Бензинджия скапа колата на Обама

В Израел й сипали дизел вместо бензин
21 мар 2013 11:07, Красимир Ангелов
99
Бензинджия скапа колата на Обама
Снимка: AutoMedia.bg

Свръхсигурната лимузина Cadillac One отказа по време на официално посещение на американския президент Барак Обама в Израел. Според информацията на изданието 2424.co.il, което разпространи и снимките, причина за повредата е сгрешено гориво.

Посочва се, че служител на американското правителство е допълнил горивния резервоар на лимузината с дизел вместо с бензин. Ако може да се вярва на информацията, това се е оказало пагубно за колата, чийто двигател първоначално започнал да прекъсва, а малко след това отказал напълно. Инцидентът се случил на магистралата между летище Бен Гурион в Тел Авив и Ерусалим, съобщава AutoMedia.bg.

В крайна сметка свръхсигурната кола била репатрирана, а на Обама му се наложило да използва друг транспорт.

Местното издание е категорично, че Израел няма вина за този инцидент. Няма съмнение, че това е неволна грешка, а не атентат. Тайните служби на САЩ обаче водят собствено разследване.

Неотдавна колата се провали и при посещение на Обама в Ирландия. Тогава луксозната и сигурна лимузина се заклещи на портала на американското посолството в страната.

Автомобилът беше предоставен на Барак Обама на 20.01.2009 година, когато президентът официално встъпи в длъжност. По традиция за всеки нов президент на САЩ се изработва специална лимузина.

Въпросният Cadillac One има славата на един от най-сигурните автомобили в света. Силно модифицираната кола има почти непробиваема броня и постоянна връзка с Пентагона, а шофьорът й е специално обучен кадър на ЦРУ, трениран да изведе президента на безопасно място дори и в най-сложна ситуация.

Дължината на колата 6,30 м., а теглото й надхвърля 3 тона. Захранва се от осем цилиндров двигател с обем 6.6 литра, който доставя около 300 конски сили. Обема и мощността на двигателя са впечатляващи, но все пак бронираната кола може да се движи с едва 100 км/ч. и изразходва над 30 литра на 100 км.

Бронировката на вратите е с дебелина 20 см., а подът е изработен от плътна броня с дебелина от почти 13 см., като това прави колата устойчива на пряко попадение на гранатомет.

Резервоарът на лимузината също е брониран и има система за прекратяване на подаването на гориво, която го предпазва от взрив, при евентуално възпламеняване. Гумите, доставени от Goodyear, са с размер 19,5 цола и са усилени с кевларени нишки, като не спадат дори ако бъдат директно улучени с огнестрелно оръжие.

Автомобилът е изцяло ръчна изработка, като при композирането му са използвани материали, като стомана, закалено стъкло, титан, керамика и алуминий. За още по-голяма сигурност, президентската лимузина е изработена в три напълно идентични екземпляра, които освен на собствените си качества, могат да разчитат и на специално звено от 3200 агенти, конвой от 35 коли и няколко линейки.

Сред известните специални устройства, с които колата разполага, са прибори за нощно виждане, автономна система за подаване на въздух, приспособления за движение в мъгла, контейнери със сълзотворен газ, както и банки с кръв, които да бъдат използвани за спешно кръвопреливане, ако президентът бъде ранен.

"Официалната част" на автомобила е оборудвана със стъклената преграда, която разделя шофьора от нея и може да бъде управлявана само от мястото на президента, който има и паникбутон, с който да повика помощ при извънредни ситуации. На разположение на Обама са и сателитен телефон, директна връзка с вицепрезидента и Пентагона, както и wi-fi мрежа.

При изтичане на срока на службата на президентския автомобил, който струва около $450 000, той обикновено се унищожава. Единици, и то от по-старите екземпляри, са в музеи, но на туристите е разрешено да ги разглеждат само отвън.

Снимки на репатрираната лимузина на Обама вижте в AutoMedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


99
Още по темата: лимузинаБарак Обама
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
86
0
 
0
 
! Отговори
Радо преди 10 години
Ами нация избрала *** за президент ,какво да очакваш от нея
85
0
 
0
 
! Отговори
опъвач преди 11 години
няма нужда да се ограмотявам,направи си сметка колко ще тежи една врата с с броня от 20 сантиметра и каква панта ще я носи...дори люка,който затваря ЗСР-то в АЕЦ-Козлодуй и е толкова дебел,тежи около 10 тона.....
84
1
 
0
 
! Отговори
до 95 преди 11 години
от businessinsider. com /cadillac-1-the-tank-that-looks-like-a-car-2012-12?op=1вратите са снабдени с бронирани плочи дебели 8 инча.8 инча са 22 см.май ти трябва да се поограмотиш.
83
1
 
