Тест на новата версия на Nissan X-Trail

Едно приключения за седем души
12 фев 2016 16:56,
6
Тест на новата версия на Nissan X-Trail
Снимки: Nissan / Automedia.bg

Кросовърите са създадени за приключения, това припомни Nissan при анонсирането на 7-местната модификация на всъдехода X-Trail. Премиерата на модела се състоя в олимпийския комплекс в Инсбрук, Австрия.

За да представи нагледно възможностите на 7-местния всъдеход, японската компания организира мащабно събитие, като дори създаде уникален бобслей. Въпросната състезателна шейна е вдъхновена именно от Nissan X-Trail и също като него има 7 места, както и сходен дизайн. Основната прилика между двете возила обаче е способността им да впечатляват.

"Конструирането на 7-местен бобслей има много общо с направата на 7-местен автомобил. И при двете возила допълнителните места не трябва нарушават стабилността, нито пък да компрометират представянето, динамиката или дизайна", споделиха от компанията при премиерата.

Приключение за 7
Екипът ни успя да тества както бобслея, така и всъдехода. Признаваме, по-голям адреналин определено доставя шейната. Ускорението от над 4G и рязката промяна на посоката на движение няма как да бъдат постигнати с всъдеходен автомобил.

Но сравнението между X-Trail Bobsleigh и Nissan X-Trail не бе идеята на събитието. Хората от японската компания искаха да ни припомнят, че забавленията са извън града, сред природата. Както и че в голяма компания е по-весело. А X-Trail може да подсигури всичко това - да отведе 7 души до желаната дестинация, независимо дали става дума за заснежена планина, плаж или закътан черен път.
Приключение за 7
Основната новост в модела - допълнителните две седалки, са разположени в багажното отделение, като лесно могат да бъдат сгънати и прибрани под пода - с едно движение. Поставянето им е било възможно благодарение на новата архитектура на X-Trail - модулната платформа Common Module Family (CMF). Тя предоставя на модела със 17 мм по-голяма дължина спрямо предишния X-Trail, както и със 76 мм. по-дълго междуосие.

Всъщност 7-местната конфигурация е била предвидена още при проектирането на X-Trail, което е позволило седалките да бъдат достатъчно широки и удобни дори за възрастни пасажери. Всички кресла в кабината на автомобила са разположени амфитеатрално, което предоставя отлична видимост навън на всеки пътник.
Приключение за 7
Екипът ни успя да се запознае с новия X-Trail още при премиерата му в края на 2014 година. А сега го изпитахме по всеизвестните германски магистрали, по планинските пътища на Австрия и на специален офроуд терен. Налична за тест бе версията с 1,6-литров дизелов двигател със 130 к.с. и ръчна скоростна кутия с 6 степени.

На аутобаните, където липсва ограничение на скоростта, масивният X-Trail безпроблемно поддържа скорост от 160-180 км/час. Изненада ни обаче нещо друго - ниските нива на аеродинамичен шум и ниския разход на гориво при такава скорост. Първото вероятно се дължи на качествените материали, както и на добре настроената трансмисия - при 160 км/час оборотомерът едва прескача 3000 об/мин. Оттук идва и повече от приемливото потребление на гориво - 6,4 л/100 км. със зареден в Германия дизел.
Приключение за 7
Още по-нисък и впечатляващ е разходът по планинските пътища, на които ограничението на скоростта бе 100 км/час. Тук японският всъдеход закова 5,1 л/100 км. Разбира се, шофирането в Германия и Австрия е доста по-спокойно и равномерно от това в България, тъй като колите се движат като по конец, с подходяща дистанция и без резки спирания, тръгвания или изпреварвания.

На финала на пътуването екипът ни попадна в голямо задръстване в Мюнхен. Да, X-Trail не е най-подходящата кола за тесните градски улици, но пък високата позиция на седене дава добър обзор във всички посоки, което улеснява маневрирането. Със същата цел е поставена система за 360-градусово наблюдение с камери, която генерира картина като от "птичи поглед".
Приключение за 7
За шофиране в града е най-подходящ режимът 2WD - избира се от контролер на централната конзола. При този режим двигателят задвижва само предните колела, постигайки възможно най-ниско потребление на гориво. Ние шофирахме в автоматичния режим, който активно разпределя въртящия момент между двата моста. При него разходът е малко по-висок, но пък системата 4х4 е в готовност да реагира при необходимост.

Ако обаче сте решили да преминавате през по-тежки терени, най-добре използвайте режимът Lock. Именно него активирахме при преминаването през специално създания от организаторите терен с лепкава кал. Този режим "заключва" диференциала, като предава въртящ момент поравно между двата моста.
Приключение за 7
Като обобщение можем да допълним, че Nissan X-Trail вече си е спечелил име на автомобил за всяка ситуация. Новото му поколение обаче прави голяма крачка напред по отношение на комфорта, сигурността, оборудването, пространството и дизайна. Но най-важното е, че моделът запазва всъдеходните си качества. Възползвайте се от тях, излезте от града и използвайте своя кросовър по предназначение. Трупайте спомени!
Приключение за 7
Всички подробности за новото поколение X-Trail може да прочетете в пълното ревю на Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


6
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
4
1
 
0
 
! Отговори
Walker преди 8 години
"Но най-важното е, че моделът запазва всъдеходните си качества."Да дойде там,дето ходя с вранглера,тогава го признавам:)
3
0
 
1
 
! Отговори
anonimen преди 8 години
Оттук идва и повече от приемливото потребление на гориво - 6,4 л/100 км. със зареден в Германия дизел.-ei tova izre4enie e nai vajnoto
2
2
 
1
 
! Отговори
спонсор на МВР преди 8 години
Това е дамска кола.
1
0
 
0
 
! Отговори
Georgi преди 8 години
Audi Q3 2.0TDI, 3000ob/min = 200km/h