Lada Samara е вече история

След 30 г. ръбестият хечбек напусна окончателно поточните линии
Обновена: 6 фев 2014 12:34 | 6 фев 2014 12:32,
38
Lada Samara е вече история
Така изглежда най-новата версия на Samara. Снимка: Lada

Производството на руската Lada Samara, ръбестия хечбек с предно предаване, пуснат на пазара през 1984 година, най-накрая е спряно, съобщи руското електронно издание Газета, цитирано от БТА.

Общо 5 427 000 автомобила, кръстени на приток на река Волга, са напуснали поточната линия до края на декември 2013 година. През последната година Samara, която се произвежда в завода на Автоваз, притежаван от Renault, в Толиати, е била пожелана от едва 60 000 клиенти в Русия и бившите съветски републики.

Именно слабото търсене е причината за спирането от производство. Запасите при дилърите са обаче достатъчни, за да се задоволи търсенето до края на годината, става ясно от информацията.

Lada Samara вече има заместник - седанът Granta, който е на пазара от 2011 година и отговаря на съвременните мерки за безопасност.

Samara бе базов автомобил, лишен от модерни технологии, включително въздушни възглавници и електронна стабилизираща система. Произвеждана е във варианти с три, четири и пет врати. Двигателите са разработени с помощта на спортната германска марка Porsche, но въпреки това не се отличават с нищо специално.

Прекратяването на производството на Samara е част от стратегията на Автоваз за модернизиране на предлаганите автомобили и поетапно спиране всички стари модели.

Още за автомобилите на Lada вижте в Automedia.bg

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


38
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
12
2
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
"Двигателите са разработени с помощта на спортната германска марка Porsche"А аз се чудех. Гледам вчера на магистралата една Самара, цялата натоварена с щайги, буркани, зарзават, а отзад ремарке със свинкя - майка с десет прасенца. И излетя с 270км/ч.
11
2
 
42
 
! Отговори
щирлиц преди 10 години
За пет години като автотенекеджия съм кърпил Лади,Кадети,ауди,мерцедес123,японски..Когато видиш,че всички коли ръждясват,повреждат се и то от първа ръка,се научаваш да цениш всичко създадено от човек.Да претегляш минуси и плюсове.Само лигльовци,никога не яли със мръсни ръце,могат да определят нещо като черно или бяло..Използвайте главите си,учете,четете,РАБОТЕТЕ,станете хора-стига бълвахте дивотии!
10
37
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Да, призовавам руснаците да погребат и всякакви други коли, самолети, реактори и въобще какватъо и да е руска "техника" и да не се заблуждават, че нещо могат да конструират или построят. Пка да се благодарят, че имат суровини, които олигархията им да цоца и да дава по някоя троха, иначе масово да са измрели от глад. Руско ли е, и без пари да е, не го вземам (е, освен някоя девушка и то за 2-3 пъти, не повече, че и те малко са като колите им; ъ-ъ-ъ, това е от опит, де).
9
6
 
41
 
! Отговори
Чефо преди 10 години
Кола като кола! Нормален автомобил, напълно съпоставим с европейски модели като Рено19, Пежо 309, Фиат Типо, Опел Кадет, и пр. Автомонтьор съм и не съм видял никакви предимства на една пред друга от всички изброени! Единствено малко повече вложен интелект и технологии от това време и в този клас има при VW, Роувър и някои японки.Тука е пълно с ***, дето карат разпадащи се барутници БМВ или Мерцедрс и си мислят, че са нещо повече от една нова самарка... :)
8
7
 
9
 
! Отговори
Ужас! преди 10 години
Той последния вариант още по грозен от първия! Модел от 1984-та!? Тия руснаци или да правят нещо ново или да не се излагат с модели отпреди 30 години! Те първите Жигули от 68-*** бяха по добри даже!
7
2
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
да живее ЛАДА 1500!
6
13
 
19
 
! Отговори
Гюро Михайлов преди 10 години
Двигателят бил разработван заедно с Porsche...--------------------------------------------------------------------Хахахахахахахахахахахахахахаха...Самара е подвижен клозет с вътрешно горене...
5
1
 
12
 
! Отговори
до 1 преди 10 години
Не бъди всезнайко, излагаш се! 3 врати = хечбек + 2 предни врати4 врати = седан версия5 врати = хечбек + 2 предни + 2 задни врати
4
13
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Така ще е,като не предвидиха специално място за огняра...:)))
3
12
 
15
 
! Отговори
........ преди 10 години
Това са едни "прекрасни" автомобили....
2
0
 
26
 
! Отговори
багажник преди 10 години
седан е с 4
1
39
 
5
 
! Отговори
Той е преди 10 години
С три, четири и пет врати...? За три и пет е ясно, но как става с четири? Оставят по само една задна, или пък е без врата на багажника? Май, някой пак е писал наизуст...