0
 
! Отговори
опъвач преди 11 години
какви са тия 20 сантиметра бе,и тия 13 сантиметра?...става въпрос за дебелина на бронята от порядъка на 20 милиметра,на 13 милиметра....даже и танковете нямат такива брони от по 200 милиметра....ало джурналистите!....поограмотете се де!!!!докога ще си бъдете проЗти!?...
82
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Малииии, аз като жена няма такъв резил да направя :))))Кат не знам нещо, поне питам.
81
1
 
2
 
! Отговори
Какво означава Ford преди 11 години
Какво означава FordFixOrRepairDailyЧестито собственици на Форд
80
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Хубава кола Искам да ви кажа че колите на Обама, бензина, бензинжиите си пътуват навскъде с него. Така че грешката си е на американците но колата е била оправена бързо.На летището Бен Горион са свалили с 70 правителствени коли, но до Ерусалим е отишъл с въртолет, за да не затварят шосето Тел Авив- Ерусалим.Занесъл дръвче Магнолия и го посадил на свята земя но *** го изкарали да го проверят в лаборатория и после пак го посъдили. Да имам проблемите на Обама
79
0
 
4
 
! Отговори
До 88-ми преди 11 години
Имам Жигули от 1977, 7 година не е изкарвано от гаража. Няма основен ремонт, на 150 000 км. Съвсем малки ръжди по предните калници. Не е москвич, но ремарке 230 кг и 900 кг товар ще ги дърпа без проблем. Празна вдига 120км/ч, но разхода е големичък. Има сменена верига, съединител, гърнета, бенз. помпа. Другото е бензин и масло, лесна поддръжка. Нафта няма да може да поеме, но бензин с различен октан винаги! Иска малка настройка и ...Цена ...вече за колекционери!!
78
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Вярвам ти за Сиерката - сигурно си професионален монтьор и заварчик с СО, щото като знам как гние и тая ламаринка като станиол особено на пода е като вестник. Не ми казвай че сиерката не си я кърпил, щото ще я караш иначе като Флинстоун
77
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
аз карам сиера комби от 14 години и за това време съм ходил 2 пъти в сервиза - веднъж като ме блъсна един моторист на кръстовище и втори път аз като блъснах една лада.всичко останало го правя в гаража сам, а това е смяна на масло и други подобни операции.квото да говорите за форда, факт е че е желязна машина
76
2
 
7
 
! Отговори
къв фюжън кви 5 лева преди 11 години
Абе братле кви 5 години те изкарал некъв Фюжън,баща ми бог да го прости имаше Москвич 12-так дефорсиран на газ.Знаеш ли коя година я купи 1984.Още основен ремонт не е правен. Смятай на колко години е и каква експлоатация е видяла и вижда руската машина и още е здрава -тон и 600 качва.Твоят фюжън след 30 години никой няма да си го спомня,камо ли да върви,да не говорим че тон и 600 не можеш му качи, и за оф-роуд е като джип !
75
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Това е опит за атентат от Хизбула... Цецо знае, има обосновани предположения.
74
1
 
4
 
! Отговори
ДО 84 преди 11 години
СУПЕР, СУПЕР, КОЛКО ДА СА СУПЕР АМЕРИКАНСКИТЕ КОЛИ, ТО ЗАТОВА, ТАМ КАТО ВИДЯТ ЯПОНСКА И ОСОБЕНО ТОЙОТА, ХОНДА, ЛЕКСУС, МЕРЦЕДЕС,БМВ И ИНФИНИТИ, ЗАБРАВЯТ ЗА КАДИЛАЦИ, ШЕВРОЛЕТИ, ФОРДОВЕ И КРАЙСЛЕРИТОЗ ФЮЖЪН В АМЕРИКАТА ГО КАРАТ ТАКСИДЖИИ И ПОЛИЦАИ, НОРМАЛНИЯТ ЧОВЕК КАРА ТОЙОТА
73
0
 
8
 
! Отговори
ЕДНО ПТИЧЕ МИ КАЗА.. преди 11 години
....ЧЕ, КОГАТОНеотдавна колата се провали и при посещение на Обама в Ирландия. Тогава луксозната и сигурна лимузина се заклещи на портала на американското посолството в страната....ФИДОСОВА Е БИЛА В КОЛАТА
72
3
 
4
 
! Отговори
до 79 преди 11 години
аз имам мерикански форд фюжън 2006, и това което си написал не е вярно.тази кола ме изкара 5 години само с 1 незначителен ремонт на радиатора.американските коли са супер.
71
1
 
