Отговорът на Mazda

Новата Mazda6 е от автомобилите, в които се влюбваш от пръв поглед
21 юли 2013 17:35, Елка Василева
32
Отговорът на Mazda
Снимка: Automedia.bg

Сътрудничества за разработки на общи системи за задвижване, даунсайзинг, хибридни и електрически автомобили. Общо взето така изглежда автомобилната индустрия в наши дни. Японската компания Mazda обаче не се вписва в общата картина, тя върви по свой собствен път.

Преди около две години японците приключиха сътрудничеството си Ford и сега чертаят бъдещето си сами. Обявиха се и против даунсайзинга, като все още залагат на двигатели със сравнително голям обем. Хибридите също не се харесват на Mazda и тук компанията има свое виждане.

Отворът й се нарича Skyactiv - технология, която чрез усъвършенстване и олекотяване трябва да гарантира едновременно висока динамика и нисък разход на гориво.

След като изпитахме първият модел, създаден по технологията Skyactiv - CX-5, наред дойде и Mazda6. За тест взехме дизеловата версия, която се очаква да бъде най-търсена в Европа.

Дизайн и оборудване

Започваме с дизайна, тъй като той е водещ при избора на автомобил. Всъщност по-голямата част от хората избират новата си кола си по външния вид. В Mazda явно знаят това много добре, тъй като с новото поколение на Mazda6 определено са се постарали. Моделът е авангарден, индивидуален, динамичен и със сигурност хваща окото. Любопитна подробност е, че въпреки хищния си силует Mazda6 е сред автомобилите в този клас, които имат най-висок просвет - 165 мм. А това, както се досещате, е много удобно, особено по пътища като нашите.

В интериора ситуацията е аналогична. Добре изработени уреди, приятни и меки на допир материали, удобна позиция на седене, добра видимост във всички посоки и достатъчно просторен салон за 4 или 5 души. Изолацията на купето също изненадва приятно, за разлика от инфо-развлекателната система. Именно тя е слабото място в интериора на Mazda6. Системата разполага с всичко необходимо, но просто не изглежда съвременна като всичко останало в колата.

Иначе в оборудването са включени почти всички технологии, които могат да бъдат намерени на пазара. Сред тях са адаптивни челни светлини, които следят кривата на завоя и превключват автоматично от къси на дълги (и обратно); система, която предупреждава при наличие на автомобил в сляпата зона на огледалата; активен автопилот, който може да поддържа автоматично предварително зададена дистанция до движещия се отпред автомобил; асистент при потегляне по наклон; система, която предупреждава при неволно напускане на лентата на движение, технология, която може да спре автоматично колата и др.

Двигател и трансмисия

Както при всичко останало, и тук инженерите на Mazda пренебрегват общоприетите догми. Вместо да използват скъпо струващи системи за рекуперация на газовете, за да покрият стандарта Евро 6, японците залагат на няколко новаторски решения. А именно, ниска степен на сгъстяване 14:1 и високо налягане на турбокомпресора, плавен и по-дълъг процес на горене, по-хармонична крива на въртящия момент, намаляване на теглото на детайлите и подобряване на студения старт.

В резултат на това инженерите са конструирали изключително тих дизелов двигател, който отговаря на стандартна Евро 6, развива 175 к.с. при 4 500 об/мин и 420 Нм при 2 000 об/мин.

Двигателят е оборудван и със системата i-ELOOP. Да, това е поредната технология, която не сте виждали в друг автомобил. Тя използва кондензатори за съхранение на електрическата енергия, генерирана по време на спиране. Вместо познатите батерии системата залага на двуслойни кондензатори, които се зареждат в рамките на няколко секунди, захранвайки с енергия електрическите компоненти в колата, като климатичната система или аудио уредбата. 

