Ateca – първият кросовър на SEAT

Aвтомобилът ще бъде на пазара още тази година
11 фев 2016 19:07, Диян Пенев
6
Ateca – първият кросовър на SEAT
Снимка: SEAT

SEAT публикува първите снимки на първия в историята си кросовър. Той носи името Ateca и ще бъде на пазара още тази година.

По-рано се спекулираше, че името на модела ще бъде Aran, но вече е официално обявено, че кросовърът се нарича SEAT Ateca. Той се настанява в най-бързо разрастващия се пазарен сегмент на Европа, в който са разположени Kia Sportage, Renault Kadjar и Nissan Qashqai.

Моделът използва голяма част от техниката на Leon, включително платформата MQB на VW Group. Формите също са повлияни от хечбека на испанската марка, като залагат на отличителния дизайн, познат от останалите нови модели на SEAT.

Още по-сериозни са сходствата между двата модела в интериора. Leon и Ateca разчитат на аналогични табло, уреди и конзола. Кросовърът все пак демонстрира уникални кори на вратите, седалки и тапицерия. Освен това при Ateca е заложено на електрическа ръчна спирачка, нов бутон за стартиране на мотора и селектор за различните режими на автомобила.

За задвижването на Ateca е подбрана широка гама от бензинови и дизелови двигатели. Базов ще бъде 1,0-литров мотор с три цилиндъра и мощност 110 к.с., а над него ще се разположи 1,4-литров агрегат със 150 к.с. и система за деактивация на два от цилиндрите. Дизеловите опции ще включват 1.6 TDI със 110 к.с. и 2.0 TDI със 150 и 184 к.с.

Повечето агрегати ще се съчетават с ръчна трансмисия с 6 степени, като за по-мощните ще бъде наличен и автоматик с два съединителя. Базовото задвижване е към предните колела, но за част от моторите ще бъде достъпна и системата за задвижване на четирите колела 4Drive.

Публичната премиера на SEAT Ateca ще се състои в Женева през март, а стартът на продажбите е насрочен за втората половина на 2016 г.

Още снимки на SEAT Ateca вижте в Automedia.bg


6
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
6
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Руските коли може да са добри само на картинка, но не и като изпълнение. Като цялата им държава.
5
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Добре, че не е руска кола - досега щяха да напишат 60 коментара, един от друг по-тыпи и заядливи. Кола като колите, нищо революционно, някой ще я купи, хората са си направили сметката. Диянчо, защо не си направиш тшк - другия път смени снимките, виж ефекта и ако трябва се извини: "малка техническа грешка!". Аз бих си направил още по-забавен експеримент - щях да им сменя емблемите, да видите как ще се отпуши гериза:"къде е мястото на огняра, колко кюмюр гори, къде е отвора за манивелата, грозотия
4
0
 
4
 
! Отговори
Въпрос преди 2 години
С колко един Сеат е по-евтин от аналогичен Фолксваген?
3
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Q5
2
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Как са зимните гуми Баце, гурат ли яко?
Фаровете на макс ли сте ги пуснали?
БРАВУ!
1
0
 
19
 
! Отговори
ha ha преди 2 години
С много работи мога да се съглася, но с тази "ръчна" където вече не е ръчна е електрическа, по голяма глупст не можаха ли да измислят инженерите. Нали за това е ръчна, и механична, да е независима и надеждна. Ама какво да се прави, нова модерна технология, да ти създава проблеми. Само не мога да се сетя кой първи ги въведе, май бяха от рено.