9
 
! Отговори
ЕВПОРА И КОЛОНИЯТА преди 11 години
КОГАТО В ПРЕРИИТЕ СА ПРЕПУСКАЛИ ОЩЕ С ДИЛИЖАНСИ, В ЕВРОПА, МЕРЦЕДЕС, РЕНО, АЛФА, ПЕЖО, ПАНАР, ФИАТ, РОЛС-РОИС, БУГАТИ, ИСПАНО-СЮИЗА, ФЕРАРИ И ЛАНЧА, СА ПРАВИЛИ СЪСТЕЗАНИЯКОГАТО МЕРЦЕДЕС, РОЛС-РОИС, ИСПАНО-СЮИЗА, ХОРХ, СА ПРАВИЛИ БЛИНДИРАНИ АВТОМОБИЛИ ЗА ШЕЙХОВЕ, ЦАРСКИ ОСОБИ И МАХАРАДЖИ, ХЕНРИ ФОРД Е ОРГАНИЗИРАЛ КОНВЕЙРИ ЗА ФОРД-ТКОГАТО В ЕВРОПА СА ПРОИЗВЕЖДАЛИ БЛИНДИРАНИ АВТОМОБИЛИ ЗА ПЪРВАТА СВЕТОВНА И ФРЕНСКИТЕ ТАКСИТА РЕНО СА КАРАЛИ КЪМ ВЕРДЮН ВОЙНИЦИ НА ФРОНТА-А САЩ С КАВАЛЕРИЯ И ПЕХОТА
70
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
До хмм: Пробвай на ОМВ, става идеално, после 80 лева промиване на инжекторите, източване, филтри и си нов. Иначе ОМВ - невер агейн
69
0
 
5
 
! Отговори
менте преди 11 години
Бензиностанцията е била българска и са му сипали гориво-менте!
68
0
 
4
 
! Отговори
ЩАТСКИ ТЕХНОЛОГИИ !? преди 11 години
В АМЕРИКА АКО КОЛАТА Е ПОД 4 ЛИТРА РАБОТЕН ОБЕМ Е МАЛОЛИТРАЖКА,НОРМАЛНО Е ДА Е 4-5-6ЛИТРА-В ЦЕЛИЯТ СВЯТ С ТАКЪВ РАБОТЕН ОБЕМ СА НА КАМИОНИВ АМЕРИКА ДИЗЕЛ Е *** ДУМА,ПОЧТИ ВСИЧКИ ДИЗЕЛИ СЕ РАЗРАБОТВАТ И ПРОИЗВЕЖДЪТ ОТ КЪМИНС,В ЕВРОПА,ПЪРВИЯТ ДИЗЕЛОВ АВТОЛОБИЛ Е МЕРЦЕДЕС Е КЛАСА ОТ 38 ГОДИНА,А ПЪРВИЯТ КАМИОН ДИЗЕЛ Е МАН ОТ 28 ГОДИНАВ АМЕРИКА АКО КАРАШ НА МЕТАН ИЛИ ГАЗ СИ ИЛИ ЛУД ИЛИ ЕКСПЕРИМЕНТАТОР,В ЕВРОПА ТОВА Е ОТ 70-ТЕБИОДИЗЕЛ И ХИБРИДИ СА В СФЕРАТА НА ПОЖЕЛАНИЯТА В АМЕРИКА,ТУК СТАНДА
67
1
 
8
 
! Отговори
КАКТО КАЗВА НАРОДЪТ преди 11 години
............НАЙ-ДОБРИЯТ ФОРД Е ПРОДАДЕНИЯТИЛИ ПЪК ДРУГО - ФОРД И ***, ЗИМАТА НЕ РБОТЯТТОВА ВАЖИ ЗА ВСЯКА АМЕРИКАНСКА КОЛА, БЕЗ ЗНАЧЕНИЕ, ДАЛИ Е БЛИНДИРАНА ИЛИ С КЕВРАЛОВИ ГУМИНА ЗАЩИТНИЦИТЕ НА АМЕРИКАНСКИТЕ КОЛИ - ЕДИН ВЪПРОС:КАКТО ЗНАЕТЕ МЕРЦЕДЕС КУПИХА КРАЙСЛЕР, ПОСЛЕ ГО ПРОДАДОХА, СЪЩАТА ГРЕШКА НАПРАВИХА И ФИАТ, ЗАЩО МИСЛИТЕ ГО ПРОДАДОХАИ ОЩЕФОРД КУПИХА ВОЛВО И ЯГУАР - КАКВО СТАНА СЛЕД ТОВАДЖ.М. КУПИХА ОПЕЛ И СААБ, КАКВО СТАНА С ТЯХ СЕГАКРАЙСЛЕР КУПИХА МИТСУБИШИ -КАКВО СТАНА