Всичко това, поне според Mazda, трябва да достави среден разход на гориво от само 4.8 литра на 100 километра (при версията с автоматик). Ние регистрирахме по-висок с 1.5 литра разход, а тестът ни се състоя главно на магистрала. Потребление от 6.3 л/100 км въобще не е високо, но въпреки това е много над предписаното от компанията, което определено не е приятна изненада.

Трансмисията също е изцяло разработена от Mazda, което отново не е присъщо дори за най-големите компании. Скоростната кутия е с 6 степени, не блести с нищо специално, което може да бъде усетено от пътуващите в колата, но определено върши отлично своята работа. Превключването е плавно и навременно, независимо дали става с висока или ниска скорост.

На пътя

Пътното поведение на Mazda6 е точно такова, каквото можете да очаквате от автомобил с подобна визия - стегнато, динамично и комфортно. Комбинацията от мощен дизелов мотор, прецизно окачване, отлично обезшумен салон и директно управление, правят Mazda6 отличен спътник за всяко едно пътуване както на кратки, така и на дълги разстояния.

Струва ли си?

Mazda6 е от онези автомобили, които избираш със сърцето си. От онези, в които се влюбваш от пръв поглед и искаш да имаш на всяка цена. Това обаче съвсем не единственият коз на модела. Той е удобен, модерен, безопасен, приятен за каране, има просторен салон, динамичен двигател и конкурентна цена. Разходът на гориво също е добър, но все пак не очаквайте чудеса.

Технически характеристики Mazda6 2.2 CD 175 i-ELOOP

Двигател: 2.2 литра с четири цилиндъра и каскадно пълнене с две турбини
Мощност: 175 к.с. при 4500 об/мин
Въртящ момент: 420 Нм при 2000 об/мин.
Трансмисия: Автоматична с 6 степени
Ускорение 0-100 км/час: 8.4 сек.
Максимална скорост на движение: 216 км/час
Разход на гориво: градско - 6.0, извънградско - 4.8, средно - 4.8 л/100 км.
Собствено тегло: 1420 кг.
Обем на багажника: 489 л.
Размери: дължина - 4865 мм, широчина - 1840 мм, височина - 1450 мм, междуосие - 2830 мм.
Цена: 67 980 лв. с ДДС за най-високата версия. Начална цена за модела: 46 980 лв. с ДДС

Още снимки на Mazda6 разгледайте в Automedia.bg
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


32
Още по темата: Mazda
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
24
2
 
5
 
! Отговори
Авитохол преди 10 години
Peshonizer, единствената страна, в която няма ограничение на скоростта на някои магистрали е Германия! В цяла Европа ограничението е до максимум 130 км/ч, а в САЩ е 65 мили/час (104 км/ч) за леките автомобили.Иначе Мазда 6 изглежда прекрасно, на Автосалон София 2013 ми направи много добро впечатление, въпреки, че не харесвам особено японските автомобили. Страхотна визия, качествени материали и учудващо пространство вътре. Достоен конкурент на Пасат и Инсигния.
23
12
 
4
 
! Отговори
Peshonizer преди 10 години
Чета и не вярвам. Първо - външният вид силно наподобява БМВ 5-ца, което има сложена предна броня от Jaguar XK. После - какъв по дяволите е тоя двигател?!? 8.4 до 100? Това по нанагорнище 45% ли е? Или с ремарке тон и половина? А максимална скорост 216км/ч просто унищожава шансовете на колата за всяка по-развита страна със сериозни магистрали.На фона на това - цена от 70 000 е просто изумителна. После се чудят защо германците са превзели пазара на автомобили...
22
0
 
0
 
! Отговори
miro преди 10 години
Вероятно е добър автомобил. Но защо е толкова голяма, това практично ли е? За град ще е неудобна и кого конкурира с тези габарити - БМВ 5 ?
21
5
 
