И понеже всеки давал различно предложение, питали единствения чужденец там - говорещ английски - как да я кръстят.Англичанинът я огледал и рекъл: Фак ***. И немците единодушно решили да я кръстят фолксваген. Оттогава, и досега.