Заводът в Ловеч затихна! А Great Wall?

Уволнен е половината персонал на автозавода
13 яну 2016 16:00,
82
Заводът в Ловеч затихна! А Great Wall?
Заводът в Ловеч. Снимка: Automedia.bg

Единственият в България завод за сглобяване на автомобили спря работа, като се раздели с половината си персонал.

Причината е, че произвежданите коли не отговарят на стандарта Евро6, който ЕС въведе като задължителен за новите автомобили, съобщава "Телеграф", позовавайки се на три независими един от друг източника.

От Great Wall коментираха пред Automedia.bg, че наистина има спиране на производството, но то е временно. Причината са множеството коли на склад, както и процесът по подготовка на конвейера за новата гама модели на марката, които видяхме на салона в София. Въпросните нови модели покриват нормите на Евро6.

Към момента няма яснота кога точно ще бъде възобновено сглобяването на коли. От Great Wall бяха категорични, че заводът няма да бъде закрит. Потвърдиха обаче също така, че информацията за съкращаването на персонала е достоверна.

От компанията допълниха, че продажбите им в България през 2015 година са били с 4% по-високи спрямо предходната година. Така пазарният дял на Great Wall у нас достига 2,12%.

Припомняме, че заводът в Ловеч бе открит през февруари 2012 година. Към момента сглобените в България коли се пласират на няколко европейски пазара, сред които Италия, Румъния, Македония и Сърбия.

Още по темата четете в Automedia.bg

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


82
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
18
4
 
18
 
! Отговори
стената преди 8 години
ВИДЯХА У КЬОРАВИЯ ЕДНО ОКО И НЕГО МУ ИЗВАДИХА
17
9
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Дреме му на нашенеца за някакъв си завод за автомобили! Той генетично е предопределен да кара вехти барутници! На около половин милион километра, но купени с превъртения колометраж на 122 хил. :)))))))) И верват! Вътрешно знае че не е истина, ама за пред хората да бъдат вървежни.
16
7
 
28
 
! Отговори
ГОЛФ преди 8 години
ЕС защо не спря VW след скандала с емисиите? Ние нали сме беззъба баба изпълняваме аламинут.
15
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
22 вероятността ти да буфнеш в такава кола е по скоро 100%. Говоря ти за нива на шум , вибрации и като цяло ергономията на автомобила. А ти като не можеш да поддържаш стари коли е друга тема. Аз съм пътувал с 15 годишна кола 1600 км. без да се спре двигателя. Това беше преди 3 години и колата все още се ползва в същото добро състояние.
14
11
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
20, а ти пътувал ли си цял ден в 20 годишен таралясник???? Изключено е! Вероятността да буфне за цял ден каране клони към 100% :)Поговорката гласи: Хвали старо, карай ново!
13
1
 
46
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
За Гришата не ме е грижа, но съжалявам за уволнените работници, защото за тях това е може би единствен доход. А Гришата в това отношение не мога да го мисля.
12
3
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Жалко за хората, които са останали без работа. Това се наблюдава от 2008година, откакто започна поредната криза за България, преди да са свършвали предходните. Малкия и среден бизнес вече колабира, явно идва ред и на големия. От друга страна 12 годишен (дори и 20 годишен) мерцедес е повече кола от тези недоразумения.Искам някой да ми каже дали е пътувал повече от 1000 км. за един ден с такава кола.
11
1
 
38
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Съжалявам, но това говори за малоумщина. 60-те години спряхме Реното в завод Рекорд в Пловдив, 90-те години спряхме завода на Ровър във Варна. Сега - пак. Явно причината си е нашенска. Румънците и сърбите как си правят и Югото и Дачията и не са имали проблеми още от соца и продължават. Явно у нас икономистите и предприемачите са слаби. Няма соц, няма демокрация, явно не бива.
10
2
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До края на месеца, Виктор Димачук закрива и завода в Лом. Там работят 600 човека. До края на месеца ще бъда съкратени 100 човека.Това е заради безобразията, които се вършат в БГ, като се започне от муренското МВР на Бъчварова.
9
5
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Ми напревете заплатите мин. По 1000лв и ще имат хората коли!!! 15 хил. Евро една дачия или греад лоал(не знам как се пиши точно с тия английски имена) па нема пазар... ми няма да има
8
3
 
27
 
! Отговори
Гецата преди 8 години
Гадно. Ловеч малко се посъживи след като Great Wall отвориха завода. Ще е хубаво ако възобновят работа на пълни обороти, защото икономиката в провинцията и без това буксува.
7
21
 
13
 
! Отговори
eadarbiznesmen преди 8 години
Българите се радват на дърти коли. Моите работници се радват и работят здраво за минимална заплата малко над 300 лв чисто след увеличението. Мерцедес ще видят през крив макарон. Аз карам мерцедес, но не за 12000 а за 120000, но това е друг въпрос.
6
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Кой е замесен във фалита?
5
3
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Никога не се е сглобявало нищо колите си идват готови като се освобождават от митницата само .Тази държава така няма да се оправи никога държавата и пресата не само се затварят учите но и тиражират лъжи
4
3
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Не само от данъци, България живее и от контрабанда и гурбедчии ;)
3
10
 
18
 
! Отговори
ПЕНКО преди 8 години
Тук Герб няма вина. Вината е, че те просто правят самоходни *** в този завод. Кой луд ще си купи кола, която на първите 6 месеца и има дупки от ръждата? Тези коли нито са безопасни, нито икономични.
2
21
 
25
 
! Отговори
Маркарет Татчър преди 8 години
До baihuiИ като излезнеш от ЕС какво ще правиш? Ще ядеш камъни и ще караш лада ли пак? Кой те е спрял да емигрираш в Русия, Беларус, Казахстан, Северна Корея и т.н.?
1
43
 
29
 
! Отговори
Крайнодесен преди 8 години
Браво, на номер 1 за коментара. Сега можеш да си прибереш рублите и да пиеш един спирт от аптеката.