9
 
! Отговори
Собственик на Мазда преди 10 години
Невероятен автомобил! Имам старата 6-ца седана... 2005-та година 2.0 дизел. Мога да кажа, че съм карал доста други коли преди нея, но като возия, здравина, ЕКСТРИ е ненадминат автомобил. Поддръжката е по-скъпа, но при добра грижа няма да ви се налага да влизате често в автосервиз! Мазда имат свое собствено присъствие и виждане за автомобил! Само за ценители!
20
8
 
1
 
! Отговори
бд преди 10 години
бмв 2.о дизел от 2010г с един турбокомпресор 380нм,184кс,227км/ч и т.н.
19
5
 
6
 
! Отговори
Даниел преди 10 години
На тези, които казват че колата е малка и тясна - явно не сте се возили в новите модели на Мазда, било 3 или 6. Само за справка - в Мазда 3 седан съм возил 5 човека и никой от тях не се оплака да му е тясно или некомфортно, а новата Мазда 6 е дори още по-голяма от Мазда 3. Относно двигатели - ако някой ми посочи друга кола от класа с дизелов двигател с въртящ момента 400 и повече Нм, да заповяда. Колата може спокойно да си поддържа 200 км/ч и повече, ако имате топки за това.
18
10
 
0
 
! Отговори
бд преди 10 години
мб290тд от 1996г за 1/10 от цената на маздата има по добър разход, сходни киограми и максимална скорост.За комфорт и здравина не мога да говоря,защото маздата е нова и не се доказала,но едвали ще я има след 17години.Хубаво е да караме нови коли ,но да се различават от 20 годишните баби.
17
0
 
22
 
! Отговори
keles преди 10 години
Супер си е количката, седан в горния сегмент на средния клас, приятна външност и стандартна техника за нова кола. С 2 думи - добра семейна кола без изцепки. Впечатли ме ниското и тегло, ако е вярно това е много добро постижение понеже колата не е малка.
16
11
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Имам я от два месеца. Велика е, нищо общо с баналните дървеняци на немците!
15
34
 
7
 
! Отговори
irtish преди 10 години
BMW, tova e kola, vsichko drugo e kompromis!
14
2
 
39
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Прекрасен автомобил. Да се сравнява с Е46 и подобни праисторически автомобили е меко казано абсурдно. Да се сравнява с БМВ- също, поради факта, че БМВ е кола за по-заможни хора, а тази Мазда е насочена към средната класа. Очеизвадно *** това няма как да го разбере.
13
6
 
31
 
! Отговори
до 1 преди 10 години
***, карай си там 12-годишните Е46ци и мълчи! Ти пари за такава Мазда през живота си няма да имаш, тя не е за бачкатори като тебе, а за нормална средна класа. Средна класа, която на тебе ти е непонятна. Марш в Испания да береш ягоди!
12
3
 
35
 
! Отговори
Suisse преди 10 години
Ne e tova kola za Ganio balkanski. Na seltaka mu triabva audi, bmw ili mercedes. Prost narod. Za spravka kommentarite dolu.
11
9
 
3
 
! Отговори
John преди 10 години
Качете се на кола с DGS скорости, след това говорете за автомата на Mazda и разхода на гориво.
10
15
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
новата мазда 6 е отговор на старата мазда 6конкурентоспособна е единствено на старите си модели
9
16
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
прилича на форд
8
12
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
сигурно е много хубава ама от към визия изобщо не ме грабва и по грозна снимка нямаше ли?
7
6
 
7
 
! Отговори
dafuq преди 10 години
"Просторен салон" - явно е за някоя друга кола, защото за тази това не важи. Както и за повечето в тоя клас, модерно е да е тясно вътре и огромно вън. За сравнение - CX-5 е по-широка и удобна.
6
9
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Нещо не разбирам заглавието, отговор на какво е новата мазда 6? Мазда имат добри модели и определено мазда 6 не е била между тях. До сега. Новата може и да промени това.
5
5
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Unikalna e ! Krasota , kakto vinagi...shtom ADAC gi slagat na chelno mqsto vinagi , znachi ima zashto.Qponskite koli sa zdravi, no Mazda e nai-